ניימאר
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

100 מיליון אירו - על מה? ניימאר לא מצדיק את הסכומים בסעודיה

לפי מאמנו באל-הילאל, הברזילאי לא יחזור השנה למגרשים. בניגוד לרונאלדו, שמרוויח כפול ממנו וניפץ שיאים חדשים, ניימאר מצטייר כפלופ ושותף עד כה רק ב-5 משחקים
איציק יצחקי |

המאמן של קבוצת אל-הילאל, ז'ורז'ה ז'סוס, התייחס לשאלות בנוגע למצבו של הכוכב הפצוע ניימאר והביע חוסר וודאות לגבי מועד חזרתו למגרשים. ניימאר, שהצטרף למועדון בסכומי עתק, עם שכר של כ-100 מיליון אירו לעונה, טרם הצדיק את הסכומים האדירים ששולמו עבורו, לאחר ששיחק עד כה רק חמישה משחקים במדי הקבוצה.

מה עשה רונאלדו?

לשם השוואה, כריסטיאנו רונאלדו, שמרוויח סכום דומה של כ-200 מיליון אירו לשנה באל-נאסר, משחק בקביעות וניפץ את שיא השערים לעונה בליגה הסעודית. בעונה שעברה הוא סיים עם 35 שערים ו-11 בישולים ב-31 משחקים, והפך לראשון בהיסטוריה שמוכתר כמלך שערים בארבע ליגות שונות.

"ניימאר הוא שחקן חשוב לא רק לאל-הילאל, אלא לליגה הסעודית כולה. לצערי, איני יכול לספק תאריך מדויק לחזרתו. נבצע הערכה מחודשת של מצבו בינואר 2025", צוטט ז'סוס באתר GOAL.

כזכור, ניימאר נפצע באוקטובר 2023 במהלך משחק מוקדמות למונדיאל 2026 מול נבחרת אורוגוואי (הפסד 2:0). הפציעה גרמה לו להיעדר ממספר משחקים קריטים, והוא לא נרשם להשתתף במשחקי הליגה הסעודית לעונת 2024. הדיווחים מצביעים על כך שחזרתו הצפויה למגרשים לא תתרחש לפני ינואר 2025.

5 משחקים ופציעה ארוכה

מאז הצטרפותו לאל-הילאל, ניימאר שיחק בחמישה משחקים בלבד, והפציעה המוקדמת שלו פגעה בקבוצה ובמערך שלה. ניימאר, שהצטרף בסכום עצום כחלק מהמעבר של כוכבי על נוספים לליגה הסעודית, היה צפוי להוביל את הקבוצה להישגים משמעותיים בעונת 2024. עם זאת, הפציעה שינתה את התכניות והותירה את הקבוצה במצב שבו היא נאלצת להתמודד בלעדיו.

ניימאר הצטרף לאל-הילאל עם ציפיות גדולות לאחר קריירה מזהירה באירופה, שכללה בין היתר תארים עם פריז סן ז'רמן וברצלונה. הפציעה במשחק מול אורוגוואי היא מכה קשה לשחקן, אך גם למועדון ולליגה כולה, שהייתה מצפה לראות אותו חוזר לפעילות ומצדיק את ההשקעה האדירה בו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".