ציפורין: העסקים טובים והמשקיעים יראו את התוצאות

מנכ"ל שופינג.קום מעריך שבעוד 5 שנים יעקפו ההכנסות מפיעלות בינלאומית את ההכנסות מהפעילות בשוק האמריקני. חתמה על חוזים עם 250 ספקים בצרפת ובונה על גרמניה
רם דגן |

למרות הירידות החדות שנרשמו בשוויה של חברת האינטרנט הישראלית, שופינג.קום, ממשיך מנכ"ל ויו"ר החברה, דן ציפורין, לשדר לשוק אופטימיות רבה, ומעריך היום במסגרת ראיון עיתונאי בארה"ב, כי שופינג.קום נמצאת במסלול צמיחה נכון, עם דגש על התרחבות גלובלית. יותר מכל מעריך ציפורין, כי המשקיעים של החברה צפויים להבחין בשיפור.

"החברה נמצאת במסלול הנכון והמשקיעים צפויים לראות בעצמם את העדויות לביצועיים העיסקיים הטובים של החברה", אמר היום ציפורין.

מאז תחילת השנה איבדה מנייתה של שופינג.קום, שהחלה להסחר לקראת סוף השנה שעברה, כ-50%. בשוק מעריכים, כי הירידות נרשמו על רקע הירידה הכללית שנרשמה בקרב מניות האינטרנט, ובאופן יותר ספציפי על רקע חששות המשקיעים מההוצאות שצפויוית לחברה שמבקשת להתרחב בטווח הקרוב ברחבי העולם. החברה עצמה "הוסיפה שמן למדורה" כאשר עם פרסום תוצאות הרבעון הראשון של השנה פרסמה גם תחזיות מאכזבות.

עיסוקה המרכזי של שופינג.קום הוא הקמת ותפעול אתרי אינטרנט אשר תכליתם הינה השוואת מחירים של מוצרים מסויימים. באמצעות הטכנולוגיה היחודית של החברה, ניתן לאתר את המחיר הזול ביותר בו נמכרים פריטים רבים און-ליין. לאחרונה אף נכנסה החברה לתחום השוואת עלויות הלוואות לצורך משכנתא בארה"ב.

למעשה תפקיד האתרים שמתפעלת החברה הוא להפנות גולשים ישיורת את האתרים של חברות המוכרות את המוצר המבוקש. בסיס התגמול של שופינג.קום הוא על פי מספר ההפניות האיכותיות שהיא מספקת, כאשר את התשלום היא מקבלת מהספק עצמו, אשר קשור אליה בחוזה.

לאחרונה השיקה החברה את האתר שלה בצרפת, תוך שהיא חוברת לשת"פ עם AOL צרפת. היום מסר ציפורין, עד כה הגיעה שופינג.קום להסכמי תגמול עם כ-90% מבין הספקים המובילים בצרפת, וסך הכל יש לה חוזים עם כ-250 ספקים צרפתיים.

בקרוב מתקוונת החברה להשיק אתר נוסף גם בגרמניה, זאת לאחר שתאתר שותף כדוגמאת AOL צרפת, בגרמניה. על פי הערכותיו של ציפורין מהיום, צפויה הפעילות של החברה בצרפת וגרמניה להציע לאיזון תקציבי כ-15 חודשים מרגע תחילת הפעלתה.

ציפורין פרט ואמר, כי בנוסף לפעילות באירופה פניה של שופינג.קום מופנות גם לעבר השוק האסייתי, כאשר בעוד חמש שנים מהיום צופה מנכ"ל החברה, כי הכנסותיה של החברה בגין פעילותה בשווקים הגלובליים תהיה גבוהה יותר מן ההכנסה שתרשום בארה"ב. ב-2004 הגיעו סך ההכנסות של שופינג.קום מפעילות בינלאומית לכ-15% מכלל הכנסותיה, כאשר מדובר בעיקר בהכנסות שהגיעו מכיוון השוק האנגלי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה