סכסוך עבודה ב'קודה תקשורת': העובדים חוששים כי למרות ההסדר - יהיו פיטורים
ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בחברת קודה תקשורת המפיקה את החדשות המקומיות - כך נודע לאייס. ההכרזה קרתה היום (יום ה'), לאחר החלטת ועדת הכלכלה לאפשר את הפעלת מערך החדשות המקומיות לפחות עד סוף השנה.
כזכור, בסוף 2012 הוארך הזיכיון של 'קודה' להפקת החדשות עד סוף חודש יולי. לקראת סוף יוני זומנו יותר מ-100 מעובדי 'קודה' לשימועים
לאחר מגעים בתקופה האחרונה, ועדת הכלכלה בראשותו של פרופ' אבישי ברוורמן,
למרות שנראה כי ישנו כרגע פיתרון לחדשות המקומיות, גם אם הוא זמני, מכתבי הפיטורים לא בוטלו, והעובדים חוששים כי חלקם לא יחזרו כלל לעבודה. הבעיה נעוצה כנראה בתשלום 7.7 מיליון שקלים, שכולל כנראה גם את המע"מ, מה שמקטין בפועל את הסכום ב-1.2 מיליון שקלים, מה שמעורר מחלוקת בין הנהלת קודה בראשותו של רם לנדס, למשרד האוצר שריך להעביר את הסכום.
- האוצר חזר בו מהדרישה לתשלום מע"מ; החדשות המקומיות יפעלו כרגיל עד סוף השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את תגובת 'קודה' לא ניתן היה להשיג. מארגון העיתונאים נמסר בתגובה לפניית אייס, כי "ועד העובדים דורש מההנהלה לבטל לאלתר את מכתבי הפיטורים, לאחר שהביא במאמצים רבים את החדשות המקומיות לחוף מבטחים. ומאחר שחרב הפיטורים מבחוץ הוסטה, לא נסכים לעבוד כשחרב הפיטורים המונחת על צווארנו תהיה זו של ההנהלה .
- 4.ומי מכניס מליונים לכיס על חשבון העלובים? (ל"ת)מני 19/07/2013 13:17הגב לתגובה זו
- 3.עצוב כל הסיפור של החדושת המקומיות (ל"ת)אייל 19/07/2013 10:01הגב לתגובה זו
- 2.נמאס מלנדס 18/07/2013 20:48הגב לתגובה זואנשי ועדת הכלכלה היקרים. מלבד העובדה שהחלטת לתם את החדשות לרם לנדס בלי מכרז. חשבתם פעם לבדוק לאן הולך הכסף! כמה הוא משלם לקבלני המשנה וכמה לעובדים ובעיקר כמה נשאר לו ביד. זה שוק עבדים בחשבוניות בלי תנאים. תתעוררו. עלאק אירגון עיתונאים. דמיקולו. זה מה שאתם.
- שטויות. השמאל מזרים לשמאל. סקנדל לאומי! (ל"ת)פרסומאי 19/07/2013 13:18הגב לתגובה זו
- 1.חיים 18/07/2013 18:47הגב לתגובה זואיך חברה פרטית זוכה ללא מכרז להפיק את המהדורות? מדובר בכספי ציבור...למה דווקא חברת קודה נבחרה להפיק?
- כשתהיה חתן של אהרון ברק... (ל"ת)סקודה 19/07/2013 13:19הגב לתגובה זו
- חברה של טמבלים 14/06/2015 12:20יחס נוראי לעובדים. תשלום שלא יוצא בזמן עקב "טעות מנהלתית". זוועה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
