אסם: יציבות במכירות וגידול של 10% ברווח הנקי

הרווח הסתכם ב-38.4 מיליון שקל ברבעון, והרווח התפעולי גדל ב-12.6% והסתכם ב-64.9 מיליון שקל. החברה רשמה יציבות במכירות שהסתכמו ב-615.6 מיליון שקל
חזי שטרנליכט |

מכירות אסם שמרו על יציבות ברבעון הראשון ב-2005. הן גדלו ב-0.3% בלבד והסתכמו בכ-615.6 מיליון שקל, ובחברה הסבירו זאת על רקע הירידות במכירת מדד המזון הכללי במשק. עם זאת המכירות בשוק המקומי בישראל גדלו ב-2.4% והסתכמו בכ-529 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של הקבוצה זינק בשיעור חד ומרשים יותר של 12.6% והוא הסתכם בכ-64.9 מיליון שקל. הרווח הנקי גדל ב-10.7% ועמד על 38.4 מיליון שקל ברבעון, מול 34.69 מיליון שקל בעת המקבילה אשתקד.

באסם ציינו כי הוצאות מכירה שיווק והפצה רשמו גידול קל ברבעון של השנה היוו 24.7% מהמחזור לעומת 24.6% בתקופה המקבילה אשתקד. הקבוצה דיווחה כי התיעלה בהוצאות ההפצה והלוגיסטיקה כתוצאה מהקמת מערכת הסחר החדשה אולם במקביל השקיעה חלק מפירות ההתיעלות בקידום מכירות, בפרסום ובשיווק מוצרי הקבוצה לצורך בניית ותמיכתה מותגיה.

הוצאות הנהלה בשלושת החודשים הראשונים של השנה צומצמו והיוו 8.8% לעומת 9.1% בתקופה המקבילה אשתקד. הקבוצה דיווחה על התייעלות בתחום הוצאות ההנהלה באמצעות איחוד שירותי המטה וההנהלה תוך כדי אספקת שירותים משותפים בתחום הכספים, הנהלת חשבונות, מיחשוב, רכש ומשאבי אנוש, וזאת בעיקר לחברת הסחר החדשה, חברת הגלידות, בית השיטה - עסיס וחברות בנות אחרות.

הכנסות המימון של הקבוצה בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו לסך של 1.85 מיליון שקל לעומת 3.85 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות המימון נובעת מירידת הריבית במשק ומהסטת יתרות המזומנים להשקעות ברכוש קבוע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה