גידול של 20% צפוי במכירות רשתות השיווק לקראת הפסח

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: העלייה הצפויה בשנת 2005 תושפע לא רק מקניות החג אלא אף מיציבות המחירים, מהאווירה החיובית, הרגיעה הביטחונית ומעליית השכר הריאלי במשק
שרון שפורר |

גידול של כ-20% צפוי במכירות רשתות השיווק השונות, ובכלל זה מכירות המזון, ההלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית - כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר לקראת חג הפסח, על בסיס נתוני הלמ"ס.

הסקירה בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2002-2004. מהניתוח עולה, כי בשלוש השנים האחרונות הייתה עליה ממוצעת של כ-20% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת הפסח, בהשוואה לחודש שקדם לחג, וירידה ממוצעת של כ-12% בחודש שאחרי החג.

בשנת 2004 נרשמה עלייה ממוצעת של כ-25% במכירות המזון בחודש הפסח, לעומת ירידה של 7% בחודש שלאחר החג. במשך השלוש השנים האחרונות, נרשמה עליה ממוצעת של כ-40%במכירות מוצרי בני קיימא ברשתות השיווק בתקופת הפסח בהשוואה לחודש שקדם לו, וירידה של כ-26% בחודש שלאחר תקופת החג.

במכירות ההנעלה נרשמה בשלוש השנים האחרונות עלייה חדה בחודש החג של כ-30% בממוצע, זאת בהשוואה לירידה ממוצעת של כ-10% בחודש שלאחר תום החג. גם במכירות מוצרי המזון נרשמת עלייה ממוצעת של 16% ברשתות השיווק בתקופת החג, וירידה ממוצעת של כ-7% בחודש שלאחריו. הגידול הבולט ביותר נרשם במכירות של כלי הבית והמטבח, אשר עלו בשיעור חד של כ-145% בממוצע בתקופת חג הפסח, לעומת ירידה בהיקף של כ-53% בממוצע, בחודש לאחר החג.

בשנת 2004, שנת ההתאוששות, נרשמה עלייה של 25% בסך המכירות ברשתות השיווק בחודש הפסח בהשוואה לחודש הקודם. עליה זו הייתה גבוהה מהממוצע בשנים הקודמות כתוצאה מהמיתון ומשחיקת השכר.

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, התייחס לנתונים ואמר כי, העלייה הצפויה בשנת 2005 תושפע לא רק מקניות החג אלא אף מיציבות המחירים, מהאווירה החיובית, הרגיעה הביטחונית ומעליית השכר הריאלי במשק. נתונים אלה באים לידי ביטוי גם על רקע התחרות בין השוק המאורגן של הרשתות לבין הרשתות הפרטיות, על מגוון המוצרים ועל מחיריהם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה