11% מהקניות לחג הפסח התבצעו באמצעות צ'קים
כבר מהשבוע הראשון של חודש אפריל הורגשה עלייה של 18% בסל קניות ממוצע בצ'קים כאשר בשבוע שלאחריו הורגשה עלייה של 21%. שיא הקניות התרחש בשבוע שלפני ליל הסדר כשהסל הממוצע באמצעות צ'קים הגיע ל-440 שקל. על פי הערכת אי.אר.אן ישראל, ספקית שירותי אבטחת פירעון צ'קים לחברות ועסקים בישראל, סכום הצ'קים שנרשמו בענף המזון בשבוע שלפני הפסח גדל בכ-30% לעומת השבוע הקודם וב-40% לעומת שבועות שבשגרה.
מנכ"ל אי.אר.אן, עופר ארז, מסר כי "11% מהקניות לחג הפסח התבצעו באמצעות צ'קים. בתחום המזון בלטה העלייה במכירות ברשתות ה'רשת הרביעית', בהם כ-16% מהעסקאות התבצעו באמצעות צ'קים. לדבריו, באי.אר.אן מעריכים שהדבר נובע מהתחרות עם שלוש הרשתות הגדולות אשר אינן מעודדות לעת עתה קבלת צ'קים." ארז הוסיף כי בנוסף על הענפים המסורתיים בהם גדלה הפעילות לקראת הפסח, כגון ענפי המזון, הביגוד וההנעלה, השנה גדלו גם המכירות בענף החשמל בצורה משמעותית לעומת שנים קודמות.
על פי הערכות ונתוני אי.אר.אן, אחוז הצ'קים החוזרים במשק בתקופת הפסח ואחריה גדל בכ-42%. תופעה זו מוסברת על ידי העובדה כי רוב הציבור המשלם בצ'קים מייעד את תאריכי הפירעון לתקופה שלאחר החג. כתוצאה מכך, נפרעים הצ'קים במועד סמוך זה לזה דבר שעשוי לגרום לקושי ביכולת הפירעון.