סיעתא
צילום: K Rifikind Phothography

סיעתא גייסה עוד 35 מיליון דולר והשלימה סבב גיוס בסך 52 מיליון ד'

נתנאל אריאל |

חברת סיעתא (Sayata) גייסה 35 מיליון דולר והרחיבה את סבב הגיוס שלה (סבב A) ל-52 מיליון דולר. החברה רוצה לאפשר לסוכני וחברות ביטוח לצמוח, הודיעה על הגדלת סיבוב ההשקעות שלה (סבב A) באמצעות הוספה של 35 מיליון דולר לסכום של 17 מיליון הדולרים שגויס לפני חמישה חודשים.  החברה רוצה להפוך תהליך החיפוש והרכישה של ביטוח עסקי לאוטומטי. הפלטפורמה מסירה את הצורך של סוכני הביטוח לעסוק במשימות ידניות של בקשת הצעות מחיר, מילוי טפסים וכן תכתובת ממושכת עם חברות הביטוח. בחברה רוצים שהסוכנים יזינו את פרטי המידע והתוכנה תספק להם בזמן קצר כמה הצעות מחיר לביטוח המותאם לצורכי הלקוח. על פי סיעתא, מרגע שהסוכן בוחר הצעת מחיר מסוימת, הוא משלים את התהליך בתוך הפלטפורמה ומבצע את הרכישה בזמן קצר. הפלטפורמה של סיעתא הושקה לפני שנתיים והיא פונה בעיקר לשוק של ביטוחי סייבר עבור עסקים קטנים ובינוניים.  בסיעתא אומרים כי ישתמשו בכספי הגיוס להוסיף קווי ביטוח עסקי חדשים. החברה מעסיקה כעת 39 עובדים, והחל מתחילת פברואר תעסיק 48 עובדים. בחברה מתכוונים להגדיל את כוח האדם בכ-50% בשנת 2022. בסבב הגיוס השתתפו הקרנות Pitango Growth ו-Hanaco Ventures, והשתתפו בו המשקיעים הקודמים Team8 Capital, Vertex Ventures, Elron Ventures, ו-OurCrowd. אסף ליפשיץ, מנכ"ל Sayata: "סיעתא עוזרת לסוכנים למצוא אפשרויות ביטוח רלוונטיות וחסכוניות ביעילות עבור עסקים קטנים ובינוניים. הגיוס הנוכחי יאפשר לנו להאיץ את התהליך של הוספת קווי ביטוח חדשים לפלטפורמה, עם אותה פונקציונליות המעניקה לסוכנים מקום שבו תחת קורת גג אחת הם יכולים למצוא ולרכוש ביטוח עבור עסקים קטנים ובינוניים". צחי הלל, שותף מנהל ב Pitngo Growth. "המוצר מצליח להעביר את תעשיית ביטוח הסייבר לפתרונות דיגיטליים יעילים יותר למציאת ביטוח ולרכישתו, והציבו כעת יעד שאפתני נוסף. הגיוס הנוכחי יעזור להם להם להתרחב ולהכנס לענף הביטוח המסחרי של חברות קטנות שהיקפו 100 מיליארד דולר". ליאור פרושאור, שותף מייסד של Hanaco Ventures: "אנו מאמינים שהחברות הבאות בתחום האינשורטק שיגדלו לשווי של מיליארדי דולרים לא יהיו מותגי צריכה חדשים כמו דור 1.0, אלא פתרונות שמשנים את פניהם של התהליכים העורפיים הידניים הקיימים בענף כיום והופכים אותם לפתרונות דיגיטליים יעילים"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייבאלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייב

רשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל

שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.

ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".

"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".

"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".

שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה

Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.