11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

07:51 הדולר נסחר ביציבות מול האירו ברמה של 1.194 דולר לאירו

07:51 הנפט נסחר הבוקר בצמוד לרמה של 50 דולר לחבית

16:20 מניית בית שמש השלימה טיסה של יותר מ-30% בשבוע >>

15:05 מניות שנסחרות בשיא: מיטרוניקס, אמות, חילן - צפו בטבלה >>

14:53 הגיעה ליעד: העלאת המלצה לשופרסל ל'תשואת שוק' >>

10:50 מיטב-דש במו"מ לרכישה פעילות הברוקראז' של בנק ירשלים >>

10:20 מנהל הלוקיישנים של "נרקוס" נרצח במקסיקו כשחיפש אתרי צילום לסדרה

08:41 איידיאו: התקשרות בעסקה לרכישת פרוטפוליו נכסי נדל"ן בברלין גרמניה

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

בתוך בית הקברות של הבורסה בת"א - שימו לב למגמה

 |  46
דו"ח מצב
Share
החברות מתמעטות בבורסה. נכון לסוף דצמבר 2015 מספר המניות בת"א התכווץ ל-459 בלבד, זאת לעומת 657 מניות בסוף 2007. כלומר 30% מהמניות נמחקו תוך 8 שנים, והזרוע עוד נטויה. מבין הגדולות נציין כמובן את אסם שתימחק בחודש הבא, איתוראן שתימחק בחודש מאי ואת אידיבי פתוח שנמחקה היום. אבל יש עוד רשימה של מניות שיימחקו בקרוב - רק אתמול הייתה זו חברת שפע לוגיסטיקה שדיווחה על כוונת בעל השליטה לבצע הצעת רכש מלאה.


האמת היא שהמספר הזה 459 מניות הוא לא ממש רלוונטי. מעבר לכך ש-31 מניות נמצאות ברשימת השימור (כלומר מועמדות למחיקה) ועוד 26 נמצאות ברשימת 'דלי סחירות' ונסחרות פעמיים ביום, המצב הוא שבמעל לחצי מהמניות המחזורים הם אפסיים. כך לדוגמה, המניה עם המחזור ה-250 בגודלו בבורסה היא אלקטרה נדל"ן, עם מחזור של 42 אלף שקל בלבד ביום בחודש האחרון - ואחריה זה כמובן רק נראה יותר גרוע. כלומר במעל ל-200 מניות אין כמעט מחזור, סוג של מוות קליני, הן רשומות ולא יותר מזה (בקושי מחזיקות דופק). וסביר מאוד להניח שמרבית בעלי השליטה באותן חברות היו שמחים להימחק בהזדמנות הראשונה. 

למי שמחפש נקודת אור בסיפור הזה, ניתן אולי למצוא אותה במספר המניות הכלולות ב'מאגר' של הבורסה בת"א, כלומר ברשימה שמציבה רף איכותי לכניסה וממנה ניגזרות המניות למדדים השונים. כך למשל, מינימום שווי שוק, מינימום שווי אחזקות ציבור, סחירות מינמלית וכו' (ראו הגדרות). לפי בדיקת Bizportal, בעוד שמספר המניות הכללי בבורסה נמצא בירידה משמעותית, מספר המניות ב'מאגר' של הבורסה בת"א, באופן כמעט מפתיע - נמצא דווקא בעלייה: כאשר הושק המאגר בשנת 2010 נכללו בו 236 מניות, במהלך 2012 המספר טיפס לקצת מעל 250 מניות אבל אז המספר החל להתכווץ, זאת במקביל לנפילת מחזורי המסחר בבורסה והמגמה של מחיקת חברות. במהלך 2013 נגע מספר המניות ב'מאגר' בשפל של 195 מניות בלבד, אבל מאז נרשמת התאוששות עקבית וכיום המספר עומד על 230 מניות. דומה מאוד למספר המניות ביום בו הושק המדד בימים שהיו טרום המצב המשברי בבורסה. זה קורה ככל הנראה בשל פעילות מאסיבית מצד מחלקת המדדים של הבורסה להעלאת המודעות של חברות בבורסה לעניין היתרונות של היכללות במדדים. 

אבל זה בעיקר אומר שהבורסה מצליחה ליצור תנועה פנימית חיובית, סוג של התכנסות, דבר שאמור לקבל דחיפה נוספת עם רפורמת המדדים המתוכננת לרבעון האחרון של השנה, אז יורחבו המדדים ומניות נוספות יזכו ליהנות מהביקושים שמייצרת תעשיית התעודות. העניין הוא שהבורסה נשארת שלולית קטנה. הבעיה המרכזית הייתה ונשארה - אין הנפקות חדשות. מדי פעם יש רישום של חברה דואלית (ועל מנקיינד אין צורך להרחיב) ומצד שני יש מחיקה עקבית של חברות, בין היתר (ואולי בעיקר) בשל רגולציה טורפנית שלמרות כל הדיבורים, לא ממש השתנתה בשנים האחרונות.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

46 תגובות ב-35 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
35 גיא 02/04/2016 19:20 רגולציה ומיסים
הרגולציה הביאה למצב אבסורדי בו בעל שליטה מצוי בידים של המיעוט בכל הנוגע לתנאי העסקתו זאת מבלי שיוכלו כל כללים על המיעוט. אין חובת נימוק וכל אחד קובע את אמות המידה שלו גם מעבר לדרישות חוק ולפי מה שנח לו. בנוסף יצרו מונופול אבסורדי של אנטרופי ושחררו את המוסדיים מאחריות וחובת נימוק. הרגולציה יצרה אי וודאות טוטאלית בעבור בעל השליטה. מאחר וגם אם צלח לקבל הסכמה לתנאי העסקתו הרי זה תקף לשלוש שנים בלבד. מדוע? מה הרעיון שבכך. נוצר מצב בו גוף שיודע את התנאים רוכש מניות מגיע לרף איזקה משמעותי ואז מתנגד לתנאים. והכל בלי שום חובת סבירות או שיקול דעת או חובת נימוק. פשוט שולח תשובה שלילית. אז מיהו המושג שירצה לעבוד בחינם כבעל שליטה בעבור הציבור. מי המשוגע שירצה להנפיק את חברתו בתנאי אי וודאות כאלו שהרגולטור קבע. מתג המשקיעים הורידו את האטרקטיביות השל הטלת מס ואילו העולם המודרני אין אפיקים נטולי מיסים ולכן לאו דווקא סו הסיבה העיקרית. הסיבה היא אטרקטיביות הנדלן לאור הריביות הנמוכות. לשם זרם כספי הציבור.
34 שלומי 02/04/2016 18:16 צודק ב100 אחוז הבורסה סוחרת עם עצמה..חחח (ל"ת)
מנחם הראעל 03/04/2016 11:10 לא צודק בכלל
לא חסרים מזוכיסטים אצלנו שתמיד יגידו שהכל שחור..אני מציע לפינק שיקרא בתרגום אנגלי מה זה פינק..אם זה ביתקברװת איך הגדולות מוול סטריטי באות להיסחר כאן בקרוב?
33 נמחקו מעט חברות טובו 02/04/2016 14:24 רוב מה שנמחק זבל שמזל שמחקו
ניירות שנמחקו הם ניירות בעייתיים, הצעות רכש לחברות טובות היו מעטוטוב שנמחקו, סהכ חברות טובות באמת בבורסה אולי כמה עשרות..
32 אנליסט 01/04/2016 10:34 קשקשן
מקוה שביזפורטל יפרסמו את מה שאני הולך לכתוב...... פינק המתיימר להיות החכם מכולם-מעולם ואני עוקב אחריו לא פינק את הבורסה ותמיד היה בצד רואי השחורות וזאת מבחינה פסיכולוגית פשוטה- אם התחזיות והניתוחים הקודים שלו יתבדו ותהיה פריחה מי יזכור מה אמר..ואם יתאמתו תמיד יבא ויגיד אמרתי לכם....הוא מזמן כבר לא נייטראלי ולא מנתח מצב אלא מנסה ליצור מצב.....דוקא עכשיו התבשרנו שחברות אמריקאיות ומהגדולות שבהן תוכלנה להיסחר בבורסה אצלנו ולר פינק זה לא מזיז.הוא בשלו........ושימו לב לכותרת שלו שלא מפתיעה-"ביתהקברות של הבורסה בת"א"......למה אני לא מופתע מהסגנון??? יוסי..ילד שלי מוצלח...
מסכים שביזפורטל ילד 02/04/2016 14:25 אבל הבורסה בארץ היא בית קברות כרגע ובשנים האחרונות (ל"ת)
אמיר 01/04/2016 14:14 טמבל
מה בדיוק הבעיה שלך?הבורסה פה מתה ויוסי כותב עובדות נכונות.
31 איציק 01/04/2016 08:51 שודדים.....
אני אדם פרטי...לא תייקון ולא סוחר ....מדוע העמלה לבנק הינה לפי גודל סכום הפעולה...??אני משכן את כספי..שלי לא של הבנק...ומשלם על קניה בארהב ממוצע של כ60 שח...על קניה באירופה...כ 100שח....כדי שהאדון ..קינן יקבל 8 מי שקר....ולכן הפסקתי...כמעט לחלוטין...זה שוד לאור היום ..גזל חוקי..
30 גסי 01/04/2016 07:37 ביום שבועת הנדל"ן תתפוצץ, הכסף יחזורלבורסה (ל"ת)
29 טכרטנברג 01/04/2016 07:28 השתיק את המחאה עם עליית מס בורסה
אפילו הוא מודה שזאת טעות . ביבי שורד בכל מחיר שאנחנו נשלם. לכן אל תשקיעו בבורסה
28 דוד 01/04/2016 00:58 בורס ושילטון-ישחקו טוב ינצחו-גם ביקוש דיור יתרסק
זה אומר אין אימון-בבורסה וחברות מבקשים הלואה\מניות זה סתם ניר-אילו היה נציג לא סתם איזה דביל שקנו אותו-ולכן גם נציגי בורסה יכולים להכנס למשחק{בכך אחריאות עיקרי תישא המעורבים של בורסה-גם אותה חברה יאלץ דיוחים אמיתיים--- ----------- ראינו מה קורה בדיור אם שילטון היה מנפיק אגחים ברבית-3,4%הציבור היה קונה אגחים ולא דירות-זה היה פוטר בעיה
27 לביבי וכחלון 31/03/2016 21:51 הורידו מס על הבורסה ותעודדו את הכלכלה (ל"ת)
26 צחי 31/03/2016 21:09 הבורסה בקריסה.
כל עוד שהטיקונים מנהלים את הבורסה הציבור לא ישקיע.בכדי לעודד את הציבור להשקיע יש לבטל לאלתר את הנגזרים בדולר ובמעוף .השחיתות והסירחונות יבלמו.
25 יעקב 31/03/2016 20:58 כאשר המס על בורסה גבוה, אזי כולם בנדל"ן - שם אין מס !!! (ל"ת)
אחד 01/04/2016 02:37 פרט למס רכישה, מס שבח, מס על השכרה.... (ל"ת)
24 שחרזדה 31/03/2016 20:53 הבריחו את הספקולנטים
אין בורסה בלי ספקולנטים
23 אזרח 31/03/2016 20:28 ירד המס.הבורסה תתפקד יגיעו עוד חברות.כך הסדר.בהצלחה (ל"ת)
22 דני 31/03/2016 20:27 הבורסה גוועת בגלל הרצות וויסות מניות ואין פיקוח
המנכ"ל עושה העדפת משקיעים חברי בורסה.
21 ערן 31/03/2016 20:23 בושה
רבותיי אין פה בורסה קרוב לשנתיים מדכא לשבת ולראות את המחזורים הנמוכים את המכונות שמזמן השתלטו על המסחר את שעות המסחר הארוכות בלי שום תועלת רק בשביל לחפוף לחול.הנהלת הבורסה נכשלה בגדול ןזה פשןט מאוס.וזה לפני שהזכרתי את המס הגבוה
20 אריאל שרון 31/03/2016 18:44 הכל בגלל האדיוט סילוון שלום שמיסה את הבורסה ואחריו שטיי
בסוף החמדנות של הממשלה גרמה לתוצאה הפוכה
19 אביבה 31/03/2016 18:41 בוזי עתיד להיתצטרף לקצב כי בוזי הומו וקצב חרמן (ל"ת)
18 אולמרט 31/03/2016 18:35 הבורסה נראית כמו אהוד אולמרט עכשו בוכה כמו קצב (ל"ת)
17 יודע שבר 31/03/2016 18:34 הבנקים הם הרסו את הבורסה בשבועיות שמוכרים לציבור (ל"ת)
16 אלי 31/03/2016 18:33 הלוואי ויורידו את המס אבל הסיבה לעזיבה היא הרגולציה (ל"ת)
15 אייל 31/03/2016 18:17 העיקר שבנו בניין חדש לעובדי הבורסה שלא עושים כלום (ל"ת)
14 סאני 31/03/2016 18:15 קריות
למה טאואר עולה יום אחד יורדת שבוע רצוף מישהוא יודע מה מסתתראחרי המניה המחורבנת הזו מבקש תשובה מאנליסט .
13 huxh 31/03/2016 18:06 ezhbu
המסחר בבורסה זהה למשחקי פוקר של רמאים ראה לדוגמא מהיום מניות הגז במשך המסחר היומי כל המניות נסחרו בעליות בסגירה כל המניות סגרו בירידות .כל עוד מנהלי בורסה לא ימנעו תרגלים מעין אלה הציבור ידיר רגלו מהשקעה בבורסה
12 אחד שמבין 31/03/2016 18:03 מנסה להבין...
מתי מגדירים כישלון ככישלון?? ומתי מישהו יקח אחריות על משהו ?? חייבים לבצע שינוי מהיסוד חוקים הנחיות הוראות שיטות עבודה רגולציה הכלהכל!!! חברות מגייסות כסף למחזר חוב להמשיך להתקיים בלי אופק אמיתי והכל בחסות החוק!!! איפה הבורסה ככלי מעודד צמיחה והשקעה?? אחרת נגמור כמו הכדורגל הישראלי...רק חבל שהפעם זה הכסף שלנו...
11 יניב 31/03/2016 17:49 מי ירים את הכפפה ויוריד את המס של
הבורסה?!?בפועל הבורסה גובה פחות כסף שהמס הוא 25% מאשר 10%, אז למה נתקעתם על האחוז הזהjQuery203049657811783254147_1459435637544?
אחד 31/03/2016 21:27 כדי לנפח את בועת הנדלן זה טוב למקבלי ההחלטות (ל"ת)
10 הנסיך הרוסי 31/03/2016 17:43 להוריד את המס אין כדיות להכנס למניות
כי אם יש קצת רווח המס לוקח חלק גדול וסיכוי סכון לא שווה לקנות מניות
9 hary 31/03/2016 17:37 משקיעים בורחים בגלל המכונות-פשוט נמאס!!! (ל"ת)
שמואל 31/03/2016 18:13 אין מה לעשות
נגמרו הימים של לפני האלגו טריידינג. תיאלץ לחיות עם זה, בלאט.
8 גגג 31/03/2016 17:30 חייבים בורסה בע"מ,הם לא מתפקדים או שלא אכפת להם
איפה בממשלה בכל הסיפור הזה. עצוב מאד מה שקורה. כבר מנו אין ספור פעמים את הסיבות לכך,שיעור מס שבעצם לא אפקטיבי ובגלל התכווצות מחזורי המסחר מכניס למדינה מחזור של חנות מכולת (זאת שהיתה פעם באחד העם מול הבורסה במשכנה הקודם), בגלל שאין מסחר ביום שישי והרבה משקיעים מחול מרגישים לא בטוחים. במקום ההשקעות של עשרות מיליונים במעבר למקום החדש היה עדיף להתחיל לעבוד ויפה שעה אחת קודם.
7 מני 31/03/2016 17:29 כאשר המס הוא כזה גבוה, למה להיות בבורסה בתא?
אין שום יתרון לבורסה ולחברות פה. בארה"ב יש סחירות עצומה, עושר של מידע על חברות, רגולציה שפויה וחברות המובילות בעולם. כל משקיע שפוי כבר מזמן עזב את תא, לפני שנים. ואף אחד גם לא חוזר לתא, זה ממש ביצה שמתייבשת. הדבר היחידי ביקום שיכול להחזיר לתא את המקיעים זה הורדת המס, בספק, תלוי כמה יורידו.
''' 31/03/2016 17:44 מז"א? אתה חייב לשלם למס הכנסה בישראל גם אם הרווחת
בארה"ב, זה מס רווח הון.
bibi 31/03/2016 18:24 אבל כשהמצב רע כל כך לא יקרה כלום אם יבטלו את המס לחלוטי
ן עד שהמצב ישתפר גם ככה המיסים הולכים להתנחלויות... המשקיעים ברחו לנדלן שם אפשר להתחמק ממסים בקלות
6 מס הכנסה 31/03/2016 17:23 הכל בגלל שיעור המס. (ל"ת)
5 אלכס 31/03/2016 17:22 מה הפלא?
למה להשקיע במניות כאשר יש נדל"ן ללא מיסוי. אבסורד הוא שאפילו פק"ם על 0.01% שנתי מחייב 15% מיסוי ועל דירה שניה ושלישית ורביעית המושכרים לא צריך לשלם כלום. יש להשוואות לאלתר מיסוי על כל הרווחים פסיביים!
4 יופיטר שוקי הון ונכס 31/03/2016 17:17 אני מבקש לגייס אגח פרטי. אפשר סיוע? (ל"ת)
מה 31/03/2016 19:01 עם הגלש? (ל"ת)
bibi 31/03/2016 18:25 בטח תבקש מדרעי (ל"ת)
3 אוריאל 31/03/2016 17:16 הגיע הזמן להוריד את המס למטה מ-10% (ל"ת)
2 הנהלת הבורסה 31/03/2016 17:05 המכונות.השבועיות הרסו הכל
הכל טכני.שעות ארוכות.אלגו הבריח את כולם
1 גורמט 31/03/2016 16:59 הבורסה נראית כמו כל המדינה הזו זאת...איכס (ל"ת)
אתה 31/03/2016 19:01 יכול להתחפף מכאן. לא נרגיש חסרונך. (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש