שופרסל: הרווח זינק ל-23 מיליון שקל ברבעון הראשון

מול רווח של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת למרות שתקופת החגים הגדולה לא נכללה בתוצאות הרבעון הראשון של 2005
חזי שטרנליכט |

חברת שופרסל מדווחת על התוצאות שלה ברבעון הראשון. הרווח הנקי של רשת הקמעונאות הישראלית זינק ברבעון הראשון והסתכם בכ-23 מיליוני שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך 4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בסך 31 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי בסך 27 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אברהם ביגר, יו"ר שופרסל ואפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל ציינו כי נמשכת מגמת השיפור בתוצאותיה של רשת שופרסל. רוזנהויז הוסיף והזכיר כי במקביל למגמת השיפור בתוצאותיה הכספיות של החברה, נמצאת החברה בתהליך יישום אסטרטגיה שבבסיסה היותה של שופרסל הרשת הקמעונאית המובילה בישראל, תחת מותג אחד "שופרסל".

עם זאת, ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו לסך של 1.49 מיליארד שקל, והן קטנו בכ-5% , בהשוואה ל- 1.57 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מסגירת חנויות במהלך שנת 2004, ומעיתוי חג הפסח.

עיתוי פסח פסח על שופרסל

חג הפסח חל השנה ב-24 באפריל, ולפיכך מכירות החג יכללו בתוצאות הכספיות של הרבעון השני. בשנת 2004 חג הפסח חל ב-6 באפריל, כך שמכירות החג נכללו בחלקן הגדול בתוצאות הכספיות של הרבעון הראשון של שנת 2004. ברבעון הראשון נרשמה ירידה של 3.3% במכירות חנויות זהות. בתקופה ינואר-אפריל 2005 יש עלייה במכירות חנויות זהות.

שיעור הרווח הגולמי מסך ההכנסות ברבעון היה 27.3% בהשוואה ל-26.2% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם לסך של 406 מיליון שקל, קיטון של 0.8% בהשוואה ל-410 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בשיעור הרווח הגולמי נובע מעיתוי חג הפסח, ירידה בפחת סחורות ושיפור בתנאי הסחר.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות הסתכמו לסך של 375 מיליון ש"ח ברבעון הראשון השנה, בהשוואה ל-383 מליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות מסך ההכנסות היה 25.2% בהשוואה ל-24.4% ברבעון המקביל אשתקד.

הקמעונאים משתפרים: גידול ברווח התפעולי

הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם ל-31 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי בסך 27 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הראשון השנה היה 2.1% לעומת 1.7% ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המימון, נטו של החברה ברבעון הראשון של שנת 2005 היו 5 מיליון שקל, בהשוואה ל-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהוצאות המימון לעומת הרבעון המקביל אשתקד נובע בעיקר מרווחים מניירות ערך סחירים.

לחברה נרשמו הוצאות מס בסך 10 מיליון שקל, בהשוואה ל- 4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור המס האפקטיבי של החברה ברבעון הראשון השנה היה 37.6%. עוד נזכיר כי שופרסל רשמה ברבעון הראשון הכנסה חד פעמית של כ-8 מיל' ש"ח בגין יישום לראשונה של תקן חשבונאי מספר 19 (מסים על הכנסה).

גם רוזנהויז וביגר במתאג"חים: ביום 3 באפריל הנפיקה החברה בדרך של מכרז למשקיעים מוסדיים אגרות חוב צמודות מדד בערך כולל של חצי מיליארד שקל.

יצויין כי לקראת סיום הרבעון הראשון החלה החברה ביישום התוכנית האסטרטגית החדשה שבמסגרתה תפעיל החברה שלושה פורמטים קמעונאיים בפריסה ארצית חנויותHeavy Discount - "שופרסל דיל", אשר כללו 23 חנויות שהוסבו בתום הרבעון הראשון. פורמט חנויות שכונתיות - "שופרסל שלי", וחנויות היפרמרקטים בקונספט One Stop Shop - "שופרסל ביג".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה