ישראל הופכת לצומת תקשורת עולמי: רישיון חדש לכבל תת-ימי יחבר בין אסיה לאירופה דרך ישראל
שר התקשורת חתם על רישיון שיאפשר חיבור תת-ימי דרך ישראל, ויחזק את מעמדה האסטרטגי כצומת בינלאומי של תעבורת מידע בין מזרח ומערב, תוך תמיכה בתשתיות דיגיטליות מתקדמות לציבור, עסקים ומוסדות המדינה
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, חתם על רישיון לשותפות "הוט טם טלקום שותפות מוגבלת", שיאפשר הפעלה של מערכת כבלי תקשורת תת-ימיים בינלאומית שתקשר בין אירופה למזרח התיכון ובהמשך גם לסינגפור, דרך ישראל. המערכת החדשה תציב את ישראל כצומת מרכזי במפת התשתיות העולמית. המערכת מספקת מענה לצורך ההולך וגובר בתקשורת בינלאומית מהירה, אמינה ובעלת שיהוי נמוך, ומשפרת את התשתית לשירותים דיגיטליים, משרדי ממשלה, גופי חירום, מוסדות אקדמיים, עסקים וחברות טכנולוגיה.
בנוסף, המערכת החדשה צפויה להגדיל את זמינות ואמינות
שירותי התמסורת הבינלאומית בישראל, ולהוות חלופה איכותית לחיבורים הקיימים כיום, ולגיבוי בעת הצורך. בכך ישתפר מעמדה של ישראל כמובילה טכנולוגית עולמית וכ HUB בין אסיה ואירופה. מהלך זה של הענקת הרישיון מצטרף לשורת צעדים שמוביל המשרד בשנים האחרונות, כחלק מאסטרטגיה
רחבה לחיבור ישראל לעולם. המדיניות כוללת בין היתר, הקלה בהליכי הרישוי, האצת פריסת תשתיות תקשורת חדשות – נייחות וניידות, מקומיות ובינלאומיות – כדי לחזק את הכלכלה הישראלית, לקדם חדשנות טכנולוגית, ולאפשר לציבור בישראל ליהנות משירותי תקשורת מהירים, מתקדמים ונגישים.
ד"ר שלמה קרעי, שר התקשורת: "ישראל פורצת את גבולות התקשורת. הרישיון החדש למערכת כבלים תת-ימיים הוא נדבך חשוב בהפיכתה של ישראל לשער בין יבשות, ולמוקד עולמי של תעבורת מידע. זהו מהלך אסטרטגי שיחזק את הריבונות הדיגיטלית של ישראל, יגביר את אמינות וביטחון שירותי התקשורת, ויתרום באופן ישיר לצמיחה הכלכלית והטכנולוגית של מדינת ישראל.״
אלעד מקדסי, מנכ"ל משרד התקשורת: "הענקת הרישיון למערכת כבלים תת-ימיים חדשה מחזקת את מעמדה האסטרטגי של ישראל כצומת תקשורת עולמי, תוך ניצול יתרונה הגיאוגרפי. מערכות מסוג זה הן תשתית לאומית חיונית לצמיחה כלכלית, לחדשנות ולחיבור רציף, אמין ומתקדם של ישראל לעולם."
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשמעות: ישראל ממשיכה להתפתח כצומת תמסורת בינלאומי ולחבר בין יבשות ומדינות באירופה ובאסיה באמצעות מספר כבלים תת-ימיים.
המהלך הוא חלק ממתן מענה לגידול המואץ בנפח התמסורת הבינלאומית ויתרום לצמיחה כלכלית ולחיזוק מעמדה של מדינת ישראל בזירת תשתיות התקשורת.
- 2.אלביס 15/04/2025 23:41הגב לתגובה זוגרוטאה אנושית
- 1.מה קרה שהיועמשית מרשה לו. (ל"ת)שר מסוכן לציבור 15/04/2025 15:36הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
