יו"ר איגוד הפרסום הנכנס אמיר גיא: "החובה שלנו כפרסומאים להיות יצירתיים"
מפגש שנערך לפני מספר ימים עם הדור הצעיר של בוגרי בית הספר לפרסום 'הבצפר' במסגרת אירועי "פרסומאים על הבר" העניק לאמיר גיא, יו"ר איגוד הפרסום הנכנס ומנכ"ל אדלר חומסקי, במה פומבית ראשונה בה התייחס לאג'נדת היצירתיות לצד המקצועיות אותה הוא מקדם ומנסה לדבריו "להשיב" לענף.
לדברי גיא: "ענף הפרסום צריך להתמקד מחדש על מהות המקצוע - יצירתיות. בשנים האחרונות עובר ענף הפרסום שינוי משמעותי בעקבות שינויים טכנולגיים דיגיטליים המעמידים לרשות המפרסם כלים חדשים ואפקטיבים כגון רשתות חברתיות דיגיטליות, כלי מובייל, מנועי חיפוש ודאטה וכיו"ב. ההיסטוריה מוכיחה שכשאשר מתחוללים שינויים וקפיצות דרך טכנולוגיות יש תחושה של בלבול, ולוקח זמן ללמוד את הכלים החדשים ולהתפקס מחדש. כך היה בעבר עם כניסת הטלוויזיה והערוצים המסחריים וכך גם כיום עם כניסת הכלים הדיגיטלים. יחד עם זאת דבר אחד לא השתנה ולא ישתנה לעולם במקצוע שלנו - החובה שלנו כפרסומאים להיות יצירתיים".
במפגש בו נכחו גם גיא בר, מנכ"ל משותף ומנהל קראייטיב ראשי ב-y&r ישראל, ניב חורש, מנכ"ל ראובני פרידן, און גולדשטיין, מנכ"ל לעומק התודעה, טל פרלמוטר, סמנכ"ל קראייטיב שמעוני פינקלשטיין וירון מרחב מנכ"ל ענבר מרחב ניסן, אמר עוד גיא: "קריאטיביות ויצירתיות בשירות המכירות, היא בלב של המקצוע שלנו והיא מה שהלקוח דורש מאיתנו. מטרתו של כל קמפיין פרסומי היא לייצר בידול והעדפה, מותג, בעולם שבו לא ניתן לאורך זמן למצוא הבדלים מוצריים בין מתחרים. מכאן החשיבות של חשיבה יצירתית, של רעיונות, של הברקות, של כח אדם יצירתי וחכם. וזה בדיוק מה שהלוקח מצפה ממשרד הפרסום שלו. מהפרסומאי שלו".
"14 שנה שאני קם בבוקר בשביל להמציא משהו שלא עשו" המשיך את אמיר טל פרלמוטר, סמנכ"ל הקריאייטיב של שמעוני פינקלשטיין, ועוד הוסיף "יש פה הזדמנות להכיר אנשים שהם באמת מובילים את ענף הפרסום, כולם פה יחסית חבר'ה צעירים, האנשים שיושבים פה זה אנשים שבאמת ישנו אבל גם משנים עכשיו דברים שאנחנו מכירים מפעם, כי העולם משתנה".
און גולדשטיין, מנכ"ל לעומק התודעה סיפר כי "צריך לזכור שאנחנו כלי מרכזי בארגז הכלים של מנהל השיווק, ויצירתיות היא חשובה, אנחנו לא מודדים אותה רק בכמות הפרסים או כמות הקקטוסים 95 אחוז מהעבודות שהמשרדים מיצרים הן לא בהכרח הכי קראייטיביות אבל בסופו של דבר המדד הוא מה עושה טוב למוצר, למותג, ללקוח".
ירון מרחב, מנכ"ל ענבר מרחב ניסן חשף סודות מעברו הבטחוני כשציין כי "בסוף המאה הקודמת אחרי שהשתחררתי מהצבא הלכתי ללמוד מזרחנות כי רציתי לעבוד במוסד, אני באופן אישי חושב שזה סוכניות פרסום שעושות ביון, למה? כי בתפקידים המרכזיים, שזה מה שרציתי להיות, מגייסים ומפעילים סוכנים, הם כל היום ממציאים רעיונות ובעזרת המצאת סיפורים הם מיצרים מציאויות אחרות, מדהימות, כדי לשרת מטרות בטחון. רציתי לעבוד בגרסה האזרחית של סוכניות הביון, שזה למעשה משרדי הפרסום, שם ועדות הקבלה הן עם קריטריונים הפוכים, כל מה שלא התאים למוסד היה בדיוק מה שהיה צריך בתחום שלנו".
בהמשך נתן גיא בר, מנכ"ל משותף ומנהל קראייטיב Y&R ישראל, עצה לדור הצעיר "אנחנו חייבים להבין שהשבלונות שאנחנו מיצרים בהן, המדיה, הטלויזיה, רדיו, אינטרנט, שילוט חוצות ועיתונות הן שבלונות נחמדות אך מזמן לא מהות העניין. המשמעות הרבה יותר גדולה היום עבור פרסומאים, להביא מוצרים. אני חושב שההזדמנות שלכם כדור צעיר שעדיין לא נכנס לשבלונות הללו הינה המחויבות שלכם כלפי עצמכם לשמור על חירות מחשבתית".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
ואחרון המשתתפים בפאנל, ניב חורש, מנכ"ל ראובני פרידן, סגר את הפאנל בתובנה שלו לגבי הדרך להצלחה: "הבנתי שהמטרות שבשבילן עבדתי בעבר כאיש קריאטיב צעיר הן לא המטרות שבשבילן הלקוחות שלי עובדים. מה שהניע אותי בעבר זה לעשות מודעות מגניבות מדליקות, והלקוח שלי קם בשביל מטרות אחרות. ברגע שקבלתי את האחריות על ניהול לקוחות התברר לי שהאג'נדה שלי לא נכונה ולקחתי כהחלטה, כמצפן פנימי, שאני קם בבוקר כדי לעשות ללקוחות שלי את העבודה הכי אפקטיבית. אם הייתי מרגיש שיש סתירה בין יצירתיות לאפקטיביות, הייתי עוזב. אך אני מאמין שעבודה יצירתית וקראייטיבית היא המפתח לאפקטיביות".
- 2.הענף גוסס (ל"ת)כמה קלישאות 21/08/2013 18:35הגב לתגובה זו
- 1.ג. עמיחי 21/08/2013 14:14הגב לתגובה זולמה לא מצטטים את עיקר הדברים של גיא בר? הענף מת ונמצא בגסיסה. זה מעניין מאד.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
