מדד מישיגן ממשיך להדרדר: חזר לרמה של אפריל 2003
מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ממשיך לצנוח ובמאי חזר לרמות בהן שהה לאחרונה במהלך חודש אפריל 2003. לאחר שבמחצית הראשונה של החודש נפל המדד לרמה של 85.3 הוא הצליח להרים מעט את הראש, ככל הנראה הודות לרגיעה בזירת הנפט, ולהקבע ברמה חודשית של 86.9 נקודות. באפריל עמד המדד ברמה של 87.7 נקודות.
הנתון עמד בטווח התחזיות של השוק שנע בין רמה של 84.5 נקודות לרמה של 87 נקודות. על פי ההערכות, למרות עליה ברמת הצריכה הפרטית, כמו גם עליה ברמת ההכנסה ושיפור תנאי שוק העבודה, המשיכו הצרכנים האמריקניים לאבד את האופטימיות בעיקר לאור החששותת מהתייקרות מחירי הנפט, ומהמשמעות של מהלך שכזה בתחנות הדלק של ארה"ב.
סך הצריכה הפרטית בארה"ב מהווה כשני שלישים מכלל הפעילות הכלכלית של המדינה, ועל כן החשיבות הרבה שמיוחס ל"מצב הרוח" של הצרכן האמריקני הממוצע. אך עם זאת יש להדגיש, כי לא נמצא מתאם מוחלט בין נתוני מדד אמון הצרכנים ובין נתוני הצריכה הפרטית הלכה למעשה.