דעה

לא זכינו, אבל חוויה: ישראל היא בכל אופן מעצמת פרומואים

פרומו ל'איש הירוק' התמודד בתחרות פרומקס בברצלונה. מנהל הקריאייטיב ובמאי הקדימון עמית קרסני, חזר עם כמה תובנות. וגם שם הנשיא פרס כיכב
לפני 15 שנה הבנתי בפעם הראשונה איזה מעצמה היא ישראל. זה קרה בטיול שאחרי הצבא, כשאיזה הודי ניסה לשכנע אותי שגודלה של ישראל הוא כמו זה של אירופה. לא חשבתי שאני ארגיש כך גם היום בטקס של 'פרומקס 2012' בברצלונה. בכל מה שקשור לפרומואים, ישראל היא אכן מעצמה. בכל תחרויות הפרומקס בעשור האחרון הקריאייטיב של קשת, רשת, HOT, ערוץ 10, yes, ערוץ 1, וטלעד עליה השלום, זכו בפרסים וסיפקו "גאווה לאומית". * לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן כמעט כל הזכיות האלו התרחשו בתחרויות פרומקס בארה"ב. הנציגים הישראלים, מסתבר, מעדיפים לשלוח את הפרומואים שלהם לתחרות הגדולה יותר שמתקיימת פעם בשנה בארה"ב. למה לא לתחרות השנתית באירופה? על פי הפרשנות שלי, כנראה מדובר ברגשי נחיתות ישראליים אופייניים. בין מאות הספרדים, הגרמנים, הצרפתיים והאנגלים, מצאתי את עצמי כאן כמעט לבד. אני ועוד 5 ישראלים: ארבעה מקשת ו-MAKO, אחד מפרומתאוס של חברת הלוויין yes, וזהו, בערך. אז איפה כולם? כששאלתי את שרון בדריאן מקשת, שגרירת פרומקס בישראל, איפה כולם, היא ענתה: "על מה אתה מדבר?! בשנה שעברה הייתי כאן לבד". אז אולי יש סיבה לאופטימיות. אולי זה משהו באירופה שבה אנחנו מרגישים פחות בבית מאשר בארה"ב? והקהל האירופי - הוא בכלל פרו-פלסטיני, לא? בקיצור, כל המחשבות הקיפוח האלו שעברו לי בראש התנפצו בהדרגה. זה התחיל בהרצאה שעסקה בעיצוב. רוברטו באגטי, הקריאייטיב דירקטור של MTV העולמי, הציג סרטון מדהים בו נראים ילדים נלחמים באקדחי צעצוע, אבל בתוספת עיצוב ואנימציה של אש ודם ניתז מראשיהם. וואו, לראות ילדים עם דם ורובים? דווקא האירופאים אהבו וצחקו.

IS TROPICAL - THE GREEKS from julien daubas on Vimeo.

ואז הוצגה עבודת אינפו גרפיקס שנקראת 'האנטומיה של וירוס המחשב'. הסרט בודק מי אחראי לווירוס STUXNET שחדר את מתקני הגרעין של אירן. לאורכו של הסרט אני חש בחרדה - רק שלא יעלנו עלינו... אבל זה קרה אחרי 2.5 דקות. "יש שמועות שאומרות שישראל היא האחראית...", ברגע זה הייתי בטוח שאשמע לפחות בוז אחד. וואלה, לא.

Stuxnet: Anatomy of a Computer Virus from Patrick Clair on Vimeo.

ההרצאות הבאות עסקו בתקשורת חברתית. אחרי הרצאה יבשית שכזו של מפיקה מרשת CNN, עלתה לבמה מירב שיפמן מקשת וMAKO-, שעילפה את הקהל והציגה את קמפיין 'האח הגדול' הישראלי דרך הפרומו ומשחק אינטראקטיבי של MAKO. אבל גולת הכותרת הייתה כששיפמן הציגה את הנשיא שמעון פרס בסרטון סטייל הזנגה-זנגה, שבעמוד הפייסבוק שלו. האירופאים יצאו מגדרם, מחאו כפיים ואלו שיצאו מהאולם במהלך ההרצאה של נציגת CNN, לא הבינו מה הם הפסדו. האירופאים למדו משהו מבית היוצר של קשת, אבל זה לא נגמר פה. בהרצאה הבאה עלה לנאום מתיאו גלוצבאך, אחד המנהלים הבכירים של יוטיוב בארה"ב. הנתונים שהציג, הדהימו את הנוכחים: סרטון פרסומת חובבני לקוקה קולה קיבל הרבה יותר רייטינג מהקמפיין הרשמי של החברה. ונשבע לכם, כוכב הסרטון החובבני הוא עומר ברנע. הישראלים האלה... אבל אז הציג גלוצבאך את מה שלדעתו "Youtube is all about": ה-Youtube Channel של Resht TV לתכנית הטלוויזיה The Voice. הקהל האירופאי ראה כיצד משתתפי התכנית הישראליים שירדו בזה הרגע מבמת האודישנים, מקיימים צ'אט אינטימי עם כמה צופים במקביל ועונים בסבלנות לשאלה של ילדה בת 10. היומיים האלו היו מסחררים ביותר. סיני אחד לבוש בחליפה שבקשתי ממנו להזמין לי מונית כי חשבתי שהוא הבל-בוי של המלון, היה למעשה נשיא ערוץ CCTV הסיני. חשבתי שאני ב"אבודים בטוקיו". הוא והמתורגמנית שלו החזיקו אותי חצי שעה, אמרו לי שהם אוהבים את הראש הישראלי, ושאלו אותי מתי אוכל לבוא לעבוד בבייג'ינג. ובכלל, כל הפרומואים מעוררי ההשראה שהוצגו כאן, הם בעלי חוצפה, מתוחכמים, לא מתחנפים לקהל בדיוק כמו הראש שלנו. בקיצור, אנחנו לא אמריקה ובפעם הבאה ראוי שנשים את הכסף על התחרות באירופה. עמית קרסני הוא במאי ומנהל קריאייטיב של הפרומו ל'האיש הירוק'. הפרומו של פוסט אופיס וענני תקשורת, התמודד בשבוע שעבר בתחרות פרומקס בברצלונה

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    ליה 03/04/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ליוצרים
  • 11.
    איש ירוק 03/04/2012 00:34
    הגב לתגובה זו
    מרוב לחץ של מוכרים לנו תוכן שיווקי פספסנו תוכנית ירוקה ראויה.
  • 10.
    רוחי 03/04/2012 00:17
    הגב לתגובה זו
    כייף לקרוא ולהבין מן הכתבה - שאנחנו הנקודה הקטנה שם במזרח התיכון - בעולם הגדול, נמצאים, נוגעים, מנענעים את אירופה בראש היצירתי שלנו. מקום של גאווה.
  • 9.
    עינת.ר. 03/04/2012 00:07
    הגב לתגובה זו
    הרשות ה-2 אסרה שידור התוכנית ב'רשת', ומועצת הכבלים הורידה פרק על כימיקלים לישראל, בעקבות טענה למכירת תכנים.
  • 8.
    יוסף 02/04/2012 18:23
    הגב לתגובה זו
    "האיש הירוק" איזה פרומו מקסים !!! עשוי מעולה, מקצועי ! איפה התוכנית הזאת משודרת? לא מצאתי !
  • 7.
    גיל 02/04/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    הישג מרשים ,להגיע לטופ של יוצרי הפרומו בעולם,כבוד!!!!!
  • 6.
    יואל 02/04/2012 12:34
    הגב לתגובה זו
    זה נכון שהאירופאים צבועים אבל מותר להם לחייך כשהם רואים אומנות בדמות הסרטון של הילדים עם הדם
  • 5.
    אין אין על ישראל!!! אור לגויים!!!!!! (ל"ת)
    ערן 02/04/2012 10:08
    הגב לתגובה זו
  • שרגא לידור 02/04/2012 19:38
    הגב לתגובה זו
    כפי שההודי חשב גם אני מתחיל להאמין שכלם בעולם כבר לא יזוז בלעדינו,ועמית נותן לזה ביטוי בכתבה המתארת וגם אני לרגע הרגשתי שאני איתו בברצלונה. כל הכבוד עמית!
  • 4.
    ליזה 02/04/2012 00:57
    הגב לתגובה זו
    מה בדיוק סרט פרומו שבו ילדים נלחמים באש ודם מותז לכל הכיוונים יכול לגרום הנאה לאותו אירופאי שיושב בסלון ביתו?? במיוחד שבדיוק באותה נשימה ידע להשמיץ את ישראל על רצח ילדים חפים מפשע? לעומת זאת סרט שעוסק באיכות הסביבה כמו "האיש הירוק" - אין לו דיבור יותר משמעותי וערכי? יש לנו סיכוי בעולם לבלוט ולהוביל ראש יצירתי אבל לא בטוח שיש לנו סיכוי לנצח !
  • 3.
    רועי 01/04/2012 22:53
    הגב לתגובה זו
    בישראל בחיים זה לא היה עובר
  • 2.
    דודו 01/04/2012 18:32
    הגב לתגובה זו
    הפרומואים באמת יפים אבל נמאס מהבנרים האלה הקופצים באמצע התוכניות. אחלה כתבה
  • 1.
    אייל 01/04/2012 15:23
    הגב לתגובה זו
    גם בלי לזכור זה מכובד
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

דני אבדיה צילום: שוקה כהןדני אבדיה צילום: שוקה כהן

דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב בארה"ב

מי עדן משיקה עם כוכב ה-NBA דני אבדיה מהדורה מיוחדת של בקבוקים ממותגים, והגרלה שהזוכים בה יטוסו לארה"ב לשבוע של אירוח ומפגש אישי עם אבדיה, כולל צפייה במשחק ביתי של פורטלנד. הקמפיין יתועד ויעלה בכל הפלטפורמות המרכזיות, , מהטלוויזיה ועד לרשתות החברתיות. מדובר במהלך שמחזק את מעמדו של אבדיה לא רק על הפרקט אלא גם בזירה המסחרית

עוזי גרסטמן |

דני אבדיה, שעד לפני כמה שנים עוד רץ וקפץ על הפרקטים המקומיים, נהפך מאז לאחד השמות החמים ביותר בכדורסל הישראלי והבינלאומי. הוא עשה היסטוריה כבר ב-2020, כשנבחר במקום התשיעי בדראפט ה-NBA - המיקום הגבוה ביותר שאליו הגיע שחקן כדורסל ישראלי. אחרי תקופה בוושינגטון וויזארדס, המעבר האחרון שלו לפורטלנד טרייל בלייזרס נראה כנקודת המפנה בקריירה. בשלושת החודשים האחרונים הוא מציג יציבות ומספרים שלא נראו ממנו בעבר: יותר מ-20 נקודות למשחק, תרומה משמעותית בריבאונדים ובאסיסטים וחלק מרכזי בניצחונות של קבוצתו החדשה. בארה"ב כבר מדברים עליו כאחד הפורוורדים הצעירים המסקרנים בליגה, ואת העובדה הזו מי עדן בוחרת לתרגם לקמפיין גדול היקף.

הקמפיין החדש מציג בקבוקי חצי ליטר ממותגים עם דמותו של אבדיה ופקק ספורט שמותאם לאורח חיים פעיל. על כל בקבוק מופיע קוד שניתן לסריקה דרך QR, שמוביל להרשמה להגרלה שתתקיים בין 17 בנובמבר ל-18 בינואר 2026. הפרס הגדול כולל טיסה זוגית לארה"ב, שבעה ימי אירוח מלאים, מפגש אישי עם אבדיה וצפייה במשחק של פורטלנד - חוויה המשלבת בין הקרבה לכוכב הישראלי לבין ביקור באחד מהאולמות המרשימים של ה-NBA. זוכים נוספים יקבלו גופיות רשמיות וכדורי סל ממותגים וחתומים על ידי אבדיה עצמו. מי עדן מתכננת לפרסם את המהלך בטלוויזיה, ברשתות החברתיות, בסרטוני תוכן ובשלטים ברחבי הארץ, תוך תיעוד המפגשים, ההגרלות והחוויות של הזוכים.

הקריירה הנוסקת של אבדיה מרגישה טבעית למי שמכיר את הרקע שלו. אביו, זופר אבדיה, היה כדורסלן בולט ביוגוסלביה ובישראל, ולדני היה ברור מגיל צעיר שהכדורסל הוא חלק מהבית. ועדיין, מה שמגדיר אותו היום פחות קשור לגנים ויותר לאופי השקט ולעבודה הקבועה שהוא משקיע. בפורטלנד הוא מציג יכולת מקיפה: חדירות לסל, קליעות משלוש, הובלת התקפות וגם הגנה על שחקנים גדולים ממנו. המאמן נותן בו אמון בדקות החשובות, והקהל המקומי מתחיל לאמץ אותו כשחקן שעושה כמעט הכל על המגרש.

גם בזירה הבינלאומית אבדיה ממשיך לבלוט. בקיץ האחרון הוא היה הכוכב של נבחרת ישראל באליפות אירופה, שם סיפק הופעות גדולות, כולל משחק זכור במיוחד עם 34 נקודות מול סלובניה של לוקה דונצ’יץ’. התרוממותו במדי הנבחרת הפכה אותו לפנים החדשות של הכדורסל הישראלי, דמות שמצליחה לחבר בין הדור הצעיר לבין אוהדים ותיקים שמביטים בו כסמל למשהו חדש ובטוח יותר.