פלאפון: רווח של 71 מ' ש' מהכנסות של 1.1 מיליארד ש'

גידול של 7.5% ברווחים ו-3.7% בהכנסות. כמו כן, גייסה החברה 48 אלף לקוחות חדשים. עם זאת, עלות הגיוס גדלה, שווי השימוש (ההכנסה הממוצעת מלקוח) פחת למרות שהלקוחות מדברים יותר (קישור לדו"חות טבע ויס)
אמיר כהן |

חברת פלאפון תקשורת מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2005, בו היא מציגה שיפור ברווחיה והמשך מגמת הגידול בגיוס לקוחות חדשים, הגבוה ביותר בשוק הסלולר. הרווח הנקי של פלאפון ברבעון הראשון מסתכם ב-71 מיליון שקלים, לעומת רווח של 66 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 5 מיליון שקלים שהם 7.5% .

ההכנסות הרבעון הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקלים, לעומת הכנסות בסך 1.07 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של 3.7%. מהחברה נמסר, כי מספר המנויים הפעילים בסוף הרבעון הנו 2,180,000 תוספת נטו של 48 אלף לקוחות פעילים ברבעון, לעומת מספר לקוחות פעילים של 2,003,000 אשתקד.

עלייה חלה גם במספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח (MOU) ברבעון שעמד על 334 דקות, לעומת 324 ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU), אחד הפרמטרים החשובים לבחינת ביצועי החברה, הנה 145 שקלים הרבעון, לעומת 153 שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו מורגשת יותר לנוכח העובדה כי חלה עלייה גם בעלות הממוצעת של רכישת לקוח (SAC) שעמדה על 259 שקלים, לעומת 227 שקלים ברבעון המקביל אשתקד. לאמור, המנויים מדברים יותר, עולה יותר כסף לגייס אותם אך ערך השימוש, לחברה, ירד בשל הקיטון בסעיף ה-ARPU.

יעקב גלברד, מנכ"ל פלאפון אמר בהתייחסו לתוצאות הכספיות, כי "היום כבר ברור כי מפת שוק התקשורת הסלולארית שונה לחלוטין מזו של השנים האחרונות, כשפלאפון תופסת בה מקום מרכזי כחברה רווחית, חדשנית ומובילה. המשך השיפור ברווחיות של חברת פלאפון ברבעון החולף מוכיח שוב כי פלאפון מימשה בהצלחה שינויים אסטרטגיים עמוקים ומשמעותיים בכל תחומי הפעילות שלה. גלברד הוסיף: " תוצאות הרבעון, המשך הגידול ברווחיות והגיוס הגבוה של לקוחות חדשים, ממצבים את פלאפון כחברה מובילה הנמצאת בתנופה מתמדת בזכות אסטרטגיה עסקית ברורה. אנו צופים כי פעולות ההחדרה של הדור השלישי יתרמו להמשך מגמת ההצלחה של המיתוג מחדש של פלאפון."

עוד במדווחות : טבע יס בזק בינלאומי

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה