זיו האפט תמזג לתוכה את ווגה קונסלטנטס ואפלייד אקו'

תכלול כ-40 יועצים ומומחים ראיית החשבון, טכנולוגיה ותקשורת, כלכלה, משפטים, מימון ובנקאות. בין הלקוחות שלה: חברות הסלולר, אי.די.בי, אלרון, בזק וכור
שי פאוזנר |

היועצים אוהבים את מפת התקשורת החדשה המתגבשת בישראל ומצפים להרבה עבודה בתחרות שצפויה לצבור תאוצה עם רכישת בזק והשינוי הבעלות בסלקום. אות ראשון לכך ניתן היה למצוא היום (א') בהודעתן של חברת הייעוץ BDO זיו האפט וחברות ווגה קונסלטנטס ואפלייד אקונומיקס אשר עומדות להתמזג. מיזוג זה יוצר את חברת הייעוץ הגדולה בישראל בתחומי האסטרטגיה, טכנולוגיה, תקשורת ומדיה, תשתיות ופיננסים.

את החברה הממוזגת יובילו השותפים רו"ח אודי סביצקי (ווגה), רו"ח שחר זיו (BDO זיו האפט) ופיני שמואלי ניסן (ווגה). לאחר המיזוג תכלול החברה כ-40 יועצים ומומחים בתחומי ראיית החשבון, טכנולוגיה ותקשורת, כלכלה, משפטים, מימון ובנקאות.

מיזוג זה יוצר חברת ייעוץ ייחודית בשוק הישראלי, בעלת הבנה עמוקה בעולם החשבונאות והמימון יחד עם הכרת הסביבה הטכנולוגית והרגולטורית של עולם התקשורת והמדיה. החברה תעסוק בארבעה תחומים מרכזיים: ייעוץ בתחום הטכנולוגיה, התקשורת והמדיה, Corporate Finance - ליווי עסקאות מיזוגים ורכישות, הערכות שווי, דיו דיליג'נס ותוכניות עסקיות, Project Finance - ליווי פיננסי של פרוייקטי BOT ו?PFI, אסטרטגית עיצוב מדיניות ממשלתית והגבלים עסקיים.

לדברי פיני שמואלי ניסן, "המיזוג מהווה חלק מאסטרטגית החברה שמשלבת בין הניסיון העשיר של השותפים בתחומי העיסוק של החברה, הידע המעמיק של הצוות האקדמי המלווה את החברה והידע והניסיון החשבונאי והפיננסי של משרד הייעוץ BDO זיו האפט, שהוא חלק מהרשת הבינלאומית החמישית בעולם BDO". הצוות המוביל של החברה כולל מומחים בעלי שם עולמי ביניהם: פרופ' צביקה אקשטיין, מומחה להגבלים עסקיים ואסטרטגיה, פרופ' מנואל טרכטנברג, מומחה לכלכלת חידושים טכנולוגיים, פרופ' שמואל קנדל, מומחה בתחום המימון ושוק ההון וכן את קלמן גייר יועץ אסטרטגי ומומחה לניתוחים ומחקרים סטטיסטיים.

בין לקוחות החברה הממוזגת ניתן למנות את חברות הסלולר הישראליות, אי.די.בי., אלרון, בזק, כור תעשיות, סאיטקס, ידיעות אחרונות, משרד התקשורת, משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, דור אנרגיה, הפניקס, חיפה כימיקלים, מי עדן, להק, פקן, פיא, בנק יהב, בנק המזרחי, קבוצת קרסו, שירותי בריאות כללית, קבוצת לובינסקי, קבוצת תעבורה.

בין הפרויקטים הבולטים בהם היו מעורבות החברות: ליווי עסקת הפרטת בזק, מיזוג חברות הכבלים, הערכות שווי של קופות הגמל וקרנות הפנסיה, ליווי עסקת רכישת נכסי אזורים, ליווי וייעוץ פיננסי להקמת והפעלת כביש 431 והרכבת הקלה בירושלים, תוכנית עסקית לדור ה ? 3 לחברות הסלולר בישראל ועוד.

שירותיה של החברה הממוזגת ייכללו תוכניות אסטרטגיות, ליווי תהליכי מיזוגים ורכישות, הערכות שווי,PPA , דיו דיליג'נס עסקי וחשבונאי, ניתוחי ומחקרי שוק, פיתוח ויישום כלי מימון חדשניים ובניית מודלים מימונים מורכבים בתחום ה-PROJECT FINANCE.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.26%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".