על בד: הרווח צנח ל-7.1 מ' ש' בשל הפסדי האתר בארה"ב
חברת על בד, העוסקת בייצור ושיווק מטליות לחות, מדווחת היום (ראשון) על גידול נאה בהכנסותיה אך יחד עם זאת גם על ירידה ברווח הנקי ירידה אותה היא זוקפת לאתר בארה"ב אותו החלה להפעיל רק לאחרונה והעוסק עדיין, לדבירה, בבניית שוק.
הכנסותיה של על בד הגיעו ברבעון החולף ל-145.3 מיליון שקל, לעומת 129 מיליון שקל ברבעון המקביל שנה קודם לכן, אך הגידול בעלות המכירות מ-93.6 מיליון שקל ל-112.4 מיליון שקל ברבעון החולף הביאה לירידה ברווח הגולמי ל-32.9 מיליון שקל, לעומת 35.4 מיליון שקל, שנה קודם לכן.
את הגידול בהכנסות ממכירות מסבירים בעל בד בגידול של כ-45% בהכנסות מהחברה האירופית FHW שהסתכמו ברבעון הראשון של 2005 בכ-63 מיליון שקל.
עליה נוספת בהוצאות השיווק והמכירות כמו גם ההנהלה והכלליות הביאה לירידה אף חדה יותר ברווח התפעולי עד ל-11.6 מיליון שקל, אל מול 14.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2004.
בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 7.1 מיליון שקל, מדובר בירידה חדה של כ-30% אל מול רווח של 11.3 מיליון שקל שנה קודם לכן, ירידה , שכאמור, מוסברת על ידי החבהר בתחילת הפעילות של האתר בארה"ב. בנטרול ההפסדים שיצר האתר בארה"ב הגיע הרווח הנקי של החברה ל-11.6 מיליון שקל, אל מול 12.2 מיליון שקל ברבעו הקודם ובהשוואה ל-5 מיליון שקל ברבעו המקביל, אשתקד.
מנכ"ל החברה, אמנון ברודי, אמר היום, כי השיפור בין שני הרבעונים הסמוכים נבע מעליה מהותית בהכנסות באתר הייצור בגרמניה עקב ומשיפור בשיעורי הרווחיות באתר ישראל. לדבריו, המפעל בארה"ב, שהחל לייצר רק בנובמבר 2004, רשם כצפוי הפסד ולכן רצוי לבחון התוצאות בניטרול אתר ארצות הברית.