פוינטר וחברת ENIGMATOS בשת"פ לפתרון הגנה מהתקפות סייבר על רכבים
חברת Pointer העוסקת באיתור והשבת כלי רכב וחברת הסטארטאפ ENIGMATOS העוסקת בתחום הגנת סייבר לתחום הרכב החליטו על הסכם שיתוף פעולה בין השתיים.
החברות מתכננות להציג בקרוב פתרון משולב ואחוד שיאפשר לחברות, גופים ממשלתיים, מנהלי ציי רכב, יבואני רכב, יצרנים נהגים פרטיים ועוד, לזהות בזמן אמת ניסיונות של האקרים לפגוע במערכות קריטיות ברכב בהתקפות סייבר. בכל מקרה של תקיפת סייבר, תתקבל התראה בזמן אמת למנהל הצי ואו לבעל הרכב, בגיבוי של מוקד יעודי המופעל על ידי פוינטר.
הטכנולוגיה אשר תותקן במוצרי פוינטר אשר מחוברים ל-CAN-bus ברכב (פרוטוקול התקשורת אשר מאפשר להתקנים ברכב לתקשר האחד עם השני) תאפשר למוצר ניטור בזמן אמת על ניסיון תקיפה או חבלה במערכות הרכב. הפתרון של החברות צפוי להתאים להגן על כלי רכב קיימים ועתידיים כולל חשמליים ואוטונומיים.
נטע למפרט, מנכ"ל ENIGMATOS: "תחום התחבורה הוא אחד מחמשת התחומים המועדים ביותר להתקפת סייבר. מחקר שפרסם לאחרונה המכון הטכנולוגי של אטלנטה קבע שכדי לשתק את מנהטן, מספיק לתקוף רק 13 כלי רכב במרחק של ק״מ רבוע. עובדה זו מטרידה מאד מדינות רבות שמשקיעות עתה משאבים אדירים כדי להיערך לסיכון. שיתוף הפעולה עם פוינטר יאפשר ניטור התקפות בזמן אמת, ובכך יגן על תשתיות וחיי אדם".
נשיא ENIGMATOS האלוף (מיל') עמי שפרן: "שוק אבטחת הסייבר בעולם בתחום הרכב עומד להכפיל את עצמו בעשור הקרוב. משוק של 4.9 מיליארד דולר ב-2020 הוא יגלגל לכדי 9.7 מיליארד דולר בשנה בסוף העשור".
- סוד ההצלחה של ארמיס: "הרעב. חייבים להיות 'רעבים' כדי להצליח"
- המכירה של ארמיס מביאה את היקף האקזיטים בסייבר לכ-80 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אילן גולדשטיין מנכ"ל Pointer מקבוצת Powerfleet: "אנו משרתים מאות אלפי לקוחות בתחום האיתור, מיגון וניהול ציי רכב בארץ ובעולם. החברה מתכוונת להתחיל בשיתוף הפעולה כבר בטווח המיידי על מנת לפרוץ עם פתרון ייחודי זה גם ללקוחות בשוק הבינלאומי אשר משוועים לפתרונות היקפיים בהגנה על רכב. בחרנו לשתף פעולה עם חברת ENIGMATOS לאור הניסיון הרב והיכולות המרשימות של החברה בזיהוי פעילות זדונית של האקרים על רשת התקשורת ברכבים. הרכבים נהיים יותר מחוברים ומקושרים וכך גם החשיפה לסכנות סייבר".
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
