לשכות המסחר: הישראלים הוציאו 3 מיליארד שקל בפסח

מדובר בגידול מרשים של כ-20% ביחס לעת המקבילה אשתקד. בנוסף קנתה משפחה ממוצעת סל מזון ומשקאות בסכום שבין 500 ל-700 שקל לצורכי החג
חזי שטרנליכט |

סקר מעניין של אגוד לשכות המסחר גילה כי בחג הפסח (כולל חול המועד והחג השני) הוציא "עם ישראל" סכום עתק של כ-3 מיליארד שקל בקניות, מדובר בגידול מרשים של כ-20% ביחס לעת המקבילה אשתקד. ההוצאה הממוצעת בעשרת ימי חג הפסח עמדה על כ-1,000 שקל למשק בית בממוצע. בנוסף פתחנו את הארנקים וקנינו סל מזון ומשקאות בממוצע בסכום שבין 500 ל-700 שקל. את הנתונים הביאו מאגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, והם התבססו על נתוני הלמ"ס.

עוד עולה מהסקירה כי ההוצאה הממוצעת לכלל משקי הבית ללא מזון בעשרת ימי חג הפסח עומדת על כ-1.6 מיליארד שקל ומתפלגות לפי הפירוט הבא: דלק ותחבורה ציבורית 15%, מופעי תרבות ובידור 30%, צעצועים ומשחקים 3%, ארוחות מחוץ לבית 20%, נסיעות לחוץ לארץ (כולל סיני) 22%, הבראה נופש וטיולים 10%.

מאגף הכלכלה נמסר בנוסף שמניסיון העבר עולה שבחודש בו חל חג פסח מספר משרות השכיר גדל בכ-4% ועומד על כ-12,500 משרות שכיר. כך, מספר משרות השכיר בענפי המסחר הקמעונאי והסיטונאי בחודש בו חל חג הפסח עולה בכ-5,000 משרות (גידול של 1.5%) בענף שירותי האירוח והאוכל עלה מספר משרות השכיר בכ-6,000 (גידול של 5.2%) ובענף התחבורה חל גידול של כ-1,500 משרות שכיר (גידול של כ-1.1%).

לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "פסח 2005 ממשיך את המגמה של פסח 2004 אשר שיקף את התאוששות המשק. הצרכן הישראלי מיישם את התחושה בשיפור הכלכלי וברגיעה הביטחונית באמצעות הגדלת הצריכה למשל בקניות ובנסיעות לחו"ל.

לדבריו, שנת 2004 הוכיחה כי שיפור בכוח הקנייה של הצרכן הפרטי הינו אחד ממנועי הצמיחה של המשק עם גידול הצריכה הפרטית בכ-5%. הציפיות לשנת 2005 הן להמשך גידול בצריכה הפרטית של כ-4%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה