52% מהישראלים יוציאו אותו הסכום על ליל הסדר
חברת הקופון של המדינה ערכה סקר מיוחד באמצעות מכון המחקר מותגים לקראת חג הפסח. הסקר נערך בהשתתפות 507 מרואיינים, מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת דוברת העברית בישראל. הסקר התייחס לשאלה: מהו הסכום שתוציאו השנה לקראת ליל הסדר? האם יותר משנה שעברה, אותו דבר כמו בשנה שעברה או פחות משנה שעברה?
על פי הסקר, מחצית מהציבור הישראלי (52%) יוציא את אותו הסכום כמו שנה שעברה על סל המוצרים לקראת ליל הסדר, אולם 21% מהציבור הישראלי מסרו, כי יוציאו יותר משנה שעברה עבור סל המוצרים לפסח. לעומת זאת 16% מהאוכלוסייה הצהירו כי יוציאו פחות מהשנה שעברה על סל המוצרים לפסח ו-11% עדיין לא יודעים כמה יוציאו לקראת ליל הסדר.
מניתוח סוציו-דמוגרפי של התשובות עלה, כי מרואיינים צברים ממוצא אשכנזי יוציאו פחות מהסכום שהוציאו בשנה שעברה על סל המוצרים לפסח (28%) לעומת צברים ממוצא מזרחי שרק 14% מהם הצהירו, כי יוציאו פחות כסף על סל המוצרים לליל הסדר.
האוכלוסייה שהצהירה, כי תוציא יותר מאשתקד על סל המוצרים לפסח הם צברים יוצאי עדות המזרח (33%) לעומת צברים אשכנזים שרק 13% מהם יוציאו יותר כסף לקראת החג.
מפילוח על פי הגדרה דתית עלה, כי אחוז גבוה מהחילוניים (18%) יוציאו סכום כסף נמוך יותר בהשוואה לאשתקד, לעומת 15% מקרב המסורתיים ו-12% מקרב הדתיים שיוציאו השנה פחות מאשתקד.
כ-36% מקרב הציבור המסורתי בישראלי הצהירו, כי יוציאו השנה יותר על סל מוצרי פסח לעומת אשתקד. זאת, לעומת 23% שיוציאו יותר בקרב הדתיים ו-10% מהחילוניים שיוציאו יותר כסף על הוצאות פסח 2005 לעומת פסח 2004.
מפילוח הסקר על פי אזור מגורים עלה, כי באזור הדרום, יותר מאזורים אחרים, יוציאו סכום גדול יותר משנה שעברה על הוצאות ליל הסדר (30%) לעומת 17% בלבד מתושבי השרון הצפוני שהצהירו, כי יגדילו את הוצאות הכספיות לקראת ליל הסדר.
הסקר הראה גם, כי ככל שגיל המרואיין עולה, כך אחוז נמוך יותר מבין המרואיינים הצהירו כי יוציאו סכום גדול יותר משנה שעברה. לדוגמה: בגילאי 18-34 - 27% מסרו כי יוציאו סכום גדול יותר מאשתקד, לעומת 22% בקרב גילאי 35-44, ו-19% בקרב גילאי 64-45 ו-13% בקרב גילאי 65 ומעלה.
הקופון של המדינה הינו מיזם מבית חברת "הקופון של ישראל". החברה נוסדה בתחילת 2003. מנכ"ל החברה, יובל טל, איש עסקים יוצא צבא, בעל תואר שני במנהל עסקים. יו"ר החברה הוא ארי כהן, פרסומאי ומנהל שיווק ברדיו 91FM.