10:31 בולטות בת"א: פרוטרום עולה 1.4%, כלל עסקי ביטוח יורדת 1.3%

09:50 מחאת הנכים נמשכת: אוהל מחאה הוקם מול משכן הכנסת

09:20 ירושלים: 51 תושבי מזרח העיר נעצרו בחשד להפרות סדר

08:47 ח"כ אמסלם נגד פרקליט המדינה: "בסוף הוא רק פקיד" >>

08:11 הבוקר באסיה: הניקיי מטפס 1.2%, ההנג סנג יורד 0.7%

08:09 בחירות ביפן: שינזו אבה נבחר לראש הממשלה וימשיך לקדנציה נוספת

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ה'זומבי' בבורסה בת"א, נראה היום מזעזע באופן קיצוני - תראו את המספרים

סוחר בכיר ל-Bizportal: "זה הזוי מה שקרה היום, לא היה שווה את החשמל על לפתוח את המחשבים"
 |  42
ניתוח מצב
Share
הבורסה בת"א רשמה היום את אחד הימים המביכים ביותר. מחזור המסחר במעו"ף הסתכם ב-103 מיליון שקלים בלבד כאשר המדד נתקע מהפתיחה על מינוס 0.4% ולא זז מ"מ לאורך כל היום (ראו גרף). המחזור הכללי הסתכם ב-276 מיליון שקלים, מביך - ומטריד מאוד לקראת ימי חול המועד שידועים במחזורים דלילים. הנמנום היום בבורסה מדגיש את המצב הבעייתי בימי ראשון, יום שהפך לסוג של 'זומבי'. שימו לב למספרים:


ברבעון השני של 2011 מחזור המסחר בשלב הרצף (כלומר בעיקר ללא שלב פתיחה או סגירה) בימי ראשון עמד על 457 מיליון שקלים. מחזור המסחר הממוצע בימים שני עד חמישי ברצף במעו"ף עמד באותו רבעון על 711 מיליון שקלים. כלומר, היחס היה 0.64. מספר שנים עברו, אך המצב לא השתנה בצורה משמעותית. ברבעון הראשון ל-2016, מחזור המסחר הממוצע בימי ראשון עמד על 236 מיליון שקלים בלבד בשלב הרצף, וזאת לעומת מחזור יומי ממוצע של 550 מיליון שקלים בימים ב'-ה', כלומר היחס נפל ל-0.43 בלבד.

יום ראשון הופך אט אט ליום לא רלוונטי. עוד ב-2014 הביע דירקטוריון הבורסה תמיכה באפשרות לסגור את המסחר בימי ראשון והעברתו לימי שישי, אך עד כה לא נרשמה שום התקדמות בנושא, ויום ראשון בשלו - ממשיך בגסיסה איטית של חוסר עניין לציבור המשקיעים. נציין כי המהלך להעברת ימי המסחר לשני עד חמישי הינו חלק מהצעת החוק לשינוי מבנה הבעלות בבורסה, והוא אמור לקרות ביולי 2017. אבל עוד חזון למועד והבנקים בינתיים מביעים התנגדות גדולה מאוד למהלך, בעיקר בשל הסכמי העבודה מול העובדים - שלא בדיוק מסתדרים עם יום שישי.בשוק המעו"ף המצב גרוע אף יותר. בשנת 2011 ימי ראשון היו ימים כמעט רגילים לגמרי עבור סוחרי המעו"ף, עם יחס של מעל 0.9, אך מאז נרשמת דעיכה איטית של מחזור היחידות בשוק המעו"ף בימי ראשון, עד שברבעון הראשון של 2016 נרשם שפל של 0.62 בלבד.המעו"ף, גרף תוך יומי - המדד תקוע על 0.4%

סוחר בכיר אמר בשיחה עם Bizportal כך: "זה הזוי המצב היום. לא היה שווה את החשמל על לפתוח את המחשבים. זה רע, רע מאוד. צריך להבין שהמוסדיים אולי יושבים 50P% מבחינת האחזקה במניות בארץ מול חו"ל, אבל 90% מהפעילות שלהם היא בחו"ל, בארץ הם יושבים על האחזקות ולא זזים".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

42 תגובות ב-33 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
33 אריק 11/04/2016 07:08 מניה CHMA (קיאסמה) עולה ב15.85% בארצות הברית
ביום שישי . אבל אצלכם לא מוזכר כלום . מצד שני תודה רבה לאופנהימר ולכתבה שפורסמה אצלכם לפני כשבוע . ותראו איך המנייה תקפוץ היום ומחר. טרוף.
32 רביב 11/04/2016 00:44 שחכנו לרגע שאנחנו יהודים
שישי הוא רינו יום חול כמו בחו"ל. אנשים מעדיפים יום חןפש בשישי ולא ביום ראשטן. יום מסחר בשישי יגרום לאלפי עובדים בשוק ההון לעבוד ביום שישי עד קרוב לכניסת השבת. בעיקר בחורף!!!
31 יעקב 10/04/2016 23:24 המס הגבוה על הבורסה מביבי אדריכל מיסים
ביבי חנק העם מס גבוה על הדלק מכוניות דירות.בורסה מזון הכל אשמת ביבי עמך אשם שהצביע ביבי שעמך ישלם
30 ידען 10/04/2016 23:15 בורסה היפוטנטית לא זזה איכככעס (ל"ת)
29 משקיע 10/04/2016 22:56 מחכים לשנת בחירות להוריד את המס.הכל פוליטיקה. (ל"ת)
28 יושי 10/04/2016 21:34 עוד מעט עשר ועדיין לא שינתם מפלוס למינוס...
אין על ביזפורטל...
27 רפי 10/04/2016 21:30 ותודה לרגולטורים בראשות האוזר שהרגו את הבורסה (ל"ת)
26 t 10/04/2016 21:16 הבעיה זה לא יום ראשון
הבעיה היא שהרסו את הבורסה עם רגולציה ומיסים.
25 אורי 10/04/2016 21:03 מינוס ועוד מינוס שווה פלוס
איך המחזורים יגדלו אם אתם לא יודעים אם הבורסה בפלוס או במינוס.....
24 ראלי 10/04/2016 19:47 מסחר נגד מכונות
לא מס אלא נמאס לסחור מול מכונות או מכונה אחת שקובעת הכל ו90% מהמחזור זה של אותה מכונה. מכונה שפועלת בו זמנית על נכס בסיס תעודות סל ואופציות.
23 יעקב 10/04/2016 19:20 היום הבורסה זה נדלן-אין מיסים, יש מסחר ער ויש רווחים
לכל הפוליטיקאים הפופוליסטים אין מושג ירוק בכלכלה. הם לא מבינים שהאנשים מחפשים רווחים ורצים להשקעות ללא מיסים. אז מי צריך לשלם 25 אחוז מס על השקעה קטנה בבורסה כאשר אפשר לעשות מכה בנדלן עם כספים לא שלך (משכנתא) ועוד פטורה ממיסים ? אתה הבנת את זה, ברוך-כחלון-גלנט-יצחקי + קבינט הדיור ?
אריה 11/04/2016 09:54 לא יהיה שינוי - עיין ערך השקוף (ל"ת)
אחד 10/04/2016 22:38 הם מבינים הם לא רוצים (ל"ת)
22 שי.ע 10/04/2016 19:07 אין חברות ויש רק מסף כולם עברו לנדל"ן (ל"ת)
21 OFER 10/04/2016 18:31 ככה זה כשכולם גנבים נוכלים ועושקים אותנו !
מה ציפתם ? עם ישראל למד לא לשים את כספו בבורסה הישראלית והעביר את ההשקעות לבורסות בחו"ל שם יש עדיין אינטגריטי כלשהו.
20 שגיא טובי 10/04/2016 18:29 כדי לסבר את האוזן....
בשביתת הסוחרים לפני כ-4 שנים שעשינו המחזור היה 770 מיליון ש״ח.קיווינו שיהיה סביב 300-400 מיליון אך המוסדיים עשו עסקה ב-100 מיליון וסגרו את הסיפור.לא ייאמן מה שקרה כאן.אגב,המאבק להפחתת המס בהילוך גבוה מאד בדרגים הגבוהים נקווה שירד שנה הבאה.
חיים 10/04/2016 20:01 מספר 1 אתה שגיא התחלת את הכל
כל הכבוד לך בחור צעיר!
שגיא טובי 10/04/2016 22:15 תודה רבה אך הדרך הבטוחה והמיידית להפחתת המס היא...
התפקדות אלינו ל"ליברלים בליכוד"....אפשר לחפש בפייסבוק את הדף,יש שם לינק להתפקדות לליכוד.אנחנו קבוצה של כמעט 1,000 איש כבר וככל שיהיו יותר מתפקדים כוחנו יהיה גדול יותר.מי שרוצה באמת לשנות במקום לטקבק מוזמן מיידית לדף הפייסבוק שלנו-ופשוט להתפקד יש שם את כל המידע הדרוש.אנא עזרו לנו בהפחתת המס והתפקדו זהו תהליך פשוט ודמוקרטי.ההתפקדות היא אך ורק למען מטרה אחת--הכנסת ח"כים שתומכים בהפחתת המס,כמו מיקי זהר שעשה עבורנו עבודה אדירה ממש...תודה רבה.
עובדיה ארבילי 11/04/2016 07:38 לאוצר יש עודפים
זה סימן שהמס הוא גבוהה
19 ' 10/04/2016 18:09 איכס (ל"ת)
18 יצחק 10/04/2016 18:05 אין ספק שהעלאת מס הבורסה-קברה אותה בחיים.
תבדקו כשהמס היה נמוך אז המחזורים גדלו. לעומת כשהמס עלה המחזורים קטנו. מסקנה הפחיתו את המס.
17 משה 10/04/2016 17:46 מה כל כך מפתיע
לבורסה הקטנה שלנו אין מספיק בשר למיסחר יומיומי ולכן צריך לעבור ליום מסחר אחד בודד בשבוע ולא יותר
16 יוסי 10/04/2016 17:45 זה לא מס ולא ראשון ולא ח"כים זה רק
כבשים חברה כבשים
15 ניסים 10/04/2016 17:30 תורידו
תורידו את המס תקבלו מחזורים גדולים ויותר כסף מהמסך... תתעורר כחלון
חיים 10/04/2016 17:45 הבעיה היא שזה כסף מהכנסה שכבר נגבה מס עליו.
אנחנו משקיעים רק במטרה אחת: לקבל טיפה יותר מהחסכון או מהפק"מ העלוב של הבנקים. הרי מי דחף את כולנו לבורסה אם לא מר נתניהו? אנחנו מסכנים את הכסף שלנו ולקחים עוד מס?
גדי 10/04/2016 18:08 מדהים כל משבר הדיור ואין מס על השכרה וכשיש הוא רק %10 (ל"ת)
14 רונן 10/04/2016 17:24 המדינה חונקת את כולם
אם אדם קונה מנייה ולוקח סיכון עצום ונאמר מרוויח 3-4% בשנה ולאחר מכן לשלם 25% מס כאשר האגח נותן 2-3% מה ההיגיון להשקיע בשוק וכאשר בנדלן בז 0 % ריבית
13 שפוי 10/04/2016 17:16 שני עד חמישי עם חשיפה גדולה יותר לארה"ב (ל"ת)
12 רון 10/04/2016 17:16 מחירי הדירות נוסקים והבורסה במוות קליני
ואיפה קברניטי המדינה ? חדלי אישים חסרי יכולת....
11 יניב 10/04/2016 17:12 להוריד את המס
אז יבואו הקונים
10 שחר 10/04/2016 17:07 ככה זה כשנותנים לעגלונים להטיס חלליות !!!
ההבנה של האוחזים בהגה שואפת לאפס חבורה של פונקציונרים חסרי הבנה במסחר במניות למרות הירידה החדה במספר החברות בשוק המניות בתל אביב משנת 2007 ועד היום אני בטוח שמספר העובדים בבורסה וברשות ניע גדל משמעותית..מרוב נסיונות סרק לשמור על ציבור בעלי המניות פוגעים בו שלא במתכוון ..חבל שהפכו את המכשיר הזה ללא רלוונטי לגיוסי הון
9 אביב 10/04/2016 16:58 למה הבועה בנדל"ן? בגלל המס הכבד על שוק ההון
כשהמס על שוק ההון עומד בין 20%-25%, והמס על דירה שנייה הוא מקסימום 16% (ועם רו"ח/ עו"ד טוב מגיעים לעשרה אחוזים ופחות), לא פלא שהכסף הפנוי יוצא משוק ההון והולך לנדל"ן! רק אם המס על שוק ההון יהיה מקסימום 10%, תתחיל ירידת מחירים בנדל"ן (מה שהממשלה לא רוצה. נוח לה שהנדל"ן נוסק בלי הצדקה).
אלי 10/04/2016 17:23 חברי הכנסת הגנבים
לא יורידו את המס על הבורסה מהפחד שהנדלן יקרוס לכל אחד מהם יש נכסים במיליונים.
8 רק מס מוקטן!!! 10/04/2016 16:45 אין קשר לימים. יש קשר למס!!!!!! (ל"ת)
7 איציק 10/04/2016 16:34 ספיקינג אוף זומבי
ספיקינג אוף זומבי.אין לכם בקרת הגהה לפני פרינט?? המעוף ירד לא עלה !
6 מני 10/04/2016 16:30 יש בורסה בת"א ולא ידעתי?
מי ומתי החליט להקים פה בורסה? למה? הרי יש בורסה אמיתית בארה"ב
5 כחלון תתעורר 10/04/2016 16:15 הורד את המס על הבורסה ובכך תסייע לכלכלה (ל"ת)
4 דן 10/04/2016 16:10 חייבים להוריד את המס ולסחור בשישי במקום ראשון (ל"ת)
3 בני 10/04/2016 16:08 שני עד חמישי ויום מסחר "מקוצר" ביום שישי. הגיע הזמן !!! (ל"ת)
2 איתן 10/04/2016 16:05 לצערי הכל קורס פה.
לא רק הבורסה והמס המגוחך על רווחים. זאת ארץ אוכלת יושביה. איפה שיש מצליחנים, בפינה מחכים להם הקנאים. שמחים בנפילתם. דא זה מתחיל אצלכם כתבי האינטרנט והעתונאים המחפשים דם בכל מקום. במחזורים נמוכים שכאלה קשה לכם לכתוב; צלילות, סכין נופלת, קריסה,ועוד כהנה וכהנה.
1 אזרח 10/04/2016 15:58 רק הורדה של המס ל 10% תזיז משהו. (ל"ת)
יופיטר 10/04/2016 17:10 רק ביטול המס. איזו הצדקה יש למס על חסכונות?
רשע צרוף!
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש