פרטנר וסלקום מביאות לישראל את ה-BlackBerry
פרטנר, נציגת אורנג' בישראל מדווחת (ה'), כי היא עומדת להביא לישראל את מכשירי ה-BlackBerry. היא מצטרפת לסלקום שעומדת גם היא להכנס לתחום בישראל. מדובר בפלטפורמה סלולרית, אשר מאפשרת למשתמשים עסקיים ניידים להישאר מחוברים למידע ולאנשים, בהיותם בתנועה. בעזרת חומרה, תכנה ושירותים משולבים, BlackBerry מספק גישה סלולרית זמינה תמידית ובדחיפה (push) למגוון של שירותי תקשורת ומידע דרך דואר אלקטרוני, טלפון, מידע ארגוני, אינטרנט, SMS ויישומי ניהול מידע אישי (PIM).
3 הונג קונג מספקת לפרטנר שירותי תשתיות רשת ותמיכה ביישום, בהתבסס על ניסיונה המוכח באספקת שירותי BlackBerry® בהונג קונג. תחת מותג orange, פרטנר תקשורת תציע בתחילה ללקוחותיה בישראל את מכשיר ה- BlackBerry® 7290 ואת שרת ה- BlackBerry הארגוני.
"3 הונג קונג היה המפעיל הראשון באסיה שהשיק את BlackBerry® בהונג קונג ומקאו בשנת 2002. השגנו גידול משמעותי בבסיס לקוחות ה-BlackBerry באמצעות הרשת האיכותית שלנו, שירותי נדידת תקשורת ונתונים מקיפים והיצע מכשירים ושירותים חזק ביותר. בעזרת הניסיון המוכח שלנו והחוזק הטכנולוגי בשירותי BlackBerry®, אנו שמחים לספק תמיכה לפרטנר במסגרת השקת BlackBerry® בישראל. לקוחותיה של פרטנר יוכלו ליהנות בקרוב מהקלות והגמישות הגלומים בשירות BlackBerry", הוסיפה אגנס נארדי, מנכ"לית 3 הונג קונג.
"אנו שמחים לעבוד עם פרטנר תקשורת ו-3 הונג קונג להרחבת הזמינות של BlackBerry במזרח התיכון" אמר דון מוריסון, מנהל התפעול של RIM. "משתמשים עסקיים ניידים בישראל ייהנו מהשירות המוביל בתעשייה והפופולרי בעולם של BlackBerry ומהיכולת להישאר מחוברים למידע ארגוני ואישי, בנוחות ובמהירות".
"אנו גאים להציע את שירות ה-BlackBerry® ללקוחותינו," אמרה איריס בק, סמנכ"לית השיווק והתוכן של פרטנר. "פרטנר מובילה את שוק הסלולר בישראל עם המגוון הרחב ביותר של שירותי ערך מוסף ועם יישומים ושירותים מתקדמים. הוספת BlackBerry® להיצע השירותים שלנו ממשיכה ומעצימה את ההובלה שלנו בשוק ומגדילה את הערך הייחודי המסופק על ידי הרשת שלנו ללקוחותינו בישראל".
פרטנר מסרה היום, כי מכשיר ה-BlackBerry® 7290, הפועל על רשתות GSM/GPRS, כולל את שירותי ה-always-on בגישה לדואר אלקטרוני ארגוני ואישי, טלפון, SMS, דפדפן אינטרנט, ארגונית ויישומים עסקיים במכשיר משולב אחד. המכשיר הסלולרי תומך בארבעה תדרים וב-Bluetooth® לצורך שימוש בדיבורית אישית ודיבורית ברכב.
למשתמשים ארגוניים, תכנת BlackBerry Enterprise Server משתלבת עם מערכות Microsoft Exchange, IBM Lotus

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?