מיקרוסופט תתקשה להשתלב בשוק הטלפונים החכמים
עם הודעתה של מוטורולה כי היא תפסיק לשווק את הטלפון החכם MPX המיועד לשוק הארגוני ומבוסס על מערכת הפעלה חלונות ניידת של מיקרוסופט, ניחתה על מיקרוסופט מכה נוספת בשוק הטלפונים החכמים.
כך אומר מנכ"ל חברת הייעוץ והמחקר שוורצקוף, ג'ימי שוורצקוף, המציין כי בהשוואה לנוקיה עם פלטפורמת סדרה 60 שלה (המבוססת על מערכת ההפעלה סימביאן), טריאו של פאלם (מבוססת על גרסת מערכת הפעלה פאלם מותאמת לטלפון), הבלקברי (עם מערכת הפעלה קניינית של RIM), ודגש מחודש של מוטורולה ואחרים על לינוקס, נראה כי מיקרוסופט תתקשה למצוא את מקומה בשוק הטלפונים החכמים.
זאת למרות טקטיקות של מיקרוסופט לאפשר סנכרון של אקסצ'יינג' 2003 של מיקרוסופט עם כל התקן נייד המריץ Windows Mobile ומשתמש ב-ActiveSync.
שוורצקוף אומר כי לאור מגמות השוק, לא נראה כי מיקרוסופט תשיג עד שנת 2008 נתח שוק של יותר מ- 10-5 אחוזים בתחום הטלפונים החכמים. זאת בהשוואה לסימביאן עם יותר מ-60 אחוז, פאלם - 15-10 אחוז, רים - 15-10 אחוז, ולינוקס - 10-5 אחוז.
עם זאת מציין שוורצקוף כי יתכן שיותר יצרנים ירכשו רישוי לטכנולוגיית ActiveSync של מיקרוסופט, כפי שעשו פאלם עם טריאו 650 ונוקיה, לקידומה כסטנדרט דואר אלקטרוני לארגונים עם אקסצ'יינג', אך זה יעשה מעט לקידום ניידות של יישומים ארגוניים תחום בו משגשגת תווכה (Middleware) ניידת.