יו"ר איגוד הפרסום הנכנס אמיר גיא: "החובה שלנו כפרסומאים להיות יצירתיים"
מפגש שנערך לפני מספר ימים עם הדור הצעיר של בוגרי בית הספר לפרסום 'הבצפר' במסגרת אירועי "פרסומאים על הבר" העניק לאמיר גיא, יו"ר איגוד הפרסום הנכנס ומנכ"ל אדלר חומסקי, במה פומבית ראשונה בה התייחס לאג'נדת היצירתיות לצד המקצועיות אותה הוא מקדם ומנסה לדבריו "להשיב" לענף.
לדברי גיא: "ענף הפרסום צריך להתמקד מחדש על מהות המקצוע - יצירתיות. בשנים האחרונות עובר ענף הפרסום שינוי משמעותי בעקבות שינויים טכנולגיים דיגיטליים המעמידים לרשות המפרסם כלים חדשים ואפקטיבים כגון רשתות חברתיות דיגיטליות, כלי מובייל, מנועי חיפוש ודאטה וכיו"ב. ההיסטוריה מוכיחה שכשאשר מתחוללים שינויים וקפיצות דרך טכנולוגיות יש תחושה של בלבול, ולוקח זמן ללמוד את הכלים החדשים ולהתפקס מחדש. כך היה בעבר עם כניסת הטלוויזיה והערוצים המסחריים וכך גם כיום עם כניסת הכלים הדיגיטלים. יחד עם זאת דבר אחד לא השתנה ולא ישתנה לעולם במקצוע שלנו - החובה שלנו כפרסומאים להיות יצירתיים".
במפגש בו נכחו גם גיא בר, מנכ"ל משותף ומנהל קראייטיב ראשי ב-y&r ישראל, ניב חורש, מנכ"ל ראובני פרידן, און גולדשטיין, מנכ"ל לעומק התודעה, טל פרלמוטר, סמנכ"ל קראייטיב שמעוני פינקלשטיין וירון מרחב מנכ"ל ענבר מרחב ניסן, אמר עוד גיא: "קריאטיביות ויצירתיות בשירות המכירות, היא בלב של המקצוע שלנו והיא מה שהלקוח דורש מאיתנו. מטרתו של כל קמפיין פרסומי היא לייצר בידול והעדפה, מותג, בעולם שבו לא ניתן לאורך זמן למצוא הבדלים מוצריים בין מתחרים. מכאן החשיבות של חשיבה יצירתית, של רעיונות, של הברקות, של כח אדם יצירתי וחכם. וזה בדיוק מה שהלוקח מצפה ממשרד הפרסום שלו. מהפרסומאי שלו".
"14 שנה שאני קם בבוקר בשביל להמציא משהו שלא עשו" המשיך את אמיר טל פרלמוטר, סמנכ"ל הקריאייטיב של שמעוני פינקלשטיין, ועוד הוסיף "יש פה הזדמנות להכיר אנשים שהם באמת מובילים את ענף הפרסום, כולם פה יחסית חבר'ה צעירים, האנשים שיושבים פה זה אנשים שבאמת ישנו אבל גם משנים עכשיו דברים שאנחנו מכירים מפעם, כי העולם משתנה".
און גולדשטיין, מנכ"ל לעומק התודעה סיפר כי "צריך לזכור שאנחנו כלי מרכזי בארגז הכלים של מנהל השיווק, ויצירתיות היא חשובה, אנחנו לא מודדים אותה רק בכמות הפרסים או כמות הקקטוסים 95 אחוז מהעבודות שהמשרדים מיצרים הן לא בהכרח הכי קראייטיביות אבל בסופו של דבר המדד הוא מה עושה טוב למוצר, למותג, ללקוח".
ירון מרחב, מנכ"ל ענבר מרחב ניסן חשף סודות מעברו הבטחוני כשציין כי "בסוף המאה הקודמת אחרי שהשתחררתי מהצבא הלכתי ללמוד מזרחנות כי רציתי לעבוד במוסד, אני באופן אישי חושב שזה סוכניות פרסום שעושות ביון, למה? כי בתפקידים המרכזיים, שזה מה שרציתי להיות, מגייסים ומפעילים סוכנים, הם כל היום ממציאים רעיונות ובעזרת המצאת סיפורים הם מיצרים מציאויות אחרות, מדהימות, כדי לשרת מטרות בטחון. רציתי לעבוד בגרסה האזרחית של סוכניות הביון, שזה למעשה משרדי הפרסום, שם ועדות הקבלה הן עם קריטריונים הפוכים, כל מה שלא התאים למוסד היה בדיוק מה שהיה צריך בתחום שלנו".
בהמשך נתן גיא בר, מנכ"ל משותף ומנהל קראייטיב Y&R ישראל, עצה לדור הצעיר "אנחנו חייבים להבין שהשבלונות שאנחנו מיצרים בהן, המדיה, הטלויזיה, רדיו, אינטרנט, שילוט חוצות ועיתונות הן שבלונות נחמדות אך מזמן לא מהות העניין. המשמעות הרבה יותר גדולה היום עבור פרסומאים, להביא מוצרים. אני חושב שההזדמנות שלכם כדור צעיר שעדיין לא נכנס לשבלונות הללו הינה המחויבות שלכם כלפי עצמכם לשמור על חירות מחשבתית".
- פלאפון מעלה את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
ואחרון המשתתפים בפאנל, ניב חורש, מנכ"ל ראובני פרידן, סגר את הפאנל בתובנה שלו לגבי הדרך להצלחה: "הבנתי שהמטרות שבשבילן עבדתי בעבר כאיש קריאטיב צעיר הן לא המטרות שבשבילן הלקוחות שלי עובדים. מה שהניע אותי בעבר זה לעשות מודעות מגניבות מדליקות, והלקוח שלי קם בשביל מטרות אחרות. ברגע שקבלתי את האחריות על ניהול לקוחות התברר לי שהאג'נדה שלי לא נכונה ולקחתי כהחלטה, כמצפן פנימי, שאני קם בבוקר כדי לעשות ללקוחות שלי את העבודה הכי אפקטיבית. אם הייתי מרגיש שיש סתירה בין יצירתיות לאפקטיביות, הייתי עוזב. אך אני מאמין שעבודה יצירתית וקראייטיבית היא המפתח לאפקטיביות".
- 2.הענף גוסס (ל"ת)כמה קלישאות 21/08/2013 18:35הגב לתגובה זו
- 1.ג. עמיחי 21/08/2013 14:14הגב לתגובה זולמה לא מצטטים את עיקר הדברים של גיא בר? הענף מת ונמצא בגסיסה. זה מעניין מאד.
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות
הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה ו-50 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג
ו-36 אלף צופים בלבד.
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות
הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה ו-50 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג
ו-36 אלף צופים בלבד.
