TOP5 DIGITAL

יוניצף מזרימה בפייסבוק מים לאפריקה, ואורנג' עם התערוכה המהירה בעולם

כך מפרסמים מהירות גלישה: תוך מספר שעות תמונות של אושיות אינסטגרם מצרפת הפכו לתערוכה ב-LA, שצולמה וחזרה אל היוצרים כסרט וידאו אישי
משה קרסיק |

שבוע חדש מתחיל עם מדור TOP5 דיגיטלי בסימן מובייל. השבוע במדור: גוגל כרום, Qualcomm, אורנג', Ray Ban ו-יוניצף.

.

להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן

לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

תן לאצבעות להתחרות באולימפיאדה בשבילך

הגימיק החדש של גוגל כרום הוא התחלה של מהפכה קטנה. דפדפן כרום מאפשר לך לשחק ולהתחרות עם הסמרטפון שלך נגד 3 חברים (עם הסמרטפונים שלהם) ולראות את הכל בזמן אמת במחשב שלך, כשהטלפונים בעצם משמשים בתור הג'ויסטיקים של המשחק. עם הטכנולוגיה הזו, השמים הם הגבול.

כל דבר בחיים פשוט יותר טוב עם מובייל

Qualcomm רצו להמחיש שהם הופכים את החיים לטובים יותר עם המובייל, אז הם יצרו את תחנת האוטובוס המפתיעה בעולם. כל מה שאתה צריך זה לגלוש עם הסמרטפון שלך ללינק שמופיע בפוסטר שבתחנה, מתוך סקרנות או שעמום, והחיים יחייכו אליך פתאום.

מהאינסטרגם למציאות פיקטיבית וחזרה

Orange השיקו בצרפת את הרשת החדשה שלהם ורצו לעורר באזז על המהירות הגבוהה של הרשת. הם בחרו קבוצה של מובילי דעה צרפתים באינסטגרם, לקחו את התמונות העדכניות שלהם, פתחו לכל אחד מהם תערוכה בגלריה בלוס אנג'לס, צילמו את התגובות החמות של המבקרים בתערוכה ושלחו לכל אחד מהם סרט וידאו אישי מהתערוכה שלו. את כל זה הם עשו תוך שעות ספורות מהרגע שהתמונות התפרסמו באינסטגרם.

פילטר דיגיטלי OUT פילטר אנלוגי IN

Ray Ban רצו להשיק מחדש את משקפי הרטרו שלהם. לכאורה, הדרך המתבקשת בימינו כדי להמחיש איך נראה העולם דרך העדשות של Ray Ban היא ליצור פילטר דיגיטלי כמו באינסטגרם שיוסיף לתמונות שאנחנו מצלמים את האפקט של העדשות של Ray Ban, אבל זה לא ממחיש איך זה "באמת" נראה דרך העדשות של המשקפיים, אז מה הם עשו? תלחצו ותראו :)

עם טיפה עזרה מהגולשים

ביוניצף רוצים להפוך את הרשת החברתית לרשת של צינורות מים נקיים לילדים באפריקה.

הכותב הוא סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל בראובני פרידן IPG

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.