10:10 בולטות בת"א: תמר פטרוליום יורדת 2.2%, מגדל ביטוח יורדת 1.3%

10:09 בולטות בת"א: איידיאו עולה 2%, נייס עולה 1%

09:18 צוות אבטחה של חברת החשמל חילץ הלילה אנשי ספינה שוקעת בלב ים

08:54 הדולר מוסיף הבוקר 0.2% לרמה של 3.503 שקלים

08:33 דיווח: לוחמי מיליציה שיעית השתלטו על העיירה סינג'אר בעיראק

08:17 הבוקר באסיה: הניקיי עולה 0.25%, שנחאי יורדת 0.2%

08:05 טבע חוזרת לת"א עם פער שלילי של 1.8%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מודי'ס בעדכון הדירוג לישראל - משחררת אזהרה בנוגע ל'לוויתן'

מודי'ס: "חוסר היכולת להגיע לפשרות כדי לפתח את מאגרי הגז עשוי להרתיע השקעות ישירות זרות נוספות"
 |  24
סאגת הגז
Share
סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס מותירה היום (ה') את הדירוג לכלכלת ישראל ברמה A1 ב'אופק יציב' ובוחרת להתייחס למתווה הגז שנדחה השבוע על ידי בג"צ, להפתעת מרבית המעורבים. בשורה התחתונה, במודי'ס מציינים כי הליך קבלת ההחלטות של הפוליטקאים, או יותר נכון - אי היכולת להגיע להסכמה, עשויה להבריח את המשקיעים הזרים.


"חוסר היכולת של הרשויות להגיע לפשרות פוליטיות ומשפטיות כדי לפתח את מאגרי הגז עשוי להרתיע השקעות ישירות זרות נוספות בסביבת מאגרי הטבע. למרות זאת ישראל ממשיכה ליהנות מסקטור ההייטק וסקטורים נוספים", כתבו במודי'ס.

מוקדם יותר היום קבוצת דלק פרסמה את תוצאותיה לשנת 2015 במסגרתם מנכ"ל הקבוצה, אסי ברטפלד, אמר כי פיתוח לוויתן עומד במרכז האסטרטגיה שלה בשנה הקרובה. "לוויתן יפותח המאגר בלוחות זמנים מואצים שיאפשרו את הזרמת הגז למשק הישראלי כבר בשנת 2019, כאשר יכולת ההפקה הכוללת של המאגר בשלב הסופי של הפיתוח צפויה לעמוד על BCM- 21 לשנה", אמר ברטפלד. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)שותפויות הגז כבר החלו להיפגש עם נציגי הממשלה על מנת להתגבר על סעיף היציבות שנפסל על ידי בג"צ. השותפויות ממשיכות לשדר אופטימיות בטענה כי בג"צ העביר את כל הסעיפים (כולל 52 הבעייתי), וכל מה שנותר הוא להתגבר על מכשול היציבות.ובחזרה לדירוג הישראלי, מודי'ס צופה כי המשק יצמח ב-2.9% ב-2016, בהמשך לצמחיה של 2.5% בשנה שעברה. מדובר בהערכה הגבוהה ב-0.1% מזו שסיפק השבוע בנק ישראל במעמד הריבית. לשנת 2017 מודיס' צופה צמיחה של 3.3% - גם כן מעל הערכת בנק ישראל לצמיחה של 3% בשנת 2017.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

24 תגובות ב-17 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
17 הכריש 02/04/2016 01:36 ליויתן
יקבל מימון מאחד הבנקים באירופה..בדיוק כמו תמר...
16 שמטוב 01/04/2016 05:22 לא מעניין מה אומרת סוכנות מודיס. אם לוויתן שווה באמת
אחד הבלופים בפיתוח לוויתן הוא שהשקעה של 5 מיליארד דולר תניב רווח של מאות מיליארדים. נו באמת ... זה עלבון לאינטליגנציה. אם השקעה של 5 מיליארד דולר תניב מאות מיליארדים הכנסה לה צריך שום סיוע כספי של אזרחי יהיו משקחעים שיתנדבו להשקיע בגלל התשואה הגדולה. מה האמת ? השקעה של 5 מילארד כנראה לא תניב כלום. אז מה התרגיל ? בטוא ואסביר לכם: התרגיל הוא שיוציאו מכיסי אזרחי ישראל נאמר 200 מיליארד דולר באמצעות ייקור הגז, חצי מזה יכנס לקופת המדיה ואז ביבי הקלקלן הדגול (שחושב עצמו לכלכלן) יטפח לעצמו על הכתף ויאמר הבאתי הישג כלכלי אדיר. אז המצב הוא שביבי שקרן הרווח וההכנסה אינם מהגז אלא ממיסוי נוסף של אזרחי ישראל. בבי צריך לעוף הביתה. הוא יהרוס את משק המדינה. יהרוס את הכלכלה. אני יודע שאנשים שהשקיעו בטעות בעסקת הנוכלות של תשובה-נובל חושבים אך ורק על ההשקעה הפרטית שלהם, הם רוצים רק להציל את השקעה הפרטית שלהם, לכן הם משבחים את העיסקה המושחתת שניקראת מיתווה הגז. לא יודע מיהם מודיס. אני מניח שהם עוד שלוחה של הקפיטליזם הגלובלי שעושק אזרחים פשוטים בכל העולם ומזרים את הכסף לתאגידים כלכליים.
הכריש 02/04/2016 01:34 ליווייתן...שווי 1 טריליון...
שמטוב אתה כנראה מופסד חזק זו הסיבה שאתה מלכלך....
15 הורסי הכלכלה 31/03/2016 19:14 יחימוביץ והקומוניסטים
קבלתם תשובה מוחצת אתם מבריחים משקיעים הברחתם את ווידסייד תבריחו עוד והורסים כלכלת ישראל הודעה כזאת של מודיס מופיעה בכל אתרי הכ לכלה. מובילים בעולם בוזזזזז לכם בוזזז לפוגעים בכלכלת ישראל
14 מודיס רק מדגישים 31/03/2016 19:09 איזו אופוזיציה בולשביקית עלובה יש לנו
יחימוביץ, מצביעת חד"ש לשעבר רק מממשת את האידיאולוגיה שלה ובדרך דורסת את החזון הכלכלי של המדינה.
13 שגיא 31/03/2016 16:04 עם קופת המזומנים של דלק שיקנו את החלק של נובל
היציבות היא סעיף מוזר ועם על זה נובל רוצה ללכת לבוררות זה כי אין לה יכול פיננסית עם הביטחון של דלק כול כך גדול למה שלא יקנו את החלק של נובל?
12 בראוניז 31/03/2016 15:57 מי זה מודיס כאפרה ? מליגת האלופות? (ל"ת)
11 קובי 31/03/2016 15:52 לאסוף סחורה ומהר
הכיוון רק למעלה . יהיו הפתעות חזקות בקרוב .
10 רפי אלעזר 31/03/2016 15:47 רציתם לפגוע בביבי ותשובה הצחקתם אותי
באמשלך חרמוביץ עזרת להם כמו שאף אחד לא יכול היה לעזור בגץ אמר את דברו ואין יותר עוררין וגם קיצרתם בטיפשותכם הרבה את נתינת ערבויות מדינה שלא היו קיימים קודם חלמאים שכמותכם
רפי 31/03/2016 18:58 עדיף יציבות ארוכת טווח על פני ערבות מדינה
מאחר ויציבות תשמור על הכנסות המדינה לטווח ארוך מבלי שהמדינה תצטרך לערוב בכספים מתקציבה בהסדר חדש אכן מה מבין חמור במרק פירות
שמטוב 01/04/2016 05:29 לא סעיף יציבות וךא ערבות. אם נובל לא מסוגלת להרים
את הפרוייקט מהכסף שלהם או מהלוואה בנקאית שיסתלקו מפה. מדינת ישראל לא צריכה לממן עסקים פרטיים, הסיבה היחידה להפרטה היא שאילו שקיבלו לידיהם את ההפרטה יכולים לנצל אותה בכסף של עצמם, אחרת אין סיבה להפרטה.
9 יש לי דמעות בעיניים 31/03/2016 15:44 במדינה של חכמולוגים וממשלת בגץ
לא ניתן לנהל מדיניות כלכלית רציונלית ויש מי שרואה את התוצאות.
8 יפה תיקון 31/03/2016 15:42 נכון (ל"ת)
7 דודו 31/03/2016 14:59 יהיה פתרון
בסופו של דבר אני מאמין תוך חודשיים לכל המאוחר יהיה פתרון והמתווה יאושר סופית זה אינטרס של כולנו המדינה והאזרחים ירוויחו מזה בגדול אף מתומתם שמבין קצת בכלכלה לא אתן לזה ליפול
6 עמי 31/03/2016 14:56 שותפים לכשל הגז
בהמשך לשליחת הכתבה לשלי יחימוביץ הרגשנית עד לידי בכי של אושר הגורם להתרוממות יש דרכים טובות להגיע להתרוממות והתרגשות מאשר הריגת המתווה ויש לשלוח את הכתבה גם לאיתן כבל המסור עד אין קץ כי מה לא עושים בניסיון לתפוס מקום טוב בשורה של המתמודדים לעתיד המריחים את ריח ההתמודדות המעלה אותם מעלה מעלה.חושבתני שאם לפני הפסיקה המפלגה קרטעה על כנף אחת בהתמודדות הבאה גם הכנף השנייה תנשור.ובמחשבה שנייה יש לשלוח הכתבה גם לרום הודם שופטי הבג"ץ.המקדשים שבבי דמוקרטיה על כלכלה בריאה ורווחה
יחמוביץ עשתה שורט 31/03/2016 16:48 היא עשתה שורט
יחימוביץ התחברה עם גוף פיננסי ועשו שורט על מניות הגז כי אחרת איך אפשר להסביר את זה שהיא תמכה בששינסקי בכול מעודה ובמתווה הגז נלחמה נגד בכול כוחה הרי כול המהות של ששינסקי זה להגדיל את המיסוי על הגז לטובת קופת המדינה והמתווה אמור לספק את הסחורה הכוונה למלא את קופת המדינה ...מעניין אולי צריך חקירה לגברת שתסביר את הסטירה
5 ורק שלי שמחה!!!! 31/03/2016 14:50 ורק היחימוביץ מבינהיותר מכולם פשוט סוציאליסטית סהרורית (ל"ת)
4 שותפויות לויתן בעליה 31/03/2016 14:43 מנכל דלק אומר לויתן יפותח בזמן-נתגבר על היציבות
מנכ"ל הקבוצה, אסי ברטפלד, אמר כי פיתוח לוויתן עומד במרכז האסטרטגיה שלה בשנה הקרובה. "לוויתן יפותח המאגר בלוחות זמנים מואצים שיאפשרו את הזרמת הגז למשק הישראלי כבר בשנת 2019, כאשר יכולת ההפקה הכוללת של המאגר בשלב הסופי של הפיתוח צפויה לעמוד על BCM- 21 לשנה", אמר ברטפלד.
הורסי הכלכלה 31/03/2016 19:22 כן ומה הנזקים של הורסי הכלכלה ההדים בעולם?
מי נשבע להרוס כלכלה ישראל מי?
3 פשע אוויר 31/03/2016 14:41 יחימוביץ ממש נזק למדינה (ל"ת)
2 שריקי 31/03/2016 14:40 בגץ אישר המיתווה..נותר רק ס יציבות
וייפתר בקרוב מאוד
1 משה ראשל"צ 31/03/2016 14:11 ביזפורטל - שלחו כתבה זו לשלי חמורוביץ - שתראה כמה היא
דבילית םטליניסטית ותומכת בוועדים השמנים חשמל מקורות רכבת נמלים ועוד ועוד
הורסי הכלכלה 31/03/2016 19:17 לא מעניין אותה מעניין אותו נגד ביבי נגד נובל נגד תשובה
אובססיה חולנית האישה עובדת על רגש תקרא הורסת כלכלת ישראל אבפצהיכן בוזי היכן לפיד ??
סוסוביץ 31/03/2016 14:33 צודק!! (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש