מדד אמון הצרכנים האמריקניים המשיך לרדת גם במאי
מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ממשיך לאבד גובה, ובמהלך חציו הראשון של מאי ירד לרמה של 85.3 נקודות מרמה של 87.7 נקודות בחודש אפריל. האנליסטים בשוק ציפו דווקא להתאוששות קלה של המדד לרמה של 88 נקודות.
בחודשים האחרונים יוחסה הירידה במדד אמון הצרכנים בעיקר לעליות שנרשמו במחירי הבנזין. בשוק העריכו כי ההקלה היחסית שנרשמת בימים האחרונים בזירת הנפט היתה אמורה לאושש במקצת את אמון הצרכנים האמריקניים.
מדד האמון העתידי של הצרכנים, המדד אשר משקף את תחזיותהם ירד לרמה של 73.7 נקודות מרמה של 77 נקודות. מדד האמון בתנאי המשק הנוכחיים ירד ל-103.3 נקודות לעומת רמה של 104.4 נקודות באפריל.
יש לציין, כי למרות שהצריכה האמריקנית מהווה כשני שלישים מכלל הפעילות המשקית, לא ניתן לייחס למדד אמון הצרכנים ולפעילות השווקים קורולציה חיובית מובהקת. בחודש אפריל, לדוגמא, נרשמה עליה של 1.4% במכירות הקמעונאיות, זאת למרות ירידה במדד אמון הצרכנים באותה התקופה.