דוא"ל הזבל מתביית על מטרה חדשה: עקרות הבית
על-פי חברת Clearswift, המיוצגת בישראל על-ידי REL, מסתמנת לאחרונה עליה חדה בדואר זבל המציע פרטים של נשים המחפשות סקס לא מחייב. אולם משתמשי דואר אלקטרוני המחפשים חברה, עלולים לקבל הרבה יותר ממה שהם רוצים, מכיוון שהכתובות מקשרות ישירות עם אתרים פורנוגרפיים, בהם מסתכנים המבקרים בטעינת רוגלות (Spyware) למחשבים שלהם ללא ידיעתם.
אתרים אלו נראים כאתרי שידוכים למתפרפרים, או לעקרות בית בודדות. אולם במבט שני מתגלה כי הם למעשה כיסוי לאתרים פורנוגרפים שמקורם ברוסיה או בסין. זיוף זה הוא מהתוספות האחרונות לנשק משגרי דואר הזבל, והוביל לגידול של 180 אחוזים בדואר זבל הקשור לסקס בחודש האחרון בלבד, עליה מ-10% ל-18.08%, באנליזה האחרונה של אינדקס דואר הזבל של Clearswift, המחקר החודשי המעמיק ביותר בתעשיית האבטחה של דואר אלקטרוני בלתי רצוי.
"בלי להסתכן בהשמצה, אלו אשר סביר כי יגיבו על מודעות מסוג זה, מקווים כי 'משהו יוביל למשהו אחר'", אמרה אלין הוקי, מנהלת המחקר של Clearswift. "אולם מלבד העובדה שמיילים אלו הם מזויפים, הקלקה על לינק של דואר זבל יכולה להוביל לבעיות רבות. לעיתים קרובות הם כוללים תוכנות מזיקות כמו רוגלות או חייגני אינטרנט אוטומטיים, היכולים לגרום לחיובים עצומים בלתי צפויים".
מאז שהחלה Clearswift לבצע את הניתוחים של דואר זבל, לפני כ-20 חודש, ראינו מגוון של רעיונות כיצד למשוך מבקרים לאתרי סקס, הנעים מהצעות לקריירה מכניסה ככוכב סרטים פורנוגרפיים וכלה בהקמה ממשית של אתרים. סקס מוכר, ועסקי דואר הזבל גם כן.
"אנו מייעצים לכל המקבלים למחוק באופן מיידי כל דואר אלקטרוני בלתי רצוי", ממשיכה אלין. "כמו כן ברצוננו להזכיר למעסיקים כי עליהם האחריות להבטיח כי עובדיהם מוגנים מפני חומר שכזה, באמצעות מדיניות נוקשה של אבטחת דואר אלקטרוני והתקנת תוכנות סינון מקיפות בשער הכניסה לאינטרנט".
קונסולידציה נפוצה בתעשיית ה-IT ונראה כי כך גם אצל משגרי דואר הזבל. ההיצע הבלתי יאומן של מוצרים מוזרים לאחר תקופת חג המולד, כולל מתרגם לכלבים והתקן ההופך שולחן קפה למלונה, כבר נעלם. אחוז דואר הזבל בקטגורית "מכירת מוצרים ישירה" לא השתנה באופן משמעותי בחודש האחרון, וירד במעט מ-17.85% ל-14.47%. אולם הגיוון פחת, כאשר משגרי דואר הזבל מתמקדים במכירת תוכנה, המהווה כשלושה רבעים מכלל המוצרים המוצעים, ו-12.03% מדואר הזבל כולו.
מעניין לציין כי רולקס כבר אינה המותג של החודש. נעלמו ההצעות לרכישת שעוני היוקרה אשר הציפו את הדואר הנכנס שלנו לקראת סוף שנת 2004. לאחר שיא באוקטובר, מספרן התייצב בנובמבר ומאז נעלם. בזמן האחרון מתגלה נושא חדש, הצעה מדומה למתנות PSP של סוני. מכיוון שהמלחמה בין סוני לנינטנדו על קונסולת המשחקים הטובה ביותר מתחממת, לא נהיה מופתעים לראות דוגמאות רבות יותר בתחום בשבועות הקרובים.