הזכיין של החדשות המקומיות רם לנדס: 'כ-70-80 עובדים בסכנת פיטורים מיידית'

לנדס אמר בגל"צ כי אם סוגיית המע"מ לא תיפטר, המערך יצומצם קיצונית. עשרות עובדים הגיעו היום לישיבת מועצת הכבלים - שדנה בתקציב החדשות
אלכסנדר כץ | (3)

"70-80 עובדים נמצאים בסכנת פיטורים ממש מיידית", כך אמר היום (יום ה') רם לנדס, הבעלים של קודה תקשורת ומפעיל מערך החדשות המקומיות, בראיון לרינו צרור בגל"צ. לדברי לנדס, אם סוגיית המע"מ לא תיפטר, מערך החדשות המקומיות יצומצם בצורה קיצונית.

כפי שנחשף לראשונה באייס, קודה נדרשה לאחרונה לשלם מע"מ בסכום של יותר מ-3 מיליון שקלים על סכומי ההקצבה 18.5 מיליון שקלים שנקבעו לה ב-2 פעימות לשנת 2013. עוד לפני כן הוצאו מכתבי פיטורים לעובדים משום שלא אושרה הפעילה השנייה. בהמשך, לאחר שהכנסת קיבלה את חוק ההסדרים, התבררה סוגיית המע"מ, ומכתבי הפיטורים לא בוטלו. בסוף יולי החליט לנדס לדחות את פיטוריהם של כ-100 עובדי החדשות המקומיות ל-31 באוגוסט.

בשיחה עם צרור אמר לנדס כי "אני לא מצפה מסגן שר האוצר מיקי לוי שיגיע לרשות המסים וייתן הוראה להוריד את המע"מ, כי זה לא יאה שזה יקרה, אבל אני מצפה שהוא ייתן הוראה לאגף התקציבים שיתקצב את המע"מ הזה, כי למדינה לא נגרם כל נזק מכך, ובכך למנוע פיטוריהם של 150 עובדים".

בתוך כך, עשרות עובדי החדשות המקומיות הגיעו בשעה האחרונה לישיבת מועצת הכבלים והלוויין במגדל שלום בתל אביב. העובדים נכנסו לבניין ודרשו מהמועצה להכניסם לישיבה. בישיבה צפויה המועצה להחליט על קיצוץ התקציב לחדשות המקומיות בגלל הקיצוץ אותו רוצה להחיל האוצר בשל סוגיית המע"מ.

נכון לשעה זו, מסרבים העובדים לעזוב את הבניין עד אשר ישבו וידברו איתם. נציגה מהמועצה יצאה אל העובדים ואמרה שעד כה הנושא לא עלה לדיון. לטענתה, בשעה 12:30 צפויה המועצה לדון בעניינם של עובדי החדשות המקומיות ובשעה זו תתאפשר כניסתם של העובדים לישיבה.

ועד עובדי החדשות המקומיות הקים אתמול אוהל מחאה מול משרד האוצר, יממה לאחר הפגנה בהשתתפות 80 מעובדי המהדורה מול המשרד. "משרד האוצר בוחר לגלגל עיניים ולא לפתור את העניין. המשמעות מבחינתנו היא אחת: איום מוחשי וממשי בפיטורים", אמרו העובדים בהפגנה.

יוזכר כי ועד העובדים שלח שלשום מכתב לסגן שר האוצר לוי, בו הם מבקשים פגישה דחופה עימו והתערבותו במצב שנוצר על מנת למנוע פיטורי העובדים. "זה הזמן בו נדרשת התערבות של שליחי הציבור כדי להציל את החדשות המקומיות ואת העובדים", כתבו העובדים. "זה הזמן בו נדרשת התערבות של מנהיגים נבחרים - זה הזמן בו נדרשת התערבות אישית שלך, אדוני, כדי ליישב את העניין הזה ולאפשר לנו לחזור לעסוק במה שחשוב לנו באמת: בלהביא את קולה ופניה של הפריפריה למסכים ולספר את הסיפור של האנשים שעבור אחרים הם לא יותר מגיליון אקסל".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חתן של אהרון ברק, כמו ייתר חבריו (ל"ת)
    כנופיית שלטון הח׳וק 17/08/2013 01:19
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ברור לנדס לוקח כל הקופה ולא משאיר כלום לעובדי (ל"ת)
    גבי 15/08/2013 17:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אם תכניס פחות מליונים לכיס, יישאר לעובדים (ל"ת)
    עובד 15/08/2013 15:57
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.