סיכום החציון הראשון: למרות ירידה של 17% - שטראוס עדיין המפרסם המוביל
סיכום החציון הראשון של 2012 על פי יפעת בקרת פרסום משאיר את קטגוריית רשתות השיווק במקום ה-1 בטבלת ההוצאה לפרסום. בטבלת המפרסמים קבוצת שטראוס היא עדיין המובילה במשק, ובטבלת המותגים, למרות ירידה של 17% בתקציב, סופר-פארם מובילה את הטבלה.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "עקב המחאה החברתית, איבד שוק הפרסום כ- 11% מגודלו. המפרסמים מתחום המזון והקימעונאות חתכו עשרות אחוזים מתקציבי הפרסום שלהם על מנת לא לבלוט ולשנע חלק מהכספים להוזלות ומבצעים על המדף. עקב המצב, ישנו גידול יחסי במספר הקמפיינים המכירתיים על פני התדמיתיים, ומספר הקמפיינים העולה לימים ספורים למבצעים נקודתיים, גדל".
בטבלת תתי הענפים: קטגוריית הבנקים רשמה את הירידה הגדולה ביותר בהוצאה לפרסום עם שיעור שינוי של 27% לכיוון מטה. על רשתות השיווק ומוצרי החלב שעמדו במוקד המחאות החברתיות של קיץ 2011 ראו את ההשפעה הדרמטית בחציון הראשון של 2012 עם ירידה של 22% ו-21% בהתאמה. השינויים הרגולטוריים שהביאו לקיטון משמעותי בהכנסות חברות הסלולר בא לידי ביטוי בקיצוץ של 22% בהוצאה לפרסום. קטגוריות האופטיקה וביטוח הרכב תפסו את מקומות 19 ו-20 בדירוג כשרשמו עלייה של 37% ו-33% (בהתאמה). קטגוריות נוספת שרשמו עליה בהוצאות הפרסום הן רכב ותחבורה וביגוד עם עלייה של 26% ו-21% בהתאמה.
לדברי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "רשתות השיווק ממשיכות להוביל את טבלת תתי הענפים המושקעים בפרסום, אולם חותכות כחמישית מתקציב הפרסום שלהם עקב המחאה החברתית. הקטנת תקציבי הפרסום באה על רקע הקריאות לחרם צרכנים נגד הרשתות הגדולות, שבסופו של דבר אף פגעה ברווחיהן, והובילה כאמור לצימצום תקציבי הפרסום".
בטבלת המפרסמים: למרות ירידה של 17% קבוצת שטראוס היא עדיין המפרסם המוביל במשק הישראלי. פרוקטר אנד גמבל עם עלייה של 9% תופסת את המקום השני בדירוג ובמקום השלישי סופר-פארם עם ירידה של 13%. את הקיטון הגדול ביותר רשמה שופרסל עם ירידה של 44% בתקציב הפרסום. מולה רשמה חברת ישראכרט עלייה של 132% בהוצאות הפרסום, הגידול המוביל בחציון. תנובה, מסמלי המאבק החברתי רשמה קיטון של 34% בתקציב הפרסום ואילו HOT שרשמה בחציון הראשון של 2011 עלייה בולטת רשמה ירידה של 28%.
בטבלת המותגים: למרות ירידה של 17% סופר-פארם מובילה את הרשימה עם הוצאה לפרסום בגובה 39.8 מיליון שקלים. המותג ישראכרט שרשם גידול של 135% בהוצאה לפרסום תופס את המקום השני בדירוג ו-yes במקום ה-3 עם עלייה של 6% והוצאה לפרסום בגובה של 24.4 מיליון, זהה לישראכרט. בזק אינטרנט רשמה את העלייה הגבוהה ביותר עם זינוק של 154% והוצאה לפרסום בהיקף של 11.7 מיליון שקלים. בנק דיסקונט רשם אף הוא גידול מרשים של 114% ולעומתו בנק הפועלים רשם את הירידה הגדולה ביותר בהוצאה לפרסום עם שיעור שינוי של 31% בכיוון מטה.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
