יו"ר איגוד הפרסום הנכנס אמיר גיא: "החובה שלנו כפרסומאים להיות יצירתיים"

יו"ר האיגוד ומנכ"ל אדלר אמר את הדברים במפגש עם בוגרי 'הבצפר'. במפגש השתתפו גם ניב חורש, גיא בר, ירון מרחב, טל פרלמוטר ואון גולדשטיין
משה בנימין | (2)

מפגש שנערך לפני מספר ימים עם הדור הצעיר של בוגרי בית הספר לפרסום 'הבצפר' במסגרת אירועי "פרסומאים על הבר" העניק לאמיר גיא, יו"ר איגוד הפרסום הנכנס ומנכ"ל אדלר חומסקי, במה פומבית ראשונה בה התייחס לאג'נדת היצירתיות לצד המקצועיות אותה הוא מקדם ומנסה לדבריו "להשיב" לענף.

לדברי גיא: "ענף הפרסום צריך להתמקד מחדש על מהות המקצוע - יצירתיות. בשנים האחרונות עובר ענף הפרסום שינוי משמעותי בעקבות שינויים טכנולגיים דיגיטליים המעמידים לרשות המפרסם כלים חדשים ואפקטיבים כגון רשתות חברתיות דיגיטליות, כלי מובייל, מנועי חיפוש ודאטה וכיו"ב. ההיסטוריה מוכיחה שכשאשר מתחוללים שינויים וקפיצות דרך טכנולוגיות יש תחושה של בלבול, ולוקח זמן ללמוד את הכלים החדשים ולהתפקס מחדש. כך היה בעבר עם כניסת הטלוויזיה והערוצים המסחריים וכך גם כיום עם כניסת הכלים הדיגיטלים. יחד עם זאת דבר אחד לא השתנה ולא ישתנה לעולם במקצוע שלנו - החובה שלנו כפרסומאים להיות יצירתיים".

במפגש בו נכחו גם גיא בר, מנכ"ל משותף ומנהל קראייטיב ראשי ב-y&r ישראל, ניב חורש, מנכ"ל ראובני פרידן, און גולדשטיין, מנכ"ל לעומק התודעה, טל פרלמוטר, סמנכ"ל קראייטיב שמעוני פינקלשטיין וירון מרחב מנכ"ל ענבר מרחב ניסן, אמר עוד גיא: "קריאטיביות ויצירתיות בשירות המכירות, היא בלב של המקצוע שלנו והיא מה שהלקוח דורש מאיתנו. מטרתו של כל קמפיין פרסומי היא לייצר בידול והעדפה, מותג, בעולם שבו לא ניתן לאורך זמן למצוא הבדלים מוצריים בין מתחרים. מכאן החשיבות של חשיבה יצירתית, של רעיונות, של הברקות, של כח אדם יצירתי וחכם. וזה בדיוק מה שהלוקח מצפה ממשרד הפרסום שלו. מהפרסומאי שלו".

"14 שנה שאני קם בבוקר בשביל להמציא משהו שלא עשו" המשיך את אמיר טל פרלמוטר, סמנכ"ל הקריאייטיב של שמעוני פינקלשטיין, ועוד הוסיף "יש פה הזדמנות להכיר אנשים שהם באמת מובילים את ענף הפרסום, כולם פה יחסית חבר'ה צעירים, האנשים שיושבים פה זה אנשים שבאמת ישנו אבל גם משנים עכשיו דברים שאנחנו מכירים מפעם, כי העולם משתנה".

און גולדשטיין, מנכ"ל לעומק התודעה סיפר כי "צריך לזכור שאנחנו כלי מרכזי בארגז הכלים של מנהל השיווק, ויצירתיות היא חשובה, אנחנו לא מודדים אותה רק בכמות הפרסים או כמות הקקטוסים 95 אחוז מהעבודות שהמשרדים מיצרים הן לא בהכרח הכי קראייטיביות אבל בסופו של דבר המדד הוא מה עושה טוב למוצר, למותג, ללקוח".

ירון מרחב, מנכ"ל ענבר מרחב ניסן חשף סודות מעברו הבטחוני כשציין כי "בסוף המאה הקודמת אחרי שהשתחררתי מהצבא הלכתי ללמוד מזרחנות כי רציתי לעבוד במוסד, אני באופן אישי חושב שזה סוכניות פרסום שעושות ביון, למה? כי בתפקידים המרכזיים, שזה מה שרציתי להיות, מגייסים ומפעילים סוכנים, הם כל היום ממציאים רעיונות ובעזרת המצאת סיפורים הם מיצרים מציאויות אחרות, מדהימות, כדי לשרת מטרות בטחון. רציתי לעבוד בגרסה האזרחית של סוכניות הביון, שזה למעשה משרדי הפרסום, שם ועדות הקבלה הן עם קריטריונים הפוכים, כל מה שלא התאים למוסד היה בדיוק מה שהיה צריך בתחום שלנו".

בהמשך נתן גיא בר, מנכ"ל משותף ומנהל קראייטיב Y&R ישראל, עצה לדור הצעיר "אנחנו חייבים להבין שהשבלונות שאנחנו מיצרים בהן, המדיה, הטלויזיה, רדיו, אינטרנט, שילוט חוצות ועיתונות הן שבלונות נחמדות אך מזמן לא מהות העניין. המשמעות הרבה יותר גדולה היום עבור פרסומאים, להביא מוצרים. אני חושב שההזדמנות שלכם כדור צעיר שעדיין לא נכנס לשבלונות הללו הינה המחויבות שלכם כלפי עצמכם לשמור על חירות מחשבתית".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ואחרון המשתתפים בפאנל, ניב חורש, מנכ"ל ראובני פרידן, סגר את הפאנל בתובנה שלו לגבי הדרך להצלחה: "הבנתי שהמטרות שבשבילן עבדתי בעבר כאיש קריאטיב צעיר הן לא המטרות שבשבילן הלקוחות שלי עובדים. מה שהניע אותי בעבר זה לעשות מודעות מגניבות מדליקות, והלקוח שלי קם בשביל מטרות אחרות. ברגע שקבלתי את האחריות על ניהול לקוחות התברר לי שהאג'נדה שלי לא נכונה ולקחתי כהחלטה, כמצפן פנימי, שאני קם בבוקר כדי לעשות ללקוחות שלי את העבודה הכי אפקטיבית. אם הייתי מרגיש שיש סתירה בין יצירתיות לאפקטיביות, הייתי עוזב. אך אני מאמין שעבודה יצירתית וקראייטיבית היא המפתח לאפקטיביות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הענף גוסס (ל"ת)
    כמה קלישאות 21/08/2013 18:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ג. עמיחי 21/08/2013 14:14
    הגב לתגובה זו
    למה לא מצטטים את עיקר הדברים של גיא בר? הענף מת ונמצא בגסיסה. זה מעניין מאד.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.