YELLOW של פז תשווק עם טלפארם תרופות ללא מרשם
חברת YELLOW מקבוצת פז, חתמה בימים אלה, על הסכם עם חברת טלפארם העוסקת בשיווק והפצת תרופות OTC ומוצרים סינרגטיים מתחומי הטואלטיקה והפרמצבטיקה.
במסגרת ההסכם, תשווק YELLOW ברבים מסניפיה תרופות ללא מרשם כגון כדורים לכאבי ראש, טיפות אף, טיפות עיניים ועוד. החידוש, אומרים בחברה, יהיה הרחבת הפעילות גם לתחומים נוספים כמו ויטמינים ותוספים, טואלטיקה, מוצרי הגיינה, קונדומים וערכות לבדיקת הריון. רשת YELLOW היא רשת חנויות הנוחות הגדולה בישראל ומונה כיום 100 סניפים.
בימים אלה, כבר מוצבים מעמדים מיוחדים למכירת תרופות ללא מרשם ב-4 חנויות "YELLOW" שבתחנות פז: דרך השלום בת"א, צומת בית קמה, סניף נתיבות, וסניף אשקלון. בשבועות הקרובים יחלו סניפים נוספים של YELLOW שאושרו על ידי משרד הבריאות במכירת תרופות ללא מרשם.
אסף מידן, הוא מנהל תחום תרופות ללא מרשם בחברת "טלפארם", מקבוצת "פישמן רשתות" מסר: "אנו רואים בחנויות הנוחות שבתחנות הדלק פוטנציאל רב כנקודות מפגש עם קונים אשר מעונינים למצוא מגוון פתרונות העונה לצורכיהם בסיטואציות כגון: טיולים, חום לילדים, הקלה בכאבים וכדומה".
מנהל YELLOW שגיא כהן הוסיף, כי "רשת YELLOW, הגדולה בחנויות הנוחות בישראל, מובילה את הענף לראשונה לתוך עידן חדש של מתן שירותי בריאות על הדרך. אמנם תהליך הוצאת התרופות למדפים עדיין מקרטע בשל בעיות טכניות הקשורות בספקים, אבל אני בטוח שהציבור בישראל יתרגל לשרות החדש של חנויות הנוחות שמציעה YELLOW ויטמיע את העובדה שתרופות קונים לא רק בבית מרקחת, אלא אפשר גם על הדרך".
חברת טלפארם, מקבוצת פישמן רשתות השקיעה במהלך החודשים האחרונים כ-8 מיליון שקל בעיצוב וייצור סטנדים מיוחדים העומדים בתקנות משרד הבריאות ויוצבו בכל נקודה המכירה בהם תשווק החברה את התרופות ללא מרשם. הסטנדים יחולקו לקטגוריות רפואיות והוכן שילוטים ועלונים, בניית שפה תקשורתית חדשה המאפשרת ללקוח לקבל את מרב המידע ולבצע החלטת קנייה שקולה ומודעת בנקודת המכירה.
על פי התוכנית האסטרטגית, במהלך המחצית השנייה של שנת 2005 החברה תשווק בכ-300 נקודות מכירה בכל רחבי הארץ: בחנויות מזון פרטיות, ברשתות עשה זאת בעצמך, בחנויות לציוד מחנאות ומכשירי כתיבה, תחנות דלק, חנויות ספרים, חנויות למוצרי תינוקות, בתי מלון, אכסניות נוער ועוד. מר מידן מציין עוד, כי שוק התרופות מחוץ לבתי המרקחת יגלגל כ-90 מיליון דולר בשנתיים הקרובות.
חברת טלפארם חתמה הסכמים עם כ-10 רשתות מובילות בשוק המזון הפרטי ועם "חנויות נוחות" לשיווק תל"מ בינהן: דיונון, הום סנטר, סטימצקי, רשתות המזון מטרומרקט ויקטורי ועוד.