100 מיליון אירו - על מה? ניימאר לא מצדיק את הסכומים בסעודיה
המאמן של קבוצת אל-הילאל, ז'ורז'ה ז'סוס, התייחס לשאלות בנוגע למצבו של הכוכב הפצוע ניימאר והביע חוסר וודאות לגבי מועד חזרתו למגרשים. ניימאר, שהצטרף למועדון בסכומי עתק, עם שכר של כ-100 מיליון אירו לעונה, טרם הצדיק את הסכומים האדירים ששולמו עבורו, לאחר ששיחק עד כה רק חמישה משחקים במדי הקבוצה.
מה עשה רונאלדו?
לשם השוואה, כריסטיאנו רונאלדו, שמרוויח סכום דומה של כ-200 מיליון אירו לשנה באל-נאסר, משחק בקביעות וניפץ את שיא השערים לעונה בליגה הסעודית. בעונה שעברה הוא סיים עם 35 שערים ו-11 בישולים ב-31 משחקים, והפך לראשון בהיסטוריה שמוכתר כמלך שערים בארבע ליגות שונות.
"ניימאר הוא שחקן חשוב לא רק לאל-הילאל, אלא לליגה הסעודית כולה. לצערי, איני יכול לספק תאריך מדויק לחזרתו. נבצע הערכה מחודשת של מצבו בינואר 2025", צוטט ז'סוס באתר GOAL.
כזכור, ניימאר נפצע באוקטובר 2023 במהלך משחק מוקדמות למונדיאל 2026 מול נבחרת אורוגוואי (הפסד 2:0). הפציעה גרמה לו להיעדר ממספר משחקים קריטים, והוא לא נרשם להשתתף במשחקי הליגה הסעודית לעונת 2024. הדיווחים מצביעים על כך שחזרתו הצפויה למגרשים לא תתרחש לפני ינואר 2025.
5 משחקים ופציעה ארוכה
מאז הצטרפותו לאל-הילאל, ניימאר שיחק בחמישה משחקים בלבד, והפציעה המוקדמת שלו פגעה בקבוצה ובמערך שלה. ניימאר, שהצטרף בסכום עצום כחלק מהמעבר של כוכבי על נוספים לליגה הסעודית, היה צפוי להוביל את הקבוצה להישגים משמעותיים בעונת 2024. עם זאת, הפציעה שינתה את התכניות והותירה את הקבוצה במצב שבו היא נאלצת להתמודד בלעדיו.
ניימאר הצטרף לאל-הילאל עם ציפיות גדולות לאחר קריירה מזהירה באירופה, שכללה בין היתר תארים עם פריז סן ז'רמן וברצלונה. הפציעה במשחק מול אורוגוואי היא מכה קשה לשחקן, אך גם למועדון ולליגה כולה, שהייתה מצפה לראות אותו חוזר לפעילות ומצדיק את ההשקעה האדירה בו.
- נחשף: כמה רונאלדו מרוויח לדקה בסעודיה ומתי הוא יפרוש?
- בלתי נגמר: רונאלדו סיים כמלך השערים של 2023. הנה מה שעשה השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
