גרטנר: גידול של 14.5% במכירות מחשבים אישיים ב-EMEA

סך כל משלוחי ה-PCs הסתכם ביותר מ-17 מליון יחידות, כאשר הספקים יישמו אסטרטגיות תמחור אגרסיביות על מנת לשמור על נתח שוק
דרור איטח |

שוק המחשבים האישיים (PC) באירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) ביצע ברבעון הראשון של שנת 2005 מעבר לציפיות, עם גידול של 14.5% במשלוח יחידות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כך עולה ממחקר שפרסמה חברת המחקר והייעוץ גרטנר. עוד עולה מהמחקר כי סך כל משלוחי ה-PCs הסתכם ביותר מ-17 מליון יחידות, כאשר הספקים יישמו אסטרטגיות תמחור אגרסיביות על מנת לשמור על נתח שוק.

הביקוש ל-PCs למטרות עסקים הואט ברבעון הראשון. אולם, ההאטה התאזנה עם צמיחה חזקה יותר בשוק הפרטי, בשילוב עם מכירות של מחשבים ניידים לפלח העסקים הקטנים והבינוניים, המוסיף להיות דינמי.

אנליסט בקבוצת פלטפורמות המחשוב בגרטנר EMEA, ראנג'יט אטוואל: "עסקת IBM/Lenovo גרמה לעסקים גדולים רבים לבחון מחדש את יכולת הקיום של ספקי ה-PC הגדולים. ככל הנראה, זה תרם לחולשה בפעילות החלפת המחשבים בארגונים. Dell ו- IBM חשו את ההשפעה הגדולה ביותר."

משלוחי המחשבים של IBM ב-EMEA היו חלשים יחסית לארה"ב, שם השיגה IBM גידול ממוצע לשוק בו היא פועלת. Acer הציגה את הביצועים החזקים ביותר באזור עם גידול של 39% במשלוחים בהשוואה שנתית, תוך שהיא מגבשת את הובלתה בשוק המחשבים הניידים ב-EMEA. למרות הלחץ בשוק העסקי, דל הציגה ביצועים טובים ב-EMEA, עם גידול של 21%, שהנו מהיר יותר מהשוק העולמי והאמריקאי גם יחד.

כמו Dell, גם HP הציגה גידול מהיר יותר ב-EMEA מאשר בשוק המקומי שלה, אולם היא עדיין הפסידה נתח שוק ב-EMEA. החברה נאבקה בהפצה, מול הביצועים החזקים של Acer, Fujitsu Siemens ו- Toshiba אשר סייעו להם להשיג נתח שוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה