תגובות: "אם המס על סוחרים כבדים בת"א יטפס ל-60%, אפשר לסגור את הבורסה"

החלטת רשות המיסוי היום מכניסה לכוננות סוחרים רבים, Bizportal אסף תגובות ראשוניות
ירידות באסיה, צילום: Getty images Israel
הרוחות סוערות בעקבות החלטת רשות המיסים כי חברות הנוסטרו יוגדרו כ"מוסד כספי" ויצטרכו לשלם מע"מ על שכר ורווח - החלטה שפורסמה בפרסום ראשון כאן ב-Bizportal. לכתבה המלאה - לחץ כאן. פרט לפגיעה הישירה בסוחרים אלו, נראה כי להחלטה זו השלכות נוספות, ולא רק על שוק ההון המקומי.
בשיחה עם Bizportal, אומר עו"ד יאיר בנימיני, מומחה למיסוי כי החלטת רשות המיסוי "הינה לא סבירה ובעלת השלכות מרחיקות לכת. החלטה זו צפויה לפגוע בגופים רבים בשוק אשר יושפעו באופן ישיר החל מיחידים שסוחרים בבית בפורקס ובנגזרים (אופציות), חשבונות מנוהלים ובמיוחד אם הם מנוהלים בשיטת האלגו טריידינג ועוד רבים. כמו כן, מנהלי ההשקעות יצטרכו לשלם לא רק מע"מ על הרווחים שלהם, אלא יהפכו את הלקוחות לחייבים במע"מ מעצם ניהול ההשקעה".
עו"ד בנימיני טוען כי "ההחלטה הדרמטית נובעת מפרשנות מרחיבה יתר על המידה של סעיף ישן בחוק המע"מ, סעיף אשר נועד לחייב עסקים. המחוקק מעולם לא התכוון למסות פעילות השקעתית במס ערך מוסף".
בהסתכלות קדימה, טוען עו"ד בנימיני כי "החלת החוק עשויה לגרום להשלכות קשות, כמו הטלת מיסוי נוסף על השקעות, לא רק בבורסה, אלא דרך גופים חוץ בורסאיים כמו פורקס וחברות של אופציות בינאריות. הכפלת המיסוי עשויה לגרום למעבר להשקעות באפיקים אחרים ואף עשויה להעלות את מחירי הנדל"ן, היות וכאשר המס עולה הדבר עלול לנתב את השקעת הכסף לאפיקים דלי מס בדומה לנדל"ן. כמו כן, שיעור מס ההכנסה עשוי לעלות באופן שפוגע ברווחיות ההשקעה וליצור תגובת שרשרת של ירידה ברכישת מניות ופגיעה בחברות הנסחרות וירידת ערכן".
גורם בכיר בשוק ההון מסר ל-Bizportal כי "אם ההחלטה הזו תעבור - מדובר במכת מוות לבורסה. המס על סוחרים כאלו יהיה בפועל קרוב ל-60%, מי יהיה מעוניין לסחור כאן בתנאים כאלו? הסוחרים בבורסה המקומית הם חלק אדיר ממחזור המסחר, והם פשוט יעברו לסחור בחו"ל. המסחר כאן יתייבש, ויהיה אפשר לסגור את הבורסה, שהוא כלי שאין צורך להסביר את חשיבותו למשק ולכלכלה הישראלית".
תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 42.
    תמיד מחפשים את המטבע מתחת לפנס....וההון השחור???? (ל"ת)
    ביאליק 06/08/2015 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    במקום להוריד את המס לאנשים הפרטיים הקטנים רק מעלים (ל"ת)
    תום 06/08/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 40.
    פשוט מדהים כמה טיפשים מנהלים המדינה (ל"ת)
    תום 06/08/2015 11:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 39.
    קבוצת ווטסאפ
    דניאל 06/08/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נפתחת קבוצת ווטסאפ "שוק ההון והשקעות" המוגבלת ל-100 איש. למעוניינים להצטרף נא לשלוח פרטים במייל: danielkauffman101@gmail.com
    סגור
  • 38.
    בורסה
    צמחוני 06/08/2015 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 5
    הגיע זמן לשחות חזירים שמנים !!!!
    סגור
  • 37.
    אולי ככה הנוסטרואים סוף סוף יפגעו - עושים סיבובים על
    אבי 06/08/2015 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 3
    משקיעים.
    סגור
  • 36.
    חברים להחרים את הבורסה. שיחפשו פראיריים אחרים.
    אא 06/08/2015 08:35
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הגיע הזמן שהעם יגיד את דברו ונפסיק רק להתלונן.
    סגור
  • 35.
    כחלון בינתיים מצפצף על כולם. עד עכשיו קבלנו רק מיסים (ל"ת)
    בן אהרון 06/08/2015 08:22
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 34.
    צריך כסף לממן את ההתנחלויות ואת ש"ס לא? (ל"ת)
    אחד העם 06/08/2015 07:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 33.
    כחלון = מיסים כך פותרים את כול הבעיות רפורמטור עלק (ל"ת)
    זהבי 06/08/2015 01:42
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • טען עוד
  • 32.
    מה הנגידה אומרת על זה?
    בן 06/08/2015 01:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יש כזה דבר במקום אחר בעולם?
    סגור
  • 31.
    בוקר טוב אליהו, הרבה משקיעים וסוחרים עברו לחו"ל ממזמן
    עופר 06/08/2015 01:00
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אז כעת אלו שעדיין נשארו בארץ יעברו לחו"ל. בורסה אוכלת משקיעה
    סגור
  • 30.
    כלכלת ישראל תתרסק
    סוחר עצמאי 06/08/2015 00:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ביום שזה יקרה חברות ישראליות יתרסקו. הבורסה בתא תסגר.. אסון לכלכלה הישראלית.
    סגור
  • 29.
    יש להחיל את המס רטרטאקיבית משנת 2000
    מוש 06/08/2015 00:33
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סוף סוף יטפלו בסוחרי האלגו ששוחטים את המשקעים הקטנים באמצעות המכונות הקניה האלקטרוניות אלוהים שמע את צעקת העניים הנגזלים יום יום.
    סגור
  • 28.
    יום אבל לספקולנטים שקוראים לעצמם משקיעים
    שמטוב 05/08/2015 23:19
    הגב לתגובה זו
    0 5
    משקיעים גרושים ומקפיצים אותם מהשקעה להשקעה. ההשקעה שלהם נטו נשארת השקעה של גרושים. עכשיו כל הקפצה של הגרושים שהשקיעו ממקום אחד למקום שני תחשבלהם כחלק מהמחזור לכן ישמו עליו מע"מ בכל הקפצה זו.
    סגור
  • 27.
    זה כולל גם את הזרים ובנקים זרים?
    הלם 05/08/2015 23:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם כן.צפו לימים שחורים
    סגור
  • 26.
    הציבור כאן מזכיר את החמור שהורידו לו את כמות האוכל
    בן אהרון 05/08/2015 22:52
    הגב לתגובה זו
    15 1
    עד שבסוף מת. ככה עם הציבור כאן. חונקים עם עוד ועוד מסים בעזות מצח ובלי בושה, והציבור המוכה הזה שב ובוחר כל פעם באותה הקבוצה שממשיכה לחנוק אותו עם כל מיני מיסים יצירתיים. בקצור, הכבדים יעברו ללונדון כמו לבייב ועופר. פשוט נמאס כבר מהחכמים שלנו כאן.
    סגור
  • 25.
    מחר עליות שום פדיונות.אם יוציאו יפסידו יותר
    שיר 05/08/2015 22:38
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אף אחד לא מטומטם
    סגור
  • יוציאו כסף לפני שיתחיל המיסוי
    לא ברור? 05/08/2015 23:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה יכול לקרות כל יום מעכשיו
    סגור
  • 24.
    רשות המיסים ירדה מהפסים,תהרוג את הבורסה
    רואה חשבון 05/08/2015 22:15
    הגב לתגובה זו
    19 1
    הרצון לגביית מעמ והחובה למילוי דוח שנתי על מחזור מכירות של 800 אלף שח לשנה ימוטטו את הבורסה עם כל ההשלכות הכלכליות הנילוות.
    סגור
  • 23.
    יש הוצאות תוכנות למעקב . מינויים לאיתותים
    סחרן יום 05/08/2015 21:41
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הזמן שמושקע לא מצדיק מס של 70% מרוויחם אחרי השקעה כ"כ גדולה. .
    סגור
  • כל פעימה של העלאת המע"מ ---תשלם יותר!!!
    קליפ 05/08/2015 22:49
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בשאיפה למע"מ של 34 עכוז תזכורת: המע"מ נולד 8 עכוז.....ויעלה עד 34 עכוז!!! הציבור פותח את ישבנו בחינם....אז קהילת הלהט"בים חוגגים!!!
    סגור
  • 22.
    מחר פידיונות בהיקף מיליארדים לקרנות
    זהירות 05/08/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הבורסה צוללת 3%
    סגור
  • 21.
    אין בזה כל היגיון ואין לזה תקדים בבורסות. (ל"ת)
    ייאי 05/08/2015 19:57
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 20.
    כל אלה שהיום בראש האוצר הם הפודלים שלפיד הכניס לשם שנסב
    gg 05/08/2015 19:39
    הגב לתגובה זו
    9 1
    שנסבול מהם עוד שנים רבות קדימה כי אף אחד מהאפסים האלה לא יתנדב לעזוב עד שהגיע למשרה הנחשקת עקב שורת מינויים פוליטיים של לפיד נכו או לא ? משה אשר ? מי היה מעסיק אותו מלבד אחד כמו לפיד עוד כמה שנים תבינו שהמלחמה שלו באמצעות רשות המיסים תחסל הרבה עסקים במדינה והגלגל רק יצבור תאוצה
    סגור
  • 19.
    מביט לסוף דבר בקדמותו
    יוסי 05/08/2015 19:31
    הגב לתגובה זו
    10 0
    יש פתגם שאומר שאבן שזורק טיפש לבאר מים מאה חכמים יצטרכו על מנת לתקן את הטעות עכשו צאו וחשבו מנהיגים כלכליים שלחו משאיות מלאות בסלעים על מנת לזרוק לבאר
    סגור
  • 18.
    זו עוד הוכחה שנתניהו מנסה להרוס את כלכלת המדינה
    cici 05/08/2015 19:28
    הגב לתגובה זו
    11 4
    וזו עוד הוכחה שבוחריו בהמות!!! מעניין עבור מי הוא עובד??????
    סגור
  • ביבי הוא סוכן כפול שבא להרוס את המדינה . תתעוררו !!! (ל"ת)
    דודו 05/08/2015 22:21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 17.
    צעד מתבקש
    אחד שאכפת לו 05/08/2015 19:26
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מחר אני מבצע מחירת חיסול לכל התיקגם במחיר הפסדמחר הבורסה חייבת לרדת 3-4% לאותת למקבלי ההחלטות מה יקרה במידה וצעד כזה יעבור
    סגור
  • 16.
    קיזוז מעמ רווח והפסד
    משה 05/08/2015 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 5
    למיטב הבנתי, לא אמורה להיות בעיית קיזוז רווח מול הפסד, ומי שיוגדר מוסד כספי או סוחר יוכל לקזז גם מעמ של הוצאות העסק
    סגור
  • 15.
    האוצר וכחלון
    אזרח 05/08/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    12 0
    מתבררר שהטימטום הוא מחלה מדבקת. האוצר הדביק את כחלון או הוא את האוצר.
    סגור
  • 14.
    בואו לנדל"ן
    מוטי 05/08/2015 19:05
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אין מיסים, ולא שואלים מאיפה הכסף.
    סגור
  • 13.
    מה עוד אפשר לעשות כדי לעודד השקעה בנדל"ן
    פרדי 05/08/2015 19:05
    הגב לתגובה זו
    11 0
    כיום על נכסים נדלניים גובים בדחילו ורחימו 10% מס וברוב המקרים רוב הנכסים לא מגיעים לתשלום מס ! כדי לעודד השקעות בשוק ההון עדיף היה להקטין את המס ל15% במקום 25% כיום.
    סגור
  • 12.
    בכיינים
    צדוק 05/08/2015 19:04
    הגב לתגובה זו
    1 20
    אם צריך להגיש דוח מעל 800 אלף שקל זאת אומרת שהרווחתם הרבה כסף בשנה מהבורסה..כמעט בלי לעשות כלום...הלוואי עליי ואני מוכן לשלם את המס הזה בכיף!בכיינים..
    סגור
  • אתה לא מביו , מדובר במחזור ולא ברווחים , הלוואי כאלו
    דודו 05/08/2015 22:23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    רווחים , על רווחים שכאלו ראוי לשלם את המס המדובר אבל מדובר במחזור שנתי
    סגור
  • איך בדיוק הבנת שהרווחנו? מדובר במחזור לא ברווח (ל"ת)
    אלי 05/08/2015 20:40
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 11.
    כחלון הטירון (ל"ת)
    פינסקר 05/08/2015 19:00
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 10.
    למה רק 60%
    א 05/08/2015 18:58
    הגב לתגובה זו
    20 4
    שיעשו 100% כדי לממן את כל הדוסים ואנשי קבע
    סגור
  • נסחפת!!! (ל"ת)
    יעקב 05/08/2015 20:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 9.
    הממשלה הבינה שמדובר בעם טיפש . רציתם שישנסקי על כיל
    עם מטומטם 05/08/2015 18:38
    הגב לתגובה זו
    10 1
    עכשיו ביבי גמר עם הטייקונים . עבר לנדלן ועבר לבורסה כי ידע שהכל יעבור לו בשתיקה. מה חשבתם שזה לא יגיע אליכם?
    סגור
  • 8.
    הוא זה זהטיל חובת הגשת דוח על מחזור של 800 אלף
    תזכרו את לפיד 05/08/2015 18:25
    הגב לתגובה זו
    18 1
    המטרה הרי ברורה להגביר עוד מס בלי סיבה הרי בלאו הכי מרידים מס ישירות בבנק. אני הפסקתי לקנות מניות יש לי כסף בעו"ש ולא אשקיע . גם אם יש הזדמנות לקנות מניות מבחינתי הפסקתי
    סגור
  • 7.
    תגובה
    אזרח 05/08/2015 18:19
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לא טוב
    סגור
  • 6.
    ואם מפסידים אפשר לקזז? (ל"ת)
    אזרח 05/08/2015 17:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אי אפשר לקזז (ל"ת)
    לא 05/08/2015 18:23
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 5.
    הכחלוניזים אץ רץ להטיל עוד מיסים ועוד גזרות על השוק (ל"ת)
    כחלון מיסים והטלים 05/08/2015 17:50
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 4.
    די עם הלחץ זה לא יעבור נקודה. (ל"ת)
    רמי 05/08/2015 17:47
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 3.
    תמשיך להחריב את המדינה
    ביבי כל הכבוד 05/08/2015 17:45
    הגב לתגובה זו
    23 5
    בסוף ימאס לכולם והם יעזבו ותשאר רק עם מנשקי הקמעות ובני הדודים שיגיעו באוטובוסים. מגיע לך הרווחת את המצב בכבוד ו י יגן עליכם מול האיראנים. משיח בן דוד .אותו תפגוש כנראה ביחד עם 73 הבתולות שלא אוהבות אשכנזים. אל תשכח אובמה הוא השחור
    סגור
  • אהבתי את התגובה
    אושר 05/08/2015 21:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שחיטות בכל העולם. רוצים לגזום את העצים הגבוהים כדי שהפרחים והפרחים יצמחו אבל הגנן בסך הכל מטר וחצי ועורף לקטנים את הגבעול.
    סגור
  • 2.
    נקוה שהממשלה ההזויה הזו תחזיר ציוד בקרוב (ל"ת)
    עמיקם 05/08/2015 17:39
    הגב לתגובה זו
    20 2
    סגור
  • 1.
    פסיכים מטורפים.
    שמיל 05/08/2015 17:22
    הגב לתגובה זו
    37 1
    לא ייאמן מה שהם עושים השתגעו לגמרי
    סגור
  • כלכלה חופשית
    מיסים, מיסים, מיסים 05/08/2015 19:05
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מדובר בממשלה שחרטה על דגלה, כלכלה קפיטליסטית טהורה וראו זה פלא, רמת המיסוי הולכת וגדלה משנה לשנה, השחיתות פורחת, הטיקונים צוברים כוח והפנסיה של כולנו נשחקת.
    סגור
  • שמיל
    משה 05/08/2015 18:48
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מה עם הכסף שאתה חייב לי. אני מפעיל את הצ'קים
    סגור