יו"ר איגוד הפרסום הנכנס אמיר גיא: "החובה שלנו כפרסומאים להיות יצירתיים"
מפגש שנערך לפני מספר ימים עם הדור הצעיר של בוגרי בית הספר לפרסום 'הבצפר' במסגרת אירועי "פרסומאים על הבר" העניק לאמיר גיא, יו"ר איגוד הפרסום הנכנס ומנכ"ל אדלר חומסקי, במה פומבית ראשונה בה התייחס לאג'נדת היצירתיות לצד המקצועיות אותה הוא מקדם ומנסה לדבריו "להשיב" לענף.
לדברי גיא: "ענף הפרסום צריך להתמקד מחדש על מהות המקצוע - יצירתיות. בשנים האחרונות עובר ענף הפרסום שינוי משמעותי בעקבות שינויים טכנולגיים דיגיטליים המעמידים לרשות המפרסם כלים חדשים ואפקטיבים כגון רשתות חברתיות דיגיטליות, כלי מובייל, מנועי חיפוש ודאטה וכיו"ב. ההיסטוריה מוכיחה שכשאשר מתחוללים שינויים וקפיצות דרך טכנולוגיות יש תחושה של בלבול, ולוקח זמן ללמוד את הכלים החדשים ולהתפקס מחדש. כך היה בעבר עם כניסת הטלוויזיה והערוצים המסחריים וכך גם כיום עם כניסת הכלים הדיגיטלים. יחד עם זאת דבר אחד לא השתנה ולא ישתנה לעולם במקצוע שלנו - החובה שלנו כפרסומאים להיות יצירתיים".
במפגש בו נכחו גם גיא בר, מנכ"ל משותף ומנהל קראייטיב ראשי ב-y&r ישראל, ניב חורש, מנכ"ל ראובני פרידן, און גולדשטיין, מנכ"ל לעומק התודעה, טל פרלמוטר, סמנכ"ל קראייטיב שמעוני פינקלשטיין וירון מרחב מנכ"ל ענבר מרחב ניסן, אמר עוד גיא: "קריאטיביות ויצירתיות בשירות המכירות, היא בלב של המקצוע שלנו והיא מה שהלקוח דורש מאיתנו. מטרתו של כל קמפיין פרסומי היא לייצר בידול והעדפה, מותג, בעולם שבו לא ניתן לאורך זמן למצוא הבדלים מוצריים בין מתחרים. מכאן החשיבות של חשיבה יצירתית, של רעיונות, של הברקות, של כח אדם יצירתי וחכם. וזה בדיוק מה שהלוקח מצפה ממשרד הפרסום שלו. מהפרסומאי שלו".
"14 שנה שאני קם בבוקר בשביל להמציא משהו שלא עשו" המשיך את אמיר טל פרלמוטר, סמנכ"ל הקריאייטיב של שמעוני פינקלשטיין, ועוד הוסיף "יש פה הזדמנות להכיר אנשים שהם באמת מובילים את ענף הפרסום, כולם פה יחסית חבר'ה צעירים, האנשים שיושבים פה זה אנשים שבאמת ישנו אבל גם משנים עכשיו דברים שאנחנו מכירים מפעם, כי העולם משתנה".
און גולדשטיין, מנכ"ל לעומק התודעה סיפר כי "צריך לזכור שאנחנו כלי מרכזי בארגז הכלים של מנהל השיווק, ויצירתיות היא חשובה, אנחנו לא מודדים אותה רק בכמות הפרסים או כמות הקקטוסים 95 אחוז מהעבודות שהמשרדים מיצרים הן לא בהכרח הכי קראייטיביות אבל בסופו של דבר המדד הוא מה עושה טוב למוצר, למותג, ללקוח".
ירון מרחב, מנכ"ל ענבר מרחב ניסן חשף סודות מעברו הבטחוני כשציין כי "בסוף המאה הקודמת אחרי שהשתחררתי מהצבא הלכתי ללמוד מזרחנות כי רציתי לעבוד במוסד, אני באופן אישי חושב שזה סוכניות פרסום שעושות ביון, למה? כי בתפקידים המרכזיים, שזה מה שרציתי להיות, מגייסים ומפעילים סוכנים, הם כל היום ממציאים רעיונות ובעזרת המצאת סיפורים הם מיצרים מציאויות אחרות, מדהימות, כדי לשרת מטרות בטחון. רציתי לעבוד בגרסה האזרחית של סוכניות הביון, שזה למעשה משרדי הפרסום, שם ועדות הקבלה הן עם קריטריונים הפוכים, כל מה שלא התאים למוסד היה בדיוק מה שהיה צריך בתחום שלנו".
בהמשך נתן גיא בר, מנכ"ל משותף ומנהל קראייטיב Y&R ישראל, עצה לדור הצעיר "אנחנו חייבים להבין שהשבלונות שאנחנו מיצרים בהן, המדיה, הטלויזיה, רדיו, אינטרנט, שילוט חוצות ועיתונות הן שבלונות נחמדות אך מזמן לא מהות העניין. המשמעות הרבה יותר גדולה היום עבור פרסומאים, להביא מוצרים. אני חושב שההזדמנות שלכם כדור צעיר שעדיין לא נכנס לשבלונות הללו הינה המחויבות שלכם כלפי עצמכם לשמור על חירות מחשבתית".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
ואחרון המשתתפים בפאנל, ניב חורש, מנכ"ל ראובני פרידן, סגר את הפאנל בתובנה שלו לגבי הדרך להצלחה: "הבנתי שהמטרות שבשבילן עבדתי בעבר כאיש קריאטיב צעיר הן לא המטרות שבשבילן הלקוחות שלי עובדים. מה שהניע אותי בעבר זה לעשות מודעות מגניבות מדליקות, והלקוח שלי קם בשביל מטרות אחרות. ברגע שקבלתי את האחריות על ניהול לקוחות התברר לי שהאג'נדה שלי לא נכונה ולקחתי כהחלטה, כמצפן פנימי, שאני קם בבוקר כדי לעשות ללקוחות שלי את העבודה הכי אפקטיבית. אם הייתי מרגיש שיש סתירה בין יצירתיות לאפקטיביות, הייתי עוזב. אך אני מאמין שעבודה יצירתית וקראייטיבית היא המפתח לאפקטיביות".
- 2.הענף גוסס (ל"ת)כמה קלישאות 21/08/2013 18:35הגב לתגובה זו
- 1.ג. עמיחי 21/08/2013 14:14הגב לתגובה זולמה לא מצטטים את עיקר הדברים של גיא בר? הענף מת ונמצא בגסיסה. זה מעניין מאד.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
