מודי'ס בעדכון הדירוג לישראל - משחררת אזהרה בנוגע ל'לוויתן'

מודי'ס: "חוסר היכולת להגיע לפשרות כדי לפתח את מאגרי הגז עשוי להרתיע השקעות ישירות זרות נוספות"
אסדת לוויתן, צילום: Getty images Israel
סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס מותירה היום (ה') את הדירוג לכלכלת ישראל ברמה A1 ב'אופק יציב' ובוחרת להתייחס למתווה הגז שנדחה השבוע על ידי בג"צ, להפתעת מרבית המעורבים. בשורה התחתונה, במודי'ס מציינים כי הליך קבלת ההחלטות של הפוליטקאים, או יותר נכון - אי היכולת להגיע להסכמה, עשויה להבריח את המשקיעים הזרים.
"חוסר היכולת של הרשויות להגיע לפשרות פוליטיות ומשפטיות כדי לפתח את מאגרי הגז עשוי להרתיע השקעות ישירות זרות נוספות בסביבת מאגרי הטבע. למרות זאת ישראל ממשיכה ליהנות מסקטור ההייטק וסקטורים נוספים", כתבו במודי'ס.
מוקדם יותר היום קבוצת דלק פרסמה את תוצאותיה לשנת 2015 במסגרתם מנכ"ל הקבוצה, אסי ברטפלד, אמר כי פיתוח לוויתן עומד במרכז האסטרטגיה שלה בשנה הקרובה. "לוויתן יפותח המאגר בלוחות זמנים מואצים שיאפשרו את הזרמת הגז למשק הישראלי כבר בשנת 2019, כאשר יכולת ההפקה הכוללת של המאגר בשלב הסופי של הפיתוח צפויה לעמוד על BCM- 21 לשנה", אמר ברטפלד. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)
שותפויות הגז כבר החלו להיפגש עם נציגי הממשלה על מנת להתגבר על סעיף היציבות שנפסל על ידי בג"צ. השותפויות ממשיכות לשדר אופטימיות בטענה כי בג"צ העביר את כל הסעיפים (כולל 52 הבעייתי), וכל מה שנותר הוא להתגבר על מכשול היציבות.
ובחזרה לדירוג הישראלי, מודי'ס צופה כי המשק יצמח ב-2.9% ב-2016, בהמשך לצמחיה של 2.5% בשנה שעברה. מדובר בהערכה הגבוהה ב-0.1% מזו שסיפק השבוע בנק ישראל במעמד הריבית. לשנת 2017 מודיס' צופה צמיחה של 3.3% - גם כן מעל הערכת בנק ישראל לצמיחה של 3% בשנת 2017.
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    ליויתן
    הכריש 02/04/2016 01:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקבל מימון מאחד הבנקים באירופה..בדיוק כמו תמר...
    סגור
  • 16.
    לא מעניין מה אומרת סוכנות מודיס. אם לוויתן שווה באמת
    שמטוב 01/04/2016 05:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אחד הבלופים בפיתוח לוויתן הוא שהשקעה של 5 מיליארד דולר תניב רווח של מאות מיליארדים. נו באמת ... זה עלבון לאינטליגנציה. אם השקעה של 5 מיליארד דולר תניב מאות מיליארדים הכנסה לה צריך שום סיוע כספי של אזרחי יהיו משקחעים שיתנדבו להשקיע בגלל התשואה הגדולה. מה האמת ? השקעה של 5 מילארד כנראה לא תניב כלום. אז מה התרגיל ? בטוא ואסביר לכם: התרגיל הוא שיוציאו מכיסי אזרחי ישראל נאמר 200 מיליארד דולר באמצעות ייקור הגז, חצי מזה יכנס לקופת המדיה ואז ביבי הקלקלן הדגול (שחושב עצמו לכלכלן) יטפח לעצמו על הכתף ויאמר הבאתי הישג כלכלי אדיר. אז המצב הוא שביבי שקרן הרווח וההכנסה אינם מהגז אלא ממיסוי נוסף של אזרחי ישראל. בבי צריך לעוף הביתה. הוא יהרוס את משק המדינה. יהרוס את הכלכלה. אני יודע שאנשים שהשקיעו בטעות בעסקת הנוכלות של תשובה-נובל חושבים אך ורק על ההשקעה הפרטית שלהם, הם רוצים רק להציל את השקעה הפרטית שלהם, לכן הם משבחים את העיסקה המושחתת שניקראת מיתווה הגז. לא יודע מיהם מודיס. אני מניח שהם עוד שלוחה של הקפיטליזם הגלובלי שעושק אזרחים פשוטים בכל העולם ומזרים את הכסף לתאגידים כלכליים.
    סגור
  • ליווייתן...שווי 1 טריליון...
    הכריש 02/04/2016 01:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמטוב אתה כנראה מופסד חזק זו הסיבה שאתה מלכלך....
    סגור
  • 15.
    יחימוביץ והקומוניסטים
    הורסי הכלכלה 31/03/2016 19:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    קבלתם תשובה מוחצת אתם מבריחים משקיעים הברחתם את ווידסייד תבריחו עוד והורסים כלכלת ישראל הודעה כזאת של מודיס מופיעה בכל אתרי הכ לכלה. מובילים בעולם בוזזזזז לכם בוזזז לפוגעים בכלכלת ישראל
    סגור
  • 14.
    איזו אופוזיציה בולשביקית עלובה יש לנו
    מודיס רק מדגישים 31/03/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יחימוביץ, מצביעת חד"ש לשעבר רק מממשת את האידיאולוגיה שלה ובדרך דורסת את החזון הכלכלי של המדינה.
    סגור
  • 13.
    עם קופת המזומנים של דלק שיקנו את החלק של נובל
    שגיא 31/03/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היציבות היא סעיף מוזר ועם על זה נובל רוצה ללכת לבוררות זה כי אין לה יכול פיננסית עם הביטחון של דלק כול כך גדול למה שלא יקנו את החלק של נובל?
    סגור
  • 12.
    מי זה מודיס כאפרה ? מליגת האלופות? (ל"ת)
    בראוניז 31/03/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    לאסוף סחורה ומהר
    קובי 31/03/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הכיוון רק למעלה . יהיו הפתעות חזקות בקרוב .
    סגור
  • 10.
    רציתם לפגוע בביבי ותשובה הצחקתם אותי
    רפי אלעזר 31/03/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    10 0
    באמשלך חרמוביץ עזרת להם כמו שאף אחד לא יכול היה לעזור בגץ אמר את דברו ואין יותר עוררין וגם קיצרתם בטיפשותכם הרבה את נתינת ערבויות מדינה שלא היו קיימים קודם חלמאים שכמותכם
    סגור
  • עדיף יציבות ארוכת טווח על פני ערבות מדינה
    רפי 31/03/2016 18:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחר ויציבות תשמור על הכנסות המדינה לטווח ארוך מבלי שהמדינה תצטרך לערוב בכספים מתקציבה בהסדר חדש אכן מה מבין חמור במרק פירות
    סגור
  • טען עוד
  • לא סעיף יציבות וךא ערבות. אם נובל לא מסוגלת להרים
    שמטוב 01/04/2016 05:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הפרוייקט מהכסף שלהם או מהלוואה בנקאית שיסתלקו מפה. מדינת ישראל לא צריכה לממן עסקים פרטיים, הסיבה היחידה להפרטה היא שאילו שקיבלו לידיהם את ההפרטה יכולים לנצל אותה בכסף של עצמם, אחרת אין סיבה להפרטה.
    סגור
  • 9.
    במדינה של חכמולוגים וממשלת בגץ
    יש לי דמעות בעיניים 31/03/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא ניתן לנהל מדיניות כלכלית רציונלית ויש מי שרואה את התוצאות.
    סגור
  • 8.
    נכון (ל"ת)
    יפה תיקון 31/03/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    יהיה פתרון
    דודו 31/03/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בסופו של דבר אני מאמין תוך חודשיים לכל המאוחר יהיה פתרון והמתווה יאושר סופית זה אינטרס של כולנו המדינה והאזרחים ירוויחו מזה בגדול אף מתומתם שמבין קצת בכלכלה לא אתן לזה ליפול
    סגור
  • 6.
    שותפים לכשל הגז
    עמי 31/03/2016 14:56
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בהמשך לשליחת הכתבה לשלי יחימוביץ הרגשנית עד לידי בכי של אושר הגורם להתרוממות יש דרכים טובות להגיע להתרוממות והתרגשות מאשר הריגת המתווה ויש לשלוח את הכתבה גם לאיתן כבל המסור עד אין קץ כי מה לא עושים בניסיון לתפוס מקום טוב בשורה של המתמודדים לעתיד המריחים את ריח ההתמודדות המעלה אותם מעלה מעלה.חושבתני שאם לפני הפסיקה המפלגה קרטעה על כנף אחת בהתמודדות הבאה גם הכנף השנייה תנשור.ובמחשבה שנייה יש לשלוח הכתבה גם לרום הודם שופטי הבג"ץ.המקדשים שבבי דמוקרטיה על כלכלה בריאה ורווחה
    סגור
  • היא עשתה שורט
    יחמוביץ עשתה שורט 31/03/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יחימוביץ התחברה עם גוף פיננסי ועשו שורט על מניות הגז כי אחרת איך אפשר להסביר את זה שהיא תמכה בששינסקי בכול מעודה ובמתווה הגז נלחמה נגד בכול כוחה הרי כול המהות של ששינסקי זה להגדיל את המיסוי על הגז לטובת קופת המדינה והמתווה אמור לספק את הסחורה הכוונה למלא את קופת המדינה ...מעניין אולי צריך חקירה לגברת שתסביר את הסטירה
    סגור
  • 5.
    ורק היחימוביץ מבינהיותר מכולם פשוט סוציאליסטית סהרורית (ל"ת)
    ורק שלי שמחה!!!! 31/03/2016 14:50
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 4.
    מנכל דלק אומר לויתן יפותח בזמן-נתגבר על היציבות
    שותפויות לויתן בעליה 31/03/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מנכ"ל הקבוצה, אסי ברטפלד, אמר כי פיתוח לוויתן עומד במרכז האסטרטגיה שלה בשנה הקרובה. "לוויתן יפותח המאגר בלוחות זמנים מואצים שיאפשרו את הזרמת הגז למשק הישראלי כבר בשנת 2019, כאשר יכולת ההפקה הכוללת של המאגר בשלב הסופי של הפיתוח צפויה לעמוד על BCM- 21 לשנה", אמר ברטפלד.
    סגור
  • כן ומה הנזקים של הורסי הכלכלה ההדים בעולם?
    הורסי הכלכלה 31/03/2016 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי נשבע להרוס כלכלה ישראל מי?
    סגור
  • 3.
    יחימוביץ ממש נזק למדינה (ל"ת)
    פשע אוויר 31/03/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 2.
    בגץ אישר המיתווה..נותר רק ס יציבות
    שריקי 31/03/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    7 0
    וייפתר בקרוב מאוד
    סגור
  • 1.
    ביזפורטל - שלחו כתבה זו לשלי חמורוביץ - שתראה כמה היא
    משה ראשל"צ 31/03/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
    22 2
    דבילית םטליניסטית ותומכת בוועדים השמנים חשמל מקורות רכבת נמלים ועוד ועוד
    סגור
  • לא מעניין אותה מעניין אותו נגד ביבי נגד נובל נגד תשובה
    הורסי הכלכלה 31/03/2016 19:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אובססיה חולנית האישה עובדת על רגש תקרא הורסת כלכלת ישראל אבפצהיכן בוזי היכן לפיד ??
    סגור
  • צודק!! (ל"ת)
    סוסוביץ 31/03/2016 14:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור