סיכום החציון הראשון: למרות ירידה של 17% - שטראוס עדיין המפרסם המוביל
סיכום החציון הראשון של 2012 על פי יפעת בקרת פרסום משאיר את קטגוריית רשתות השיווק במקום ה-1 בטבלת ההוצאה לפרסום. בטבלת המפרסמים קבוצת שטראוס היא עדיין המובילה במשק, ובטבלת המותגים, למרות ירידה של 17% בתקציב, סופר-פארם מובילה את הטבלה.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "עקב המחאה החברתית, איבד שוק הפרסום כ- 11% מגודלו. המפרסמים מתחום המזון והקימעונאות חתכו עשרות אחוזים מתקציבי הפרסום שלהם על מנת לא לבלוט ולשנע חלק מהכספים להוזלות ומבצעים על המדף. עקב המצב, ישנו גידול יחסי במספר הקמפיינים המכירתיים על פני התדמיתיים, ומספר הקמפיינים העולה לימים ספורים למבצעים נקודתיים, גדל".
בטבלת תתי הענפים: קטגוריית הבנקים רשמה את הירידה הגדולה ביותר בהוצאה לפרסום עם שיעור שינוי של 27% לכיוון מטה. על רשתות השיווק ומוצרי החלב שעמדו במוקד המחאות החברתיות של קיץ 2011 ראו את ההשפעה הדרמטית בחציון הראשון של 2012 עם ירידה של 22% ו-21% בהתאמה. השינויים הרגולטוריים שהביאו לקיטון משמעותי בהכנסות חברות הסלולר בא לידי ביטוי בקיצוץ של 22% בהוצאה לפרסום. קטגוריות האופטיקה וביטוח הרכב תפסו את מקומות 19 ו-20 בדירוג כשרשמו עלייה של 37% ו-33% (בהתאמה). קטגוריות נוספת שרשמו עליה בהוצאות הפרסום הן רכב ותחבורה וביגוד עם עלייה של 26% ו-21% בהתאמה.
לדברי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "רשתות השיווק ממשיכות להוביל את טבלת תתי הענפים המושקעים בפרסום, אולם חותכות כחמישית מתקציב הפרסום שלהם עקב המחאה החברתית. הקטנת תקציבי הפרסום באה על רקע הקריאות לחרם צרכנים נגד הרשתות הגדולות, שבסופו של דבר אף פגעה ברווחיהן, והובילה כאמור לצימצום תקציבי הפרסום".
בטבלת המפרסמים: למרות ירידה של 17% קבוצת שטראוס היא עדיין המפרסם המוביל במשק הישראלי. פרוקטר אנד גמבל עם עלייה של 9% תופסת את המקום השני בדירוג ובמקום השלישי סופר-פארם עם ירידה של 13%. את הקיטון הגדול ביותר רשמה שופרסל עם ירידה של 44% בתקציב הפרסום. מולה רשמה חברת ישראכרט עלייה של 132% בהוצאות הפרסום, הגידול המוביל בחציון. תנובה, מסמלי המאבק החברתי רשמה קיטון של 34% בתקציב הפרסום ואילו HOT שרשמה בחציון הראשון של 2011 עלייה בולטת רשמה ירידה של 28%.
בטבלת המותגים: למרות ירידה של 17% סופר-פארם מובילה את הרשימה עם הוצאה לפרסום בגובה 39.8 מיליון שקלים. המותג ישראכרט שרשם גידול של 135% בהוצאה לפרסום תופס את המקום השני בדירוג ו-yes במקום ה-3 עם עלייה של 6% והוצאה לפרסום בגובה של 24.4 מיליון, זהה לישראכרט. בזק אינטרנט רשמה את העלייה הגבוהה ביותר עם זינוק של 154% והוצאה לפרסום בהיקף של 11.7 מיליון שקלים. בנק דיסקונט רשם אף הוא גידול מרשים של 114% ולעומתו בנק הפועלים רשם את הירידה הגדולה ביותר בהוצאה לפרסום עם שיעור שינוי של 31% בכיוון מטה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
