המכביה ה-19
צילום: לוגו
פרסום ראשון

סימן השאלה לגבי שידור המכביה חשף: מאבקים והאשמות בתוך רשות השידור

משבר האמון בין מוסדות רשות השידור להנהלה, עלה מדרגה כאשר כל צד מאשים את השני באחריות למצב שנוצר. ואל תפספסו את התגובות בסוף. עדכון: ועדת 250 אלף אישרה את שידור משחקי המכביה, יממה לפני תחילתם
אלכסנדר כץ | (7)

מסדרונות רשות השידור גועשים שוב, והפעם - בגלל משחקי המכביה. לאייס נודע כי השידורים בערוץ 1 - כולל טקס הפתיחה מחר (יום ה') בערב מאצטדיון טדי - עמדו עד לשעות האחרונות בסימן שאלה, אבל מה שמעניין יותר המאבקים הפנימיים בין מוסדות הרשות לבין ההנהלה, ומשבר האמון העמוק בין הצדדים.

באופן רשמי, יממה לפני תחילת המשחקים, עד לפני כשעה לא היה בטוח שנוכל לצפות באלפי היהודים עולים על כר הדשא בטדי המחודש, וזאת משום שהעלויות הכרוכות בשידור המשחקים, טרם אושרו עד אז.

נכון ל-18:50, נודע לאייס כי בתום דיון טלפוני בין חברי ועדת 250 אלף ברשותו של דוד חיון, אושרה ההתקשרות עם הנהלת המכביה בסך 345 אלף שקלים לשידור. הוועדה החליטה להימנע מדיון באופן כיסוי ההוצאה על השידורים ולא נכנסה לעסקה שההנהלה אמורה לבצע מול שפ"מ והמכביה.

מוקדם יותר היום פורסם באייס כי ועדת 250 אלף - ועדת מכרזים שדנה בתקציבים הגדולים מסכום של 250 אלף שקלים בראשה עומד חיון - התכנסה בתחילת השבוע ולאשר את ההוצאה הזו, שהיא למעשה התקשרות בין הרשות למארגני המכביה לשידור המשחקים שאינו כרוך בתשלום כספי של אחד הצדדים, אלא בהתקשרות בשווה כסף. בתמורה לזכויות השידור של אירועי המכביה, הרשות נתנה להפקת המכביה חסויות בטלוויזיה וחבילת פרסום בקול ישראל, בתיאום עם חברת שפ"מ, האחראית על רכש המדיה ברשות השידור. על פי הערכות, חבילת החסויות בערוץ 1 והפרסום בקול ישראל, עומדת על כ-300 אלף שקלים, כאשר במוסדות הרשות הביעו התנגדות לכך.

הסיבה לכך שהוועדה לא אישרה את ההוצאה, היא המאבקים בין ההנהלה למוסדות, כאשר כל צד טוען לכך שקיבל מידע שאינו מדויק לגבי העלויות הכרוכות בשידור המשחקים. במכתב ששלח שלשום למנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, ואליו כותבו גורמים רבים, כתב סמנכ"ל הכספים של הרשות, ערן הורן, כי "על פי חוות דעתו של היועץ המשפטי שנכח בוועד המכרזים, היות שהשווי הכספי של זמן הפרסום שיועבר למכביה עולה על סך 250 אלף שקלים, נדרש אישור ועדת 250", אולם כפי שמציין הורן, "הוועדה שכונסה אתמול (יום א', א"כ), לא אישרה את ההתקשרות".

ממכתבו של הורן עולה החשש לשידור תחרויות המכביה. "במצב הדברים כרגע, בהיעדר אישור ועדת 250, לא ניתן יהיה לחתום על חוזה ההתקשרות, זאת כאשר טקס הפתיחה של המכביה המיועד לשידור, יתקיים ב-18 ביולי 2013". החלופות, לפי הורן, הן כינוסה המיידי של ועדת 250 -דבר שטרם נעשה נכון לשעה זו - או "מתן הודעה למכביה על כך שהעסקה לא תצא לפועל והסרת המכביה מלוח השידורים".

לאייס נודע כי במהלך היום כבר מתקיימים שיחות בין חברי הוועדה שעשויים בסופו של דבר לאשר את המשחקים - טקס הפתיחה והסיום, מספר שידורים ישירים ומגזין ספורט יומי - אבל כאמור, רק יממה לפני העלייה לכר הדשא בטדי.

לצד ביקורת של גורמים על התנהלותו של חיון שמספר ימים לפני תחילת המשחקים, הוועדה בראשה הוא עומד טרם אישרה את השידורים עד כה, גורם אחר דווקא מגן על חיון: "למה לא הביאו את ההצעה חודש לפני השידורים, אלא כמה ימים לפני? ואם המוסדות לא מרוצים מההצעה, אז עם גרזן החברים צריכים לאשר את ההוצאה?".

תגובות

יו"ר המכביה אמיר פלד הופתע לשמוע את הפרטים מאייס. "לא הייתה פנייה של הרשות אלינו", טען פלד כשהוא שומר על קור רוח. "ערוץ 1 היה אתמול בחזרה הגנרלית כדי לבדוק את המקום ולהתארגן. אני יכול להבטיח לך, שבכל מקרה, גם אם תהיה בעיה עם רשות השידור, המכביה תשודר בערוץ ישראלי".

ממוסדות רשות השידור נמסר כי "הידיעה אינה נכונה, שכן הוועדה טרם השלימה את דיוניה בנושא. העיכוב נבע מכך שלוועדה הגיע מידע סותר מההנהלה והיה צורך לבדוק אותו בטרם מתן האישור. מוסדות רשות השידור דוחים בשאט נפש את דברי לשון הרע של גורמים אנונימיים ברשות כלפי חבר המליאה דוד חיון הממלא את תפקידו הציבורי באופן הראוי ביותר ומפקח כנדרש על הוצאת כספי ציבור".

מהנהלת רשות השידור נמסר כי "למרות ניסיונות כושלים לגלגל את האשמה בהבאת מידע סותר לוועדה על ההנהלה, מדובר בדברי הבל אשר למיטב ידיעת ההנהלה מגיעים מגורמים ספציפיים ולא מהמוסדות כפי שמנסים ליצור את הרושם. לעצם הידיעה, הנהלת הרשות מקווה שהוועדה תתעשת במהרה ותאשר את בקשתה מהר ככל הניתן לפני שיהיה מאוחר ולא יתאפשר לשדר את המכבייה לתושבי ישראל ולתפוצות".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ירדן 24/07/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    קומו והתעוררו! ההחלטה לא לשדר מהמכביה היא חוצפה וביזיון. כמחאה אל תשלמו את אגרת הטלוויזיה שגם כך היא מיותרת! וזו הטלוויזיה הממלכתית של מדינת ישראל
  • 6.
    איציק נ. 17/07/2013 19:50
    הגב לתגובה זו
    רשות השידור זה הגוף הכי מושחת במדינה. מאות אנשים מקבלים שם 40,000 שקל לחודש ולא ראו אולפן או מיקרופון כבר 20 שנה. מקום רקוב ועלוב.
  • 5.
    הכושל 17/07/2013 18:40
    הגב לתגובה זו
    הרס את רשות השידור
  • 4.
    כנסו לתגובה של חיונצ׳יק חשוב מאוד (ל"ת)
    מבקר 17/07/2013 18:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אפשר להבין מה קורה שם פעם אחת ולתמיד (ל"ת)
    ירמי 17/07/2013 18:19
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מיזה דוד חיון ולמה הוא מעכב את הפתיחה? (ל"ת)
    אזרח מודאג 17/07/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עינבי 17/07/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    לא מבין שום דבר בתוכן.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.