דיויד גילה: "חותרים לתחרות אמיתית בין מאגרי הגז" - המניות מגיבות בנפילה

הממונה על ההגבלים העסקיים אמר את הדברים בכנס השנתי של המשרד. נפתלי בנט: "גילה הפגין אומץ לב וחולל מהפך של ממש"
 |  (61)
דיויד גילה, צילום: לילך צור
רשות ההגבלים העסקיים מקיימת הבוקר את הכנס השנתי שלה וזאת רגע לפני הבחירות לכנסת ה-20 וברקע לסוגייה הבוערת של פירוק מונופול הגז "תמר-לוויתן". נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הבית היהודי, אמר כי "פרופ' דויד גילה הפגין אומץ לב וחולל מהפך של ממש". לאחר שנפתלי בנט סיים את נאומו, עלה לבמה פרופ' דויד גילה.

נפתלי בנט הסביר שהסיבה העיקרית ליוקר המחייה היא היעדר תחרות ובה צריך להילחם. בנט עבד בתחום ההי-טק לפני שנכנס לביצה הפוליטית והוא סיפר שבתחילת הדרך העסקית נהנה מהיותו מונופול, אך בהמשך נקלע לתחרות קשה.

בנט: "אנחנו לא שפוטים יותר של ועדים גדולים"

נפתלי בנט: "מונופולים וחסמי ייבוא - זה תמיד אותו סיפור. תמיד יש תחפושת של ערך ציבורי כלשהו. אמרו לי שיש מונופול בתחום המלט - חברת 'נשר'. שאלתי למה? ואמרו לי 'ככה'. כפינו על החברה למכור 30% מההחזקות בנשר וכך יהיה כדי לייצר תחרות. באו למשרד שלי ואמרו שזה יפגע באינטרס הציבורי. תמיד יש נימוק, אבל גם יש אינטרס מאחורי זה".

בנט טוען שלעיתים קשה לשנות בגלל שיקולים פוליטיים שכלל לא קשורים לכלכלה וזה פוגע בצרכנים. חברי כנסת מחוייבים לדבריו למי שתמכו בהם בפריימריס וכך חברות גדולות צוברות כוח בדרך של רישום עובדים כחברי מפלגה. "אנחנו לא שפוטים יותר של ועדים גדולים", אמר נפתלי בנט.

גילה: "אנו חותרים לשינוי במבנה הגז הטבעי".

הממונה על הגבלים עסקיים הטיל לאחרונה "פצצה" כשהחליט לשבור את מונופול הגז של "תמר-לוויתן". הבוקר הבהיר פרופ' דויד גילה שהוא נחוש להמשיך בתוכניתו ואמר כי "אנו חותרים לשינוי במבנה הגז הטבעי שייצור תחרות של ממש בין מאגרים בשוק הגז הטבעי".

לדבריו ההתערבות של הממונה בתחום הגז הטבעי בכפוף לשימוע בטענה שיש הסדר כובל שגרם למונופול-על.

דויד גילה: "לא מדובר בהתערבות נגד מונופול רק בגלל שהוא מונופול. מדובר בהתערבות נגד מונופול בגלל טענה שהוא הגיע למונופול הזה בזכות הסדר כובל שהצדדים לכאורה עשו. על פי חוק ההגבלים העסקיים, יש אפשרות להגיע לטיוטת צו מוסכם כדי לנסות לפתור את הבעיה התחרותית שעולה מהפרה לכאורה של החוק".

הרשות עשתה מאמצים להגיע להסדר מחוץ לבית המשפט, על מנת למצוא מתווה שגם יצור תחרות בשוק וגם ימנע את האיום של שותפות הגז שאם יהיה הליך שיפוטי, הן לא יפתחו את "לוויתן".

דויד גילה: "מדובר במקרה חריג, שהחשיבות שלו לתחרות במשק היא חסרת תקדים, ומדובר בכמות יוצאת דופן של הערות מהציבור שקיבלנו. אכן, ברגע האמת, אחרי שלמדנו את כל הערות הציבור, ואת כל הנתונים העדכניים שהצטברו אצלנו, הגענו למסקנה שהאחריות המוטלת עלינו בחוק לא מאפשרת לנו לחתום על טיוטת הצו המוסכם, ולא מאפשרת לנו לבוא ולשכנע את בית הדין לסמוך ידיו על הפתרון הזה. השאלה שכולנו צריכים לשאול את עצמנו היא איך אנחנו רוצים שהשוק הכל כך חשוב הזה ייראה בטווח הארוך-האם אנחנו רוצים מבנה שוק תחרותי או מונופול לתמיד?".

דבריו הנחרצים של גילה, מבהירים כי לא יהיה פתרון קל לסוגיית הגז הטבעי, כלומר הצדדים ככל הנראה לא יגיעו בקרוב לפשרה שתימנע דחייה משמעותית בפיתוח "לוויתן".

מדד ת"א נפט וגז -0.55% מדד ת"א נפט 1,062.78 -0.55% מדד ת"א נפט וגז בסיס:1,068.65 פתיחה:1,069.85 גבוה:1,077.62 נמוך:1,058.73 תמורה:40,996,700 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: מאבד הבוקר עד 1.3% מערכו ומשלים ירידה של כמעט 5% מתחילת השנה ןירידה של 28% ב-3 חודשים. {אבנר יהש} משלימה כעת נפילה של 9.2% מתחילת השנה (ירידה של 30% ב-3 חודשים). רציו יהש 0% רציו יהש 275 0% רציו יהש בסיס:275 פתיחה:276.5 גבוה:277.4 נמוך:274.3 תמורה:19,977,462 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: משלימה נפילה של 34% ב-3 חודשים.

בכירים בתעשיית האנרגיה הגיבו לדבריו של גילה היום וטענו כי "זו מדינה בזיג-זג, שמהמרת על עתידה הכלכלי. אנחנו כבר לא יודעים למי להאמין – לדיויד גילה של 2014 שטען בוועדת הכלכלה שלא יוכל להוכיח בבית המשפט את הטענה להסדר כובל לכאורה או לדיויד גילה של 2015 שמשוכנע שיש לו קייס משפטי חזק?. למי להאמין? לגילה שטען בתוקף שמכירת 'כריש' ו'תנין' יובילו לתחרות בשוק או לגילה שנסוג עכשיו בבהילות מעמדותיו הקודמות? מה השתנה? אילו נתונים חדשים משנים את התמונה? ההתנהלות של הרגולציה הישראלית בתחום הגז מעידה על חוסר משילות מתמשך וחוסר קבלת אחריות. לא די בכך שהממונה תוקע את פיתוח תעשיית הגז כבר 3 שנים, עכשיו חוסר ההחלטיות שלו עומד לגבות מחיר כבד נוסף מהכלכלה הישראלית עם הדחייה בפיתוח 'לוויתן'. כנראה שהכישלון המתמשך של רשות ההגבלים בטיפול ביוקר המחיה בתחומי הדיור והמזון הוביל את גילה להסיט את האש לכיוון של תשובה".

על שוק הנדל"ן: "קרקע למגורים שתגדיל היצע ותוריד את מחירי הדיור"

פרופ' דויד גילה התיחס גם לשוק הנדל"ן: "רוב המקרקעין הם של המדינה, ולכן המדינה יכולה להשתמש בהקצאות הקרקע כדי לקדם תחרות ולמנוע ריכוזיות. זה בוודאי נכון לגבי קרקע שיש בה משאבי טבע, כגון מחצבות, וזה בוודאי נכון לגבי קרקע למגורים שתגדיל היצע ותוריד את מחירי הדיור. אבל זה גם נכון לגבי קרקע שמיועדת למשל לקניון גדול – חלק מהמקטעים בשוק הקניונים בארץ הם מאוד ריכוזיים, ולכן חשוב למי מקצים את הקרקע לצורך קניון גדול. אם מקצים קרקע לקניון גדול לגופים הגדולים ביותר, זה יכול להנציח או להגביר ריכוזיות בשוק הקניונים הרלוונטי".
תגובות לכתבה(61):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    מבין
    לא 20/01/2015 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזו מדינה אנחנו חיים , כל ההכנסות המדינה מהגז , לא מגיע אגורה שחוקה לאזרח.....לא במחירי החשמל , לא במחירי הגז , לא בארנוננה , לא במיסים , לא בחינוך , לא לקשישים....לא....ולא....ולא....רק לטייקונים ,חככ"ים שרררים.....ופקדדים בכירים.....אבא למה ?? , למה ??.....הכוונה לאבא שלמעלה......אין אבא אחר !
    סגור
  • 44.
    יא טמבל אפילו על מחיר כוס קפה אתה לא משתלט גילה (ל"ת)
    אנונימי 16/01/2015 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    למסקנה שהרגולטור כאן אינו מסוגל לקבל החלטות מעשיות אז
    אחרי מחשבה רבה הגעתי 13/01/2015 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא תוקע אותם.חותר וחותר. לא חבל על הזמן האבוד.זו שיטה ידועה בקרב מנהלים בשרות הציבורי. הדבר הכי נכון למדינה זה לקנות חלק מהמאגרים ולו רק בגלל שזה משאב חיוני וחשוב שהשליטה עליו תהיה בידי המדינה.
    סגור
  • 42.
    אחת מהחברות המתחרות תהיה מדינה גדולה שיהיה לנו איתה
    מה יקרה אם 13/01/2015 19:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יחסי גומלין אחרים והיא תספק גז לגורם חיוני במשק והיא תרצה להעלות מחיר למרות התחרות .אף אחד לא יוכל לעשות כלום וזה הרבה יותר גרוע ממונופול.
    סגור
  • 41.
    שזו דמגוגיה חסרת בושה
    מי ששכל בראשו רואה 13/01/2015 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשכל ההמונים הצוהלים עכשיו וצמאי דם המונופולים כביכול והפופליזם הזול יביא את המשק לקריסה תהיו בטוחים שגילה ימצא מקום באיזו אוניברסיטה בארצות הברית אבל פה נחזור לשנות החמישים.חוץ מזה שהוא יכול היה להחליט שהמדינה תהווה גורם בתחרות כנגד המונופול אבל להחלטה כזו צריך אומץ וצריך להיות יזם טוב.מאחר וזה לא משרת את האינטרסים שלו ולא יודע מה הציבור יחשוב על זה אז יותר טוב לעשות נזק שיבוא בעתיד כשאחרי המבול.
    סגור
  • 40.
    מכסימום רווח במינימום עלות וזה בהחלט לא מה שהוא עושה
    מה שהציבור צריך זה 13/01/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי הוא קיבל תגובות חדשות של הציבור האם ברגע האחרון שלאחר ההסכמים ואם כן אז איך הוא חכם גדול לא חשב על זה קודם.פירוק מונופול זה מתאים לחברות שרות אבל בחומרי גלם חיוניים צריך הסדרים אחרים כי התחרות יכולה להוביל גם לנזקים אחרים ששקולים למחיר.
    סגור
  • 39.
    כמה פטפטת.....
    רון 13/01/2015 18:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל. ההמיתקשקשים, בכל רע יש טוב. אני אישית מודה לאדון גילה " שעזר" לי ליקנות עוד יחידות רציו במחיר של ליפני שנה וחצי. עכשיו נישאר לחכות לפשרה. בין הצדדים ואין לה מנוס מלהגיע. ואז החגיגה תתחיל.....
    סגור
  • 38.
    גילה גרם לביבי ושטייניץ להיות לא אמינים אין יותר 80אחוז
    אבי 13/01/2015 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקבולים תגמולים מיסים מהגז הטבעי. הכסף שהיה מובטח לאזרחי ישראל להפקיד בקרן מיוחד על מנת להשקיע בפרויקטים מיוחדים כגון חינוך, בריאות ,לשכבות החלשות לא התקיים .השאלה מדוע? גילה שם טאבו אל הכסף.
    סגור
  • 37.
    כשאין שילטון,כל אחד עושה כטוב בעינו.
    ישראלי 13/01/2015 18:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביבי עסוק בהישרדות,העכברים יוצאים מחוריהם,ראה גילה שלא היה מעז לפגוע במשק מתוך ראיה צדקנית לכאורה,הנזק שהוא מביא הוא עצום ובכיה לדורות,אבל אין מי שיעמיד אןתו במקומו ויחזיר אותו לחור ממנו יצא, זה שנים!
    סגור
  • 36.
    תחרות ופחות מתנות למקורבים . רק ביבי
    יופ 13/01/2015 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו תקופה מבורכת למשק הישראלי שמנסה להלחם בשחיתות ראש ממשלה לשעבר אולמרט שמשמש יו״ר של תעבורה שחולשת על עסקים רבים במדינה כולל נשר מונופול המלט זאת לא שחיתות? בייגה שוחט מראשי מפלגת העבודה ושר אוצר בעבר בדירקטוריון כיל ומפעלי ים המלח להם אישר זיכיון זו שחיתות? אכן נציגי הציבור הבכירים ביותר באים לצבור קשרים ועוצמות למלא את כיסיהם הפרטיים על חשבון כולנו וזה חייב להפסק אחרת נהיה מדינת עולם שלישי. היחיד שמקדיש עשרות שנים מחייו למדינה מבלי לכהן בדירקטוריונים של הטייקונים ולא נותן ממשאבינו להם על מנת לקבל חלק בעתיד הוא ביבי נתניהו ולא משנה מה דעתי הפוליטית עליו, אם מסכים איתו או לא, הוא לא מושחת כמו האחרים.
    סגור
  • טען עוד
  • ראיתה את חשבונות הבתים שלו?והפימוקים שלו?
    אני מת מצחוק!! 13/01/2015 17:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכסף הזה ניתן היה לכלכל אלפי משפחות שהוא הביא לעוני נוראי!
    סגור
  • 35.
    נגד מונופלים כן, אבל נגד פרויקט לאומי גז מסכן את המדינה
    אבי קול 13/01/2015 13:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגבלים עסקיים חשב בקטן שפרויקט הגז זה מילקי...קוטג'...ובזה הוא פשע וחרג מהשכל הישר וגרם להפסד של מיליארדים לא רק לבעלי השליטה אלה גם לציבור שאין לו שום הפיק בבנק להשקיע את כספו ופה הוא גרם נזק יחד עם חבריו הסוציאליסטים...לכל המדינה ולכלכלת!!!
    סגור
  • 34.
    לא האמנתי שבנט לא יבין וייסחף
    לוין 13/01/2015 12:10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שלוש שנים מוקפא שדה נפט וגז אדירים בלב הארץ - גבעות עולם . האישים הללו מחסלים טייקון אחד ומעלים טייקונים חדשים. קטנים וחדלי אישים ויוזמה. עושקי השותף המוגבל, המממן היחיד של תגלית ושדה מדהים זה מאז כעשרים שנה. 20% מצריכת המדינה וכוחות הבטחון, אך... בפגיעה באותו טייקון יבואן, מממן ומעטף את הקברניטים.
    סגור
  • מה שמראה שילד מחפש שההמון המתלהם ירוץ אחריו
    גם אני לא 13/01/2015 20:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו לא הדרך.
    סגור
  • 33.
    עדר ללא רועה
    מקס הזועם 13/01/2015 11:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איפו הייתה לפני שיצאתה מתרדמת חתיכת אינפנטיל הנזק שגרמת לשוק הגז ולמשקיעים הפרטיים לא יעבור משפטית בבית הדין הנין לאמו מי שם יוכח שההחלטות התמוהות והבזויות שלך לא עומדות במבחן המשפטי אני מאחל לך את כל הסבל בעולם ואם אפשר ביסורים אמן!!!!!!!!
    סגור
  • 32.
    הבעיה היותר גדולה כרגע היא קריסת מחיר הנפט
    סייקי 13/01/2015 11:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אף חברה לא תשים כסף בפרוייקט כזה בעת הזו, הממונה רק נועץ עוד מסמר.
    סגור
  • 31.
    העם בנט יתמוך בתחרות
    שאול לא המלך 13/01/2015 11:49
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בכשרות, כך אפשר לפרק את המונופול של הרבנות?????
    סגור
  • 30.
    פנים ומבט רע
    גילו 13/01/2015 11:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הבעת פנים דל אדם קשה ורע
    סגור
  • 29.
    קפריסין - בלוק 12
    יצחק תשובה 13/01/2015 11:42
    הגב לתגובה זו
    7 0
    במדינת הגמדים מצפים לחסל גירעון בסך של 80 מיליארד שקל של חברת החשמל באמצעות בארות הגז שלי - ואני אומר לכם שהטיפשים לא מבינים שבסוף זה יעלה להם כפול, כי גז הם יקנו ממני מהבארות שלי בקפריסין במחיר כפול.
    סגור
  • 28.
    גילה פופוליסט - כנס בתנובה שטרואס אוסם
    go 13/01/2015 11:41
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אלה המונופולים הגדולים במדינה וגם חברת חשמל אבל הכי קל (וטפשי ולא צודק) זה הפופוליזם של הגז, שבנתיים באדמה, וכולנו יודעים שכל שקל שירוויחו מהמלך של גילה ילך לש"ס ולשוחד מפלגות ...
    סגור
  • אתה רוצה להתחרות בתנובה? אוסם? שטראוס? אתה מוזמן
    ברנר 13/01/2015 12:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בתשובה אתה לא יכול להתחרות משום שהמשאבים מוגבלים.
    סגור
  • 27.
    הרגולציה והממשלה הפכו לטייקון המפלצתי שסוחט את הכלכלה (ל"ת)
    רגולטור טייקון חזירי 13/01/2015 11:32
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 26.
    סיפורי סבתא-למה הדלק והחשמל ועל כל מוצריו לא יורד
    מבין עניין 13/01/2015 11:28
    הגב לתגובה זו
    13 0
    הנפט קרס ביותר מחמישים אחוז. וכאן יורד בקושי, כאשר הנפט עלה עלו הדלקים בהתאם, למה מחיר הגז לא יורד ואפילו עלה מאז כל התגלית הענקית הזו, ולמה כאן משלמים מס על רכב יותר מ-50% כי כאן הכל פוליטיקה בגרוש שהורסת כל חלקה טובה. נותנים לפקידים שחושבים שהם אלוקים לנהל את המדינה
    סגור
  • 25.
    גילה
    שוש 13/01/2015 11:22
    הגב לתגובה זו
    14 0
    שמאלן מטומטם במקום לתת ולעזור לתנופת הכלכלה ולהפוך למעצמת כסף שיכנס לנו הוא שם רגל כך היה כשהשמאל שלט
    סגור
  • 24.
    דויד גיל,פקיד אחד קטן שהרס לבדו את תעשיית הגז של המדינה
    מורה לנבוך 13/01/2015 11:19
    הגב לתגובה זו
    14 2
    זה מה שההיסטוריה תזכור לו.
    סגור
  • 23.
    הכל נכון ויפה אבל את זה היית צריך
    אזרח 13/01/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    13 0
    לומר לפני שמונה שנים ולא עכשיו !!!! איפה הייתם אז לפני שגילו גז. הרי ההסכם הוא אותו הסכם מלפני הגילוי למה לא מנעת אותו אז.
    סגור
  • 22.
    חשיבות גז לתחרות במשק היא אפסית.
    ip 13/01/2015 11:08
    הגב לתגובה זו
    8 0
    גז הוריד עלויות לכול גורמי המשק ולכן השפעתו על תחרות פנימית אחידה. הוא כן תורם לתחרתיות של יצואנים ופגיעה בפיתוחו תפגע בתחרותיותם בחו"ל. מה שבאמת משפיע על תחרות במשק זה עלות הדלק ששים אחוז ממנו זה מיסוי. גם זה גורם אחיד אך גודלו העצום פשוט מחסל שחקנים חלשים. גילה ובנט לא נוגעים בו. אגב הגז מותר ליבוא מכול העולם ולכן כול טענת המונופול חסרה בסיס עובדתי. עובדים עלינו עבודה עברית.
    סגור
  • 21.
    פיצןי
    דוד 13/01/2015 11:07
    הגב לתגובה זו
    11 0
    נובל צריכה לקבל פיצויים של מיליארדיים מה מדינה . וחבל שלא תובעיים אותו אישית .גילה לא יכול לשחק עים חוזיים .לפי מצבו
    סגור
  • 20.
    גילה שונא ישראל - אשר מטביע את העריסה עם התינוק
    ברור 100 13/01/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
    8 1
    יותר מכך לגביו אין שכל - אין דאגות שמו יחרט לעד כאחראי על אסון לאומי כלכלי של פיספוס ההזדמנות להפוך את מדינת ישראל ל מעצמת גז נפט! מוכן לזרוק 100 כדי "לחסוך" 0.1 פשוט לא יאומן. מישהו צריך לקחת את המושכות לידים ולא לתת לאדיוט להרוס את הכלכלה ועתיד ילדינו.
    סגור
  • מי יקח את המושכות? שלי יחימוביץ כבר לקחה מזמן
    77 13/01/2015 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שטייניץ לקח הראשון. מי נשאר ביבי? הוא מקים רשות לגז דבר שיתן עבודה למקורבים שלו . ביבי אלוף להפוך לימון ללימונדה לטובתו. גם מרויח גם מאשים אחרים. וגם מעשיר את קופתו על חשבון העם. רק מטומטמים קונים מניות גז מה הטעם?
    סגור
  • 19.
    בנט מתחפש ליחימוביץ (ל"ת)
    גדעון 13/01/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 18.
    ופופוליסט קשקשן נפגשים
    כשפרנואיד 13/01/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ישראל הופכת להיות ISRA HELL
    סגור
  • 17.
    פרס ישראל
    Motia18 13/01/2015 11:03
    הגב לתגובה זו
    2 13
    כולם חכמים רק דוד טיפש זה אומר כמה שהוא צודק מתחיל בגז וימשיך לדיור יש אנשים שלא קונים בכסף דוד נגד גוליית
    סגור
  • גילה לא טיפש הוא רק יס-מן שהתעורר מתרדמה ארוכה
    77 13/01/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אתה פתי שחושב שמעשיו יוזילו את הגז . אפילו שישינסקי אבי אבות הטומאה טוען שזה לא יוזיל ועוד פרופסורים שלמדו כל כך הרבה שנים כדי לעשות צחוק מהעבודה טוענים שדואופול לא יוזיל את הגז והיה ראוי לנקוט בגישה אחרת כגון פיקוח
    סגור
  • 16.
    אי אפשר שלא להבחין
    עזרא 13/01/2015 11:03
    הגב לתגובה זו
    13 2
    באינטרב האישי של הממונה. כבר מזה שנים, פוליטיקאים צעירים מבינים, שהם צריכים נושא נפיץ, בכדי להעלות את שמם וקרנם בעיני הציבור. לא תמיד זה נכון. במקרה הזה גילה הוא מהמר מסוכן
    סגור
  • 15.
    אני מתנצל בפני הגרמנים הם צדקו-יהודים חמדנים וגנבים
    רון 13/01/2015 10:58
    הגב לתגובה זו
    10 3
    בגרמניה זה לא היה קורה. חוזה זה חוזה. בארץ זו מדינה היהודים. ומה עושים יהודים? גונבים כסף כמה שאפשר. שאלתם את עצמכם למה יקר פה פי 4? כי יהודים גונבים , נקודה! למה האמריקאים מסתפקים ב 20 - 30 אחוז רווח? כי הם לא יהודים גנבים.
    סגור
  • מעניין שכולם נזכרו עכשיו לפתוח את הפה. ואיפה הייתם
    לרון 13/01/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשלפיד הקים את שישנסקי ב? המדינה ראתה שפה זה עם של נעשה ונשמע ואפשר לעשות לו הכל אז זה ממשיך. שתקתם כשלפיד החליט על פיקוח על מחירי שמנת מתוקה. התערבות פופוליסטית שרק הזיקה במקום להגביר תחרות. ואף אחד לא יודע מה מחיר השמנת והחלב ובכל מקום יש מחירים שונים לאותו מוצר. העיקר זה בזול - זה רק נדמה לכם. מי שקנה מניות גז ולא מכר לפני צניחת הנפט רק הפסיד. ברוך שפטרנו ממניות הגז .
    סגור
  • שום חוזה לא נחתם ולכן לא הופר
    לגילה מגיע הרבה כבוד 13/01/2015 11:37
    הגב לתגובה זו
    0 5
    כדאי שתתעמק בפרטים לפני שאתה מצטט את תשובה והלוביסטים שלו
    סגור
  • מאחוריו הסתמכות זה חוזה שיש לכבדו
    גם חוזה בעל פה שיש 13/01/2015 20:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושום כבוד לא מגיע לאדם שתוקע דברים כל כך הרבה שנים
    סגור
  • 14.
    בנט רוצה רווח 8 שקל וגורם נזק 98 מיליארד דולדולר
    חחימקה 13/01/2015 10:56
    הגב לתגובה זו
    12 2
    איש לקק וחסר מחשבה..הוא משווה את נובל למנייק מהייטאק...נובל תגיש תביעה כולל שישינשקי
    סגור
  • זאת בדיחה ותו לא. ביבי רוצה רשות שתעלה לנו מליונים
    זול?????? 13/01/2015 11:07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ולמקורבים שלו יהיו ג'ובים. הגז לא יהיה זול . זאת בדיחה על חשבון הציבור
    סגור
  • 13.
    ממשלת ישראל היא הטייקון הכי גדול - מונופול הקרקעות
    ממשלה של טייקונים 13/01/2015 10:54
    הגב לתגובה זו
    16 1
    בידיה. הממשלה הזאת מנצלת כל מצב כדי לגרוף הון . גם שישינסקי זה להגדיל את רווחי הממשלה . ביבי שתק כשלפיד הקים את שישנסקי ב. הפריע למכור את כיל מטעמים פופוליסטיים גרם למדינה ולמשקיעים הפסדים. ועכשיו הממשלה תקח 60% מרווחי כיל. שיפרקו את מונופול הקרקעות החשמל הנמלים והמים. לא משנה לי גבינה ב 6.30 או 6 ש"ח וגם שיורידו את המס על הבורסה . הכסף הלך להתנחליות
    סגור
  • 12.
    גילה ייזכר לדיראון עולם ! (ל"ת)
    רלי 13/01/2015 10:43
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • 11.
    בנט גילה פופוליזם
    אלי 13/01/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    12 3
    בגלל פופוליזם זול המדינה תשב בעתיד בחושך
    סגור
  • 10.
    גילה הבנאדם שיצר הכי הרבה נזק כלכלי מקום המדינה
    רועי 13/01/2015 10:32
    הגב לתגובה זו
    24 2
    אפס מאופס פופוליסט
    סגור
  • את לפיד שחיפש כסף מתחת לפנס עם כיל וגרם לנזקים
    תוסיף לרשימה 13/01/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עצומים. את שלי יחימוביץ הבג"ץ שלה נגד הגז ואת החבר שלה רוזנטל עם שיטת השקשוקה וההסתה נגד כיל. ואת טרכטנברג עם המס על הבורסה וכל זה לטובתנו חחחחחח
    סגור
  • 9.
    בנט,לא למדת שרצוי להיות חכם ולאו דווקא צודק?
    יאיר 13/01/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
    12 1
    צודק?טוב לא יצא מהחלטה אומללה של פקיד אחד שאין לו ראיה רחבה של השפעת ההחלטות שלו , למשל על מעמדה האסטרטגי של ישראל בעקבות ביטול החוזים עם ירדן ומצרים, והוא מסתכל רק על החור בגרוש.
    סגור
  • הכל בשליטה עוד חודשיים הכל יחזור לאותו מצב
    אל תדאג 13/01/2015 10:51
    הגב לתגובה זו
    5 2
    זה רק תרגיל בחירות של ביבי. המתחרה של שלי יחימוביץ. עכשיו אחרי שטרכטנברג החבר של ביבי ערק לתנועת העבודה כולנו צריכים להיות רגועים הכל יהיה כפי שהיה רק יעלו לנו את המס על הבורסה בטענה שזה להורדת יוקר המחיה.
    סגור
  • זה שוחד בחירות שמחלקים לעם. הנה הם מורידים את יוקר
    זה לא הפקיד 13/01/2015 10:49
    הגב לתגובה זו
    11 1
    המחיה. כאשר כל המומחים אומרים שפירוק המונופול הזה לא יגרום להוזלת מחיר. ואפשר היה לעשות מחיר מוסכם. אבל הם חייבים להיות פופוליסטים לקראת הבחירות העיקר הכסאות נוח שלהם בכנסת. מטומטם מי שמצביע להם
    סגור
  • המחיר הוא מוסכם כבר היום. מדובר על גזילת בעלות מנובל (ל"ת)
    ip 13/01/2015 11:15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 8.
    הסיבה העיקרית היא שכל הכסף מושקע בהתנחלויות
    יוקר המחיה 13/01/2015 10:25
    הגב לתגובה זו
    7 6
    ולתומכי הליכוד הטבעיים למי שלא הבין זה הדתיים. אפילו שישנסקי החמדן יודע שפירוק המונופול לא יוזיל את הגז. ובטח לא הקמת רשות גז עוד מקורבים שצריך לשלם להם כסף משכורות נהגים משרדים ומזכירות . ראינו את רשות השידור כמה כסף הם מרויחים ועוד פושטים רגל האגרה שהובטח לנו שתבוטל עדיין לא בוטלה. ראינו את תאגידי המים שזה רשות המים. ראינו את רשות האכיפה והגביה כמה כסף על חשבון הציבור. יוקר המחיה לא מעניין את ממשלת הזדון הזאת אלא רק הכסאות בממשלה מי יתן ונובל תלך לבית משפט בינלאומי שכולםם יראו איזה מסכנים תושבי ישראל. אולי זה גם ימנע מהצרפתים להגיע לארץ הזאת
    סגור
  • 7.
    בנט הפכת לפופוליסט מהזן הנחות. הרבה קולות איבדת היום (ל"ת)
    בנט ללא הבחנה 13/01/2015 10:25
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור
  • כולם אותו דבר. ביבי פופוליסט מהסוג הכי גרוע
    אין למי להצביע 13/01/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    28 0
    כחלון יהרוס את מניות המזון והבנקים. לפיד הרס סופית את כיל שלי יחימוביץ טרכטנברג ורוזנטל הם אסון לאומי גם המס על הבורסה יעלה. גם אם ישלמו לי אני לא אלך להצביע
    סגור
  • 6.
    בנושא יוקר המחייה בוקר טוב לגילה בנושא הגז קל להרוס בני
    tr 13/01/2015 10:24
    הגב לתגובה זו
    13 0
    בניין קשה לבנות אותו,גילה לא מבין דבר וחצי דבר על נושא הגז כל מה שהוא מבין זה שיש עדת פופוליסטים התמוכת בו ובעיקר בנט שיאמר כל דבר העיקר להיות שר הבטחון של הממשלה הבאה כפי שנתניהו הבטיח לו ולראייה הוא על הזנב של ביבי כמו בבית כנסת של פריס
    סגור
  • 5.
    באמת צריך הרבה אומץ לתקוע את הגז לשנים רבות בים
    הבה נגילה 13/01/2015 10:19
    הגב לתגובה זו
    20 0
    וגם לריב עם נובל וארה"ב ולהתדיין בבתי משפט . עדיין לא הבנתי למה הממונה "נזכר" עכשיו לטפל בעניין ומי הורה לו. ואיזה עיתוי אומלל כשהנפט מתרסק והחוזים צמודים לנפט. מעניין שבנט יוצא להגנת הממונה ואיפה היה בנט לפני הבחירות לא מספיק שלי יחימוביץ עכשיו יש לנו בנט המהולל .
    סגור
  • 4.
    בנט, היית מועמד להצבעה, איבדת אותי.
    משה ג. 13/01/2015 10:18
    הגב לתגובה זו
    25 7
    אני רואה שבנט פופוליסט לא חכם. הצעד שנקט גילה יביא להפסדים עצומים למשק ולפגיעה ממשית בהשקעות בישראל. זה לא יתרום אפילו שקל לכלכלת ישראל ויעקב פיתוח שדות הגז וירידת מחירי החשמל. בנט אל תשכח הקומוניזם ברוסיה פשט את הרגל. אין לי מניות בחברות הנדונות ולא אינטרס כלכלי אישי.
    סגור
  • 3.
    שטויות !!! ומה עים חב' החשמל ?
    דיבורים 13/01/2015 10:18
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אותם עזבתם ונטפלתם לגז ? והכל בשביל הבחירות , אבל זה לא יעזור לך , גם בכם לא אבחר למרות שרציתי .
    סגור
  • לא מסוגלים ולא רוצים לטפל במונופולים ובועדי עובדים
    הם מ פ ח ד ים ! 13/01/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חזקים כמו חברת החשמל וכמו הנמלים. הם חכמים רק על הקטנים תנובה והשעיר לעזאזל של המדינה עידן עופר . כולם מנגחים אותו כדי לעשות קריירה פוליטית. ובוחרים עיתוי אומלל לתקוף כמ נפילת האשלג . קם חכם לפיד והקים את שישנסקי שעלתה למשלם המיסים מליונים. ותעלה עוד. הברחת הון מהמדינה, פיטורי עובדים, פגיעה בתיק הפנסיה. ופגיעה במשקיעים הם לא נחשבים ואף אחד לא סופר אותם. נבלות
    סגור
  • 2.
    הזוי היכן הממונה בחשמל מים ועוד
    חי 13/01/2015 10:15
    הגב לתגובה זו
    12 0
    לא יאמן הרי גונבים את הציבור במס עקיף בכל תחום ומחירי הקרקע.. שם שיטפלו.. ובנושא הגז שופכים התינות ע המים.. הגז ליוויתן עודלא הופק..נזק אדיר למדינה פופוליסטים תתחילו לעבוד לא ברברת וועדות..
    סגור
  • כל כך נכון (ל"ת)
    אר 13/01/2015 10:25
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 1.
    החברות בצניחה חופשית
    אורון 13/01/2015 10:14
    הגב לתגובה זו
    9 0
    בגלל מחירי הנפט ההכנסות שלהן ירדו משמעותית.וכך תרד היכולת שלהם לקגם את לוויתן.לא זמן טוב להקשות עליהם מחיר חבית נפט מתחת ל 44 דולר.
    סגור