שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

ישראל הופכת לצומת תקשורת עולמי: רישיון חדש לכבל תת-ימי יחבר בין אסיה לאירופה דרך ישראל

שר התקשורת חתם על רישיון שיאפשר חיבור תת-ימי דרך ישראל, ויחזק את מעמדה האסטרטגי כצומת בינלאומי של תעבורת מידע בין מזרח ומערב, תוך תמיכה בתשתיות דיגיטליות מתקדמות לציבור, עסקים ומוסדות המדינה

אביחי טדסה | (2)

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, חתם על רישיון לשותפות "הוט טם טלקום שותפות מוגבלת", שיאפשר הפעלה של מערכת כבלי תקשורת תת-ימיים בינלאומית שתקשר בין אירופה למזרח התיכון ובהמשך גם לסינגפור, דרך ישראל. המערכת החדשה תציב את ישראל כצומת מרכזי במפת התשתיות העולמית. המערכת מספקת מענה לצורך ההולך וגובר בתקשורת בינלאומית מהירה, אמינה ובעלת שיהוי נמוך, ומשפרת את התשתית לשירותים דיגיטליים, משרדי ממשלה, גופי חירום, מוסדות אקדמיים, עסקים וחברות טכנולוגיה. 


בנוסף, המערכת החדשה צפויה להגדיל את זמינות ואמינות שירותי התמסורת הבינלאומית בישראל, ולהוות חלופה איכותית לחיבורים הקיימים כיום, ולגיבוי בעת הצורך. בכך ישתפר מעמדה של ישראל כמובילה טכנולוגית עולמית וכ HUB בין אסיה ואירופה. מהלך זה של הענקת הרישיון מצטרף לשורת צעדים שמוביל המשרד בשנים האחרונות, כחלק מאסטרטגיה רחבה לחיבור ישראל לעולם. המדיניות כוללת בין היתר, הקלה בהליכי הרישוי, האצת פריסת תשתיות תקשורת חדשות – נייחות וניידות, מקומיות ובינלאומיות – כדי לחזק את הכלכלה הישראלית, לקדם חדשנות טכנולוגית, ולאפשר לציבור בישראל ליהנות משירותי תקשורת מהירים, מתקדמים ונגישים.


ד"ר שלמה קרעי, שר התקשורת: "ישראל פורצת את גבולות התקשורת. הרישיון החדש למערכת כבלים תת-ימיים הוא נדבך חשוב בהפיכתה של ישראל לשער בין יבשות, ולמוקד עולמי של תעבורת מידע. זהו מהלך אסטרטגי שיחזק את הריבונות הדיגיטלית של ישראל, יגביר את אמינות וביטחון שירותי התקשורת, ויתרום באופן ישיר לצמיחה הכלכלית והטכנולוגית של מדינת ישראל.״ 


אלעד מקדסי, מנכ"ל משרד התקשורת: "הענקת הרישיון למערכת כבלים תת-ימיים חדשה מחזקת את מעמדה האסטרטגי של ישראל כצומת תקשורת עולמי, תוך ניצול יתרונה הגיאוגרפי. מערכות מסוג זה הן תשתית לאומית חיונית לצמיחה כלכלית, לחדשנות ולחיבור רציף, אמין ומתקדם של ישראל לעולם." 


המשמעות: ישראל ממשיכה להתפתח כצומת תמסורת בינלאומי ולחבר בין יבשות ומדינות באירופה ובאסיה באמצעות מספר כבלים תת-ימיים. המהלך הוא חלק ממתן מענה לגידול המואץ בנפח התמסורת הבינלאומית ויתרום לצמיחה כלכלית ולחיזוק מעמדה של מדינת ישראל בזירת תשתיות התקשורת.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלביס 15/04/2025 23:41
    הגב לתגובה זו
    גרוטאה אנושית
  • 1.
    מה קרה שהיועמשית מרשה לו. (ל"ת)
    שר מסוכן לציבור 15/04/2025 15:36
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.