דסק"ש לתשומת לבך: ירידה של 10% בהכנסות סלקום

הכנסות הרבעון - ב-1.3 מיליארד ש'. מסבירה: אשתקד ערכנו מבצע והפחתת דמי הקישוריות פגעה. עם זאת: הרווח גדל ב-9% ל-145 מ' ש'. בסיס הלקוחות הגיע ל-2.493 מיליון
שרון שפורר |

הרווח הנקי של סלקום ברבעון הראשון של שנת 2004 הסתכם ב-145 מיליון שקל, גידול של 9% בהשוואה ל-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ובהשוואה ל-147 מיליון ברבעון הקודם.

ובשורה העליונה. הכנסות סלקום ברבעון הראשון של שנת 2005 הסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.44 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, ול-1.38 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של שנת 2004, ירידה של 10% ו-6% בהתאמה.

מסלקום נמסר, כי ברבעון המקביל אשתקד התקיים מבצע מכירות ייחודי ("יום הולדת 10"), אשר הביא לגידול ניכר בהכנסות ממכירה ושדרוג של ציוד קצה. כמו כן, ההכנסות ברבעון הנוכחי הושפעו משמעותית מירידת תעריפי הקישוריות על ידי משרד התקשורת.

הרווח התפעולי של חברת הסלולאר הגדולה בישראל הגיע ברבעון החולף ל-224 מיליון שקל, גידול של 0.2% בהשוואה ל-223 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וגידול של 7% בהשוואה ל-210 מיליון שקל ברבעון הקודם.

ה-EBITDA של החברה הסתכם ב-456 מיליון שקל, ירידה של 2% בהשוואה ל-466 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ועליה של 1% בהשוואה ל-451 מיליון שקל ברבעון הקודם. הגידול ברווח התפעולי וב-EBITDA בהשוואה לרבעון הקודם נובע בעיקרו מירידה בהוצאות המכירה והשיווק, הסבירה החברה.

הוצאות המכירה והשיווק של החברה הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-145 מיליון שקל, קיטון של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וקיטון של 27% לעומת הרבעון הקודם. הקיטון בסעיף זה נבע בעיקרו מירידה בהוצאות המכירה והפרסום. הוצאות ההנהלה והכלליות הסתכמו ב? 173 מיליון שקל, ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וירידה של 6% בהשוואה לרבעון הקודם.

מנהל חטיבת הכספים בסלקום, יצחק אידלמן מסר, כי "כפי שצפינו, הרבעון הראשון של שנת 2005 מעיד כי שוק הסלולר עומד בפני שנה קשה בעקבות ההפחתה של דמי הקישוריות עליה החליט משרד התקשורת. למרות הירידה בהכנסות, שנבעה מהפחתת דמי הקישוריות כאמור, חל שיפור בפרמטרים התפעוליים של החברה ברבעון הנוכחי, לאור מספר מהלכים עיסקיים בהם נקטנו. בהקשר זה כדאי לציין כי סלקום הינה החברה הסלולרית שהעלתה תעריפים בצורה המתונה ביותר מבין כל החברות. אידלמן הוסיף כי, סלקום ממשיכה בתהליך פרעון הלוואותיה ובעקבות זאת ירד יחס החוב החיצוני נטו לעומת ה- EBITDA ל-0.47, יחס המעיד על חוסנה הפיננסי הרב של החברה".

ההון העצמי שנצבר ליום 31 במרץ 2005 בסלקום הגיע לסך של 3.31 מיליארד שקל והוא מהווה 64% מסך המאזן, דבר המעיד, לדברי החברה על איתנותה הפיננסית הגבוהה ועל היכולת לממן פעילויות באמצעים עצמיים של החברה.

תזרים המזומנים הפנוי של החברה (תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בניכוי התזרים לפעילות השקעה) ברבעון הראשון של שנת 2005 הסתכם ב-169 מיליון שקל, בהשוואה ל-95 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 77%. החברה מייצרת באופן שוטף תזרימי מזומנים פנויים בסכומים גבוהים, אשר מאפשרים לה לבצע השקעות בתשתיות וכן לפרוע הלוואות ארוכות טווח.

בסיס הלקוחות של החברה לסוף הרבעון הראשון של שנת 2005 עומד על כ-2.493 מיליון לקוחות. ברבעון הראשון גייסה החברה 43,000 לקוחות נטו, בהשוואה ל-52,000 לקוחות ברבעון המקביל אשתקד ו-32,000 מנויים ברבעון הרביעי של שנת 2004. בסלקום מציינים, כי ברבעון השלישי של שנת 2003 אימצה החברה סטנדרטים בינלאומיים מחמירים להגברת שקיפות הדיווח על מספר הלקוחות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה