יו"ר איגוד הפרסום הנכנס אמיר גיא: "החובה שלנו כפרסומאים להיות יצירתיים"
מפגש שנערך לפני מספר ימים עם הדור הצעיר של בוגרי בית הספר לפרסום 'הבצפר' במסגרת אירועי "פרסומאים על הבר" העניק לאמיר גיא, יו"ר איגוד הפרסום הנכנס ומנכ"ל אדלר חומסקי, במה פומבית ראשונה בה התייחס לאג'נדת היצירתיות לצד המקצועיות אותה הוא מקדם ומנסה לדבריו "להשיב" לענף.
לדברי גיא: "ענף הפרסום צריך להתמקד מחדש על מהות המקצוע - יצירתיות. בשנים האחרונות עובר ענף הפרסום שינוי משמעותי בעקבות שינויים טכנולגיים דיגיטליים המעמידים לרשות המפרסם כלים חדשים ואפקטיבים כגון רשתות חברתיות דיגיטליות, כלי מובייל, מנועי חיפוש ודאטה וכיו"ב. ההיסטוריה מוכיחה שכשאשר מתחוללים שינויים וקפיצות דרך טכנולוגיות יש תחושה של בלבול, ולוקח זמן ללמוד את הכלים החדשים ולהתפקס מחדש. כך היה בעבר עם כניסת הטלוויזיה והערוצים המסחריים וכך גם כיום עם כניסת הכלים הדיגיטלים. יחד עם זאת דבר אחד לא השתנה ולא ישתנה לעולם במקצוע שלנו - החובה שלנו כפרסומאים להיות יצירתיים".
במפגש בו נכחו גם גיא בר, מנכ"ל משותף ומנהל קראייטיב ראשי ב-y&r ישראל, ניב חורש, מנכ"ל ראובני פרידן, און גולדשטיין, מנכ"ל לעומק התודעה, טל פרלמוטר, סמנכ"ל קראייטיב שמעוני פינקלשטיין וירון מרחב מנכ"ל ענבר מרחב ניסן, אמר עוד גיא: "קריאטיביות ויצירתיות בשירות המכירות, היא בלב של המקצוע שלנו והיא מה שהלקוח דורש מאיתנו. מטרתו של כל קמפיין פרסומי היא לייצר בידול והעדפה, מותג, בעולם שבו לא ניתן לאורך זמן למצוא הבדלים מוצריים בין מתחרים. מכאן החשיבות של חשיבה יצירתית, של רעיונות, של הברקות, של כח אדם יצירתי וחכם. וזה בדיוק מה שהלוקח מצפה ממשרד הפרסום שלו. מהפרסומאי שלו".
"14 שנה שאני קם בבוקר בשביל להמציא משהו שלא עשו" המשיך את אמיר טל פרלמוטר, סמנכ"ל הקריאייטיב של שמעוני פינקלשטיין, ועוד הוסיף "יש פה הזדמנות להכיר אנשים שהם באמת מובילים את ענף הפרסום, כולם פה יחסית חבר'ה צעירים, האנשים שיושבים פה זה אנשים שבאמת ישנו אבל גם משנים עכשיו דברים שאנחנו מכירים מפעם, כי העולם משתנה".
און גולדשטיין, מנכ"ל לעומק התודעה סיפר כי "צריך לזכור שאנחנו כלי מרכזי בארגז הכלים של מנהל השיווק, ויצירתיות היא חשובה, אנחנו לא מודדים אותה רק בכמות הפרסים או כמות הקקטוסים 95 אחוז מהעבודות שהמשרדים מיצרים הן לא בהכרח הכי קראייטיביות אבל בסופו של דבר המדד הוא מה עושה טוב למוצר, למותג, ללקוח".
ירון מרחב, מנכ"ל ענבר מרחב ניסן חשף סודות מעברו הבטחוני כשציין כי "בסוף המאה הקודמת אחרי שהשתחררתי מהצבא הלכתי ללמוד מזרחנות כי רציתי לעבוד במוסד, אני באופן אישי חושב שזה סוכניות פרסום שעושות ביון, למה? כי בתפקידים המרכזיים, שזה מה שרציתי להיות, מגייסים ומפעילים סוכנים, הם כל היום ממציאים רעיונות ובעזרת המצאת סיפורים הם מיצרים מציאויות אחרות, מדהימות, כדי לשרת מטרות בטחון. רציתי לעבוד בגרסה האזרחית של סוכניות הביון, שזה למעשה משרדי הפרסום, שם ועדות הקבלה הן עם קריטריונים הפוכים, כל מה שלא התאים למוסד היה בדיוק מה שהיה צריך בתחום שלנו".
בהמשך נתן גיא בר, מנכ"ל משותף ומנהל קראייטיב Y&R ישראל, עצה לדור הצעיר "אנחנו חייבים להבין שהשבלונות שאנחנו מיצרים בהן, המדיה, הטלויזיה, רדיו, אינטרנט, שילוט חוצות ועיתונות הן שבלונות נחמדות אך מזמן לא מהות העניין. המשמעות הרבה יותר גדולה היום עבור פרסומאים, להביא מוצרים. אני חושב שההזדמנות שלכם כדור צעיר שעדיין לא נכנס לשבלונות הללו הינה המחויבות שלכם כלפי עצמכם לשמור על חירות מחשבתית".
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
ואחרון המשתתפים בפאנל, ניב חורש, מנכ"ל ראובני פרידן, סגר את הפאנל בתובנה שלו לגבי הדרך להצלחה: "הבנתי שהמטרות שבשבילן עבדתי בעבר כאיש קריאטיב צעיר הן לא המטרות שבשבילן הלקוחות שלי עובדים. מה שהניע אותי בעבר זה לעשות מודעות מגניבות מדליקות, והלקוח שלי קם בשביל מטרות אחרות. ברגע שקבלתי את האחריות על ניהול לקוחות התברר לי שהאג'נדה שלי לא נכונה ולקחתי כהחלטה, כמצפן פנימי, שאני קם בבוקר כדי לעשות ללקוחות שלי את העבודה הכי אפקטיבית. אם הייתי מרגיש שיש סתירה בין יצירתיות לאפקטיביות, הייתי עוזב. אך אני מאמין שעבודה יצירתית וקראייטיבית היא המפתח לאפקטיביות".
- 2.הענף גוסס (ל"ת)כמה קלישאות 21/08/2013 18:35הגב לתגובה זו
- 1.ג. עמיחי 21/08/2013 14:14הגב לתגובה זולמה לא מצטטים את עיקר הדברים של גיא בר? הענף מת ונמצא בגסיסה. זה מעניין מאד.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
