עפרה שטראוס עופרה שטראוס
צילום: דוברות קבוצת שטראוס
דירוג יפעת

סיכום החציון הראשון: למרות ירידה של 17% - שטראוס עדיין המפרסם המוביל

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "עקב המחאה החברתית, איבד שוק הפרסום כ- 11% מגודלו. רשתות השיווק חותכות כחמישית מתקציב הפרסום"
משה בנימין |

סיכום החציון הראשון של 2012 על פי יפעת בקרת פרסום משאיר את קטגוריית רשתות השיווק במקום ה-1 בטבלת ההוצאה לפרסום. בטבלת המפרסמים קבוצת שטראוס היא עדיין המובילה במשק, ובטבלת המותגים, למרות ירידה של 17% בתקציב, סופר-פארם מובילה את הטבלה.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "עקב המחאה החברתית, איבד שוק הפרסום כ- 11% מגודלו. המפרסמים מתחום המזון והקימעונאות חתכו עשרות אחוזים מתקציבי הפרסום שלהם על מנת לא לבלוט ולשנע חלק מהכספים להוזלות ומבצעים על המדף. עקב המצב, ישנו גידול יחסי במספר הקמפיינים המכירתיים על פני התדמיתיים, ומספר הקמפיינים העולה לימים ספורים למבצעים נקודתיים, גדל".

בטבלת תתי הענפים: קטגוריית הבנקים רשמה את הירידה הגדולה ביותר בהוצאה לפרסום עם שיעור שינוי של 27% לכיוון מטה. על רשתות השיווק ומוצרי החלב שעמדו במוקד המחאות החברתיות של קיץ 2011 ראו את ההשפעה הדרמטית בחציון הראשון של 2012 עם ירידה של 22% ו-21% בהתאמה. השינויים הרגולטוריים שהביאו לקיטון משמעותי בהכנסות חברות הסלולר בא לידי ביטוי בקיצוץ של 22% בהוצאה לפרסום. קטגוריות האופטיקה וביטוח הרכב תפסו את מקומות 19 ו-20 בדירוג כשרשמו עלייה של 37% ו-33% (בהתאמה). קטגוריות נוספת שרשמו עליה בהוצאות הפרסום הן רכב ותחבורה וביגוד עם עלייה של 26% ו-21% בהתאמה.

לדברי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "רשתות השיווק ממשיכות להוביל את טבלת תתי הענפים המושקעים בפרסום, אולם חותכות כחמישית מתקציב הפרסום שלהם עקב המחאה החברתית. הקטנת תקציבי הפרסום באה על רקע הקריאות לחרם צרכנים נגד הרשתות הגדולות, שבסופו של דבר אף פגעה ברווחיהן, והובילה כאמור לצימצום תקציבי הפרסום".

בטבלת המפרסמים: למרות ירידה של 17% קבוצת שטראוס היא עדיין המפרסם המוביל במשק הישראלי. פרוקטר אנד גמבל עם עלייה של 9% תופסת את המקום השני בדירוג ובמקום השלישי סופר-פארם עם ירידה של 13%. את הקיטון הגדול ביותר רשמה שופרסל עם ירידה של 44% בתקציב הפרסום. מולה רשמה חברת ישראכרט עלייה של 132% בהוצאות הפרסום, הגידול המוביל בחציון. תנובה, מסמלי המאבק החברתי רשמה קיטון של 34% בתקציב הפרסום ואילו HOT שרשמה בחציון הראשון של 2011 עלייה בולטת רשמה ירידה של 28%.

בטבלת המותגים: למרות ירידה של 17% סופר-פארם מובילה את הרשימה עם הוצאה לפרסום בגובה 39.8 מיליון שקלים. המותג ישראכרט שרשם גידול של 135% בהוצאה לפרסום תופס את המקום השני בדירוג ו-yes במקום ה-3 עם עלייה של 6% והוצאה לפרסום בגובה של 24.4 מיליון, זהה לישראכרט. בזק אינטרנט רשמה את העלייה הגבוהה ביותר עם זינוק של 154% והוצאה לפרסום בהיקף של 11.7 מיליון שקלים. בנק דיסקונט רשם אף הוא גידול מרשים של 114% ולעומתו בנק הפועלים רשם את הירידה הגדולה ביותר בהוצאה לפרסום עם שיעור שינוי של 31% בכיוון מטה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.