לא זכינו, אבל חוויה: ישראל היא בכל אופן מעצמת פרומואים
IS TROPICAL - THE GREEKS from julien daubas on Vimeo.
ואז הוצגה עבודת אינפו גרפיקס שנקראת 'האנטומיה של וירוס המחשב'. הסרט בודק מי אחראי לווירוס STUXNET שחדר את מתקני הגרעין של אירן. לאורכו של הסרט אני חש בחרדה - רק שלא יעלנו עלינו... אבל זה קרה אחרי 2.5 דקות. "יש שמועות שאומרות שישראל היא האחראית...", ברגע זה הייתי בטוח שאשמע לפחות בוז אחד. וואלה, לא.Stuxnet: Anatomy of a Computer Virus from Patrick Clair on Vimeo.
ההרצאות הבאות עסקו בתקשורת חברתית. אחרי הרצאה יבשית שכזו של מפיקה מרשת CNN, עלתה לבמה מירב שיפמן מקשת וMAKO-, שעילפה את הקהל והציגה את קמפיין 'האח הגדול' הישראלי דרך הפרומו ומשחק אינטראקטיבי של MAKO. אבל גולת הכותרת הייתה כששיפמן הציגה את הנשיא שמעון פרס בסרטון סטייל הזנגה-זנגה, שבעמוד הפייסבוק שלו. האירופאים יצאו מגדרם, מחאו כפיים ואלו שיצאו מהאולם במהלך ההרצאה של נציגת CNN, לא הבינו מה הם הפסדו. האירופאים למדו משהו מבית היוצר של קשת, אבל זה לא נגמר פה. בהרצאה הבאה עלה לנאום מתיאו גלוצבאך, אחד המנהלים הבכירים של יוטיוב בארה"ב. הנתונים שהציג, הדהימו את הנוכחים: סרטון פרסומת חובבני לקוקה קולה קיבל הרבה יותר רייטינג מהקמפיין הרשמי של החברה. ונשבע לכם, כוכב הסרטון החובבני הוא עומר ברנע. הישראלים האלה... אבל אז הציג גלוצבאך את מה שלדעתו "Youtube is all about": ה-Youtube Channel של Resht TV לתכנית הטלוויזיה The Voice. הקהל האירופאי ראה כיצד משתתפי התכנית הישראליים שירדו בזה הרגע מבמת האודישנים, מקיימים צ'אט אינטימי עם כמה צופים במקביל ועונים בסבלנות לשאלה של ילדה בת 10. היומיים האלו היו מסחררים ביותר. סיני אחד לבוש בחליפה שבקשתי ממנו להזמין לי מונית כי חשבתי שהוא הבל-בוי של המלון, היה למעשה נשיא ערוץ CCTV הסיני. חשבתי שאני ב"אבודים בטוקיו". הוא והמתורגמנית שלו החזיקו אותי חצי שעה, אמרו לי שהם אוהבים את הראש הישראלי, ושאלו אותי מתי אוכל לבוא לעבוד בבייג'ינג. ובכלל, כל הפרומואים מעוררי ההשראה שהוצגו כאן, הם בעלי חוצפה, מתוחכמים, לא מתחנפים לקהל בדיוק כמו הראש שלנו. בקיצור, אנחנו לא אמריקה ובפעם הבאה ראוי שנשים את הכסף על התחרות באירופה. עמית קרסני הוא במאי ומנהל קריאייטיב של הפרומו ל'האיש הירוק'. הפרומו של פוסט אופיס וענני תקשורת, התמודד בשבוע שעבר בתחרות פרומקס בברצלונה- 12.ליה 03/04/2012 14:38הגב לתגובה זוכל הכבוד ליוצרים
- 11.איש ירוק 03/04/2012 00:34הגב לתגובה זומרוב לחץ של מוכרים לנו תוכן שיווקי פספסנו תוכנית ירוקה ראויה.
- 10.רוחי 03/04/2012 00:17הגב לתגובה זוכייף לקרוא ולהבין מן הכתבה - שאנחנו הנקודה הקטנה שם במזרח התיכון - בעולם הגדול, נמצאים, נוגעים, מנענעים את אירופה בראש היצירתי שלנו. מקום של גאווה.
- 9.עינת.ר. 03/04/2012 00:07הגב לתגובה זוהרשות ה-2 אסרה שידור התוכנית ב'רשת', ומועצת הכבלים הורידה פרק על כימיקלים לישראל, בעקבות טענה למכירת תכנים.
- 8.יוסף 02/04/2012 18:23הגב לתגובה זו"האיש הירוק" איזה פרומו מקסים !!! עשוי מעולה, מקצועי ! איפה התוכנית הזאת משודרת? לא מצאתי !
- 7.גיל 02/04/2012 14:42הגב לתגובה זוהישג מרשים ,להגיע לטופ של יוצרי הפרומו בעולם,כבוד!!!!!
- 6.יואל 02/04/2012 12:34הגב לתגובה זוזה נכון שהאירופאים צבועים אבל מותר להם לחייך כשהם רואים אומנות בדמות הסרטון של הילדים עם הדם
- 5.אין אין על ישראל!!! אור לגויים!!!!!! (ל"ת)ערן 02/04/2012 10:08הגב לתגובה זו
- שרגא לידור 02/04/2012 19:38הגב לתגובה זוכפי שההודי חשב גם אני מתחיל להאמין שכלם בעולם כבר לא יזוז בלעדינו,ועמית נותן לזה ביטוי בכתבה המתארת וגם אני לרגע הרגשתי שאני איתו בברצלונה. כל הכבוד עמית!
- 4.ליזה 02/04/2012 00:57הגב לתגובה זומה בדיוק סרט פרומו שבו ילדים נלחמים באש ודם מותז לכל הכיוונים יכול לגרום הנאה לאותו אירופאי שיושב בסלון ביתו?? במיוחד שבדיוק באותה נשימה ידע להשמיץ את ישראל על רצח ילדים חפים מפשע? לעומת זאת סרט שעוסק באיכות הסביבה כמו "האיש הירוק" - אין לו דיבור יותר משמעותי וערכי? יש לנו סיכוי בעולם לבלוט ולהוביל ראש יצירתי אבל לא בטוח שיש לנו סיכוי לנצח !
- 3.רועי 01/04/2012 22:53הגב לתגובה זובישראל בחיים זה לא היה עובר
- 2.דודו 01/04/2012 18:32הגב לתגובה זוהפרומואים באמת יפים אבל נמאס מהבנרים האלה הקופצים באמצע התוכניות. אחלה כתבה
- 1.אייל 01/04/2012 15:23הגב לתגובה זוגם בלי לזכור זה מכובד

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.