לא זכינו, אבל חוויה: ישראל היא בכל אופן מעצמת פרומואים
IS TROPICAL - THE GREEKS from julien daubas on Vimeo.
ואז הוצגה עבודת אינפו גרפיקס שנקראת 'האנטומיה של וירוס המחשב'. הסרט בודק מי אחראי לווירוס STUXNET שחדר את מתקני הגרעין של אירן. לאורכו של הסרט אני חש בחרדה - רק שלא יעלנו עלינו... אבל זה קרה אחרי 2.5 דקות. "יש שמועות שאומרות שישראל היא האחראית...", ברגע זה הייתי בטוח שאשמע לפחות בוז אחד. וואלה, לא.Stuxnet: Anatomy of a Computer Virus from Patrick Clair on Vimeo.
ההרצאות הבאות עסקו בתקשורת חברתית. אחרי הרצאה יבשית שכזו של מפיקה מרשת CNN, עלתה לבמה מירב שיפמן מקשת וMAKO-, שעילפה את הקהל והציגה את קמפיין 'האח הגדול' הישראלי דרך הפרומו ומשחק אינטראקטיבי של MAKO. אבל גולת הכותרת הייתה כששיפמן הציגה את הנשיא שמעון פרס בסרטון סטייל הזנגה-זנגה, שבעמוד הפייסבוק שלו. האירופאים יצאו מגדרם, מחאו כפיים ואלו שיצאו מהאולם במהלך ההרצאה של נציגת CNN, לא הבינו מה הם הפסדו. האירופאים למדו משהו מבית היוצר של קשת, אבל זה לא נגמר פה. בהרצאה הבאה עלה לנאום מתיאו גלוצבאך, אחד המנהלים הבכירים של יוטיוב בארה"ב. הנתונים שהציג, הדהימו את הנוכחים: סרטון פרסומת חובבני לקוקה קולה קיבל הרבה יותר רייטינג מהקמפיין הרשמי של החברה. ונשבע לכם, כוכב הסרטון החובבני הוא עומר ברנע. הישראלים האלה... אבל אז הציג גלוצבאך את מה שלדעתו "Youtube is all about": ה-Youtube Channel של Resht TV לתכנית הטלוויזיה The Voice. הקהל האירופאי ראה כיצד משתתפי התכנית הישראליים שירדו בזה הרגע מבמת האודישנים, מקיימים צ'אט אינטימי עם כמה צופים במקביל ועונים בסבלנות לשאלה של ילדה בת 10. היומיים האלו היו מסחררים ביותר. סיני אחד לבוש בחליפה שבקשתי ממנו להזמין לי מונית כי חשבתי שהוא הבל-בוי של המלון, היה למעשה נשיא ערוץ CCTV הסיני. חשבתי שאני ב"אבודים בטוקיו". הוא והמתורגמנית שלו החזיקו אותי חצי שעה, אמרו לי שהם אוהבים את הראש הישראלי, ושאלו אותי מתי אוכל לבוא לעבוד בבייג'ינג. ובכלל, כל הפרומואים מעוררי ההשראה שהוצגו כאן, הם בעלי חוצפה, מתוחכמים, לא מתחנפים לקהל בדיוק כמו הראש שלנו. בקיצור, אנחנו לא אמריקה ובפעם הבאה ראוי שנשים את הכסף על התחרות באירופה. עמית קרסני הוא במאי ומנהל קריאייטיב של הפרומו ל'האיש הירוק'. הפרומו של פוסט אופיס וענני תקשורת, התמודד בשבוע שעבר בתחרות פרומקס בברצלונה- 12.ליה 03/04/2012 14:38הגב לתגובה זוכל הכבוד ליוצרים
- 11.איש ירוק 03/04/2012 00:34הגב לתגובה זומרוב לחץ של מוכרים לנו תוכן שיווקי פספסנו תוכנית ירוקה ראויה.
- 10.רוחי 03/04/2012 00:17הגב לתגובה זוכייף לקרוא ולהבין מן הכתבה - שאנחנו הנקודה הקטנה שם במזרח התיכון - בעולם הגדול, נמצאים, נוגעים, מנענעים את אירופה בראש היצירתי שלנו. מקום של גאווה.
- 9.עינת.ר. 03/04/2012 00:07הגב לתגובה זוהרשות ה-2 אסרה שידור התוכנית ב'רשת', ומועצת הכבלים הורידה פרק על כימיקלים לישראל, בעקבות טענה למכירת תכנים.
- 8.יוסף 02/04/2012 18:23הגב לתגובה זו"האיש הירוק" איזה פרומו מקסים !!! עשוי מעולה, מקצועי ! איפה התוכנית הזאת משודרת? לא מצאתי !
- 7.גיל 02/04/2012 14:42הגב לתגובה זוהישג מרשים ,להגיע לטופ של יוצרי הפרומו בעולם,כבוד!!!!!
- 6.יואל 02/04/2012 12:34הגב לתגובה זוזה נכון שהאירופאים צבועים אבל מותר להם לחייך כשהם רואים אומנות בדמות הסרטון של הילדים עם הדם
- 5.אין אין על ישראל!!! אור לגויים!!!!!! (ל"ת)ערן 02/04/2012 10:08הגב לתגובה זו
- שרגא לידור 02/04/2012 19:38הגב לתגובה זוכפי שההודי חשב גם אני מתחיל להאמין שכלם בעולם כבר לא יזוז בלעדינו,ועמית נותן לזה ביטוי בכתבה המתארת וגם אני לרגע הרגשתי שאני איתו בברצלונה. כל הכבוד עמית!
- 4.ליזה 02/04/2012 00:57הגב לתגובה זומה בדיוק סרט פרומו שבו ילדים נלחמים באש ודם מותז לכל הכיוונים יכול לגרום הנאה לאותו אירופאי שיושב בסלון ביתו?? במיוחד שבדיוק באותה נשימה ידע להשמיץ את ישראל על רצח ילדים חפים מפשע? לעומת זאת סרט שעוסק באיכות הסביבה כמו "האיש הירוק" - אין לו דיבור יותר משמעותי וערכי? יש לנו סיכוי בעולם לבלוט ולהוביל ראש יצירתי אבל לא בטוח שיש לנו סיכוי לנצח !
- 3.רועי 01/04/2012 22:53הגב לתגובה זובישראל בחיים זה לא היה עובר
- 2.דודו 01/04/2012 18:32הגב לתגובה זוהפרומואים באמת יפים אבל נמאס מהבנרים האלה הקופצים באמצע התוכניות. אחלה כתבה
- 1.אייל 01/04/2012 15:23הגב לתגובה זוגם בלי לזכור זה מכובד
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
