רמי חזן מבזק הוא איש החודש של Bizportal
אנו ב-Bizportal גאים להשיק מדור חדש, בו נבחר בכל חודש את איש או אשת החודש שלנו בכלכלה הישראלית. אנשי החודש של Bizpportal יבחרו על פי פרמטרים של היקף ההשקעה שלהם על חיינו, ואו על שוק ההון והכלכלה הישראלית, על פי היקף החשיפה לה יזכו מעשיהם, כמובן על פי השורה תחתונה - ההצלחה הכלכלית-עסקית שיביאו פעולות שעשו לארגון בו הם פועלים או לעצמם.
סמנכ"ל השיווק והמכירות של בזק, רמי חזן, הוא איש חודש מארס 2005 של Bizportal. כשהיא ניצבת מול תקציבי שיווק מתוחכמים ולא נגמרים, מתמודדת בזק במספר דרכים שיווקיות להגברת המודעות והשימוש בתקשורת הקווית. מצד אחד, מחזיקה החברה את פלאפון, דבר שמקנה לה אחיזה משמעותית בשוק הסלולר. מצד שני, היא צפויה לפתיחה לתחרות של שוק התקשורת הקווית בסוף השנה, עליו שלטה כמונופול עד כה.
על הקונצרט הזה צריך לנצח סמנכ"ל השיווק החדש (שנכנס לתפקידו בנובמבר 2004) רמי חזן. הוא קיבל רוח גבית עם פרשת הקישוריות, שהציגה את תחום הסלולר כתחום רווחי על גבם של הצרכנים, ושהפכה את השחקניות בתחום ל"בחור הרע", כשהודיעו על העלאות תעריפים עקב ההפחתה של משרד התקשורת בדמי הקישוריות.
התקשורת הקווית קיבלה "מתנה", ולו רגעית בדמות יחסי ציבור ושיווק מפרשייה תקשורתית זו. חזן מיהר להכות בברזל השיווקי הלוהט, ובזק יצאה בקמפיין גדול מאוד המדגיש את ההבדלים בין תעריפי השיחות בבזק לתעריפי שיחות הסלולר, תוך שהיא מציגה את המחירים הנמוכים לדבריה - של שיחות המבוצעות בתוך הרשת. הקמפיין מתנהל כחודשיים ואותות ההצלחה שלו התבטאו בסקר "ביזפורטל-הגל החדש". הציבור ברובו הכריז, כי יגביר את השימוש במכשירי הבזק על פני הסלולר, עקב ייקור תעריפי הקישוריות.
מינוי נכון בזמן נכון. ייתכן כי מזלו של חזן שפר לו כשנכנס לתפקיד הנוכחי. בזק תנסה להיות שיווקית יותר, פתוחה יותר, שירותית יותר, בשנה שבה יפתח השוק הקווי לתחרות.
במקביל, הודיע חזן בתחילת השבוע השלישי של חודש מרס על מבצעים חדשים בשירות WOW של בזק. השירות המחבר את רוב הישראלים לאינטרנט המהיר, עשוי לראות גופים חדשים הקמים להתחרות בו בתחום. במסיבת עיתונאים, לקראת התאג"חות, חשף מנכ"ל אינטרנט זהב, אלי הולצמן, שאיפות לא קטנות מהתחום שלו. כשנשאל על מיזוג אפשרי עם נטוויז'ן או ברק, הוא לא אישר ולא הכחיש והגדיר את העניין כ"שמועה". אבל במקביל הוא אמר שהחברות מעולות ושלבסוף משהו מרעיונות המיזוג שמועלים בתקשורת, יתרחש כנראה.
עם בעלים חדשים בדרך, השלמת הליך הפרטה, תחרות גוברת, דעיכה איטית של שוק השיחותה הקוויות, אי אפשר לומר שנגמרו האתגרים לסמנכ"ל השיווק הטרי של בזק, אך לנוכח הקמפיינים שניהל במארס, והשיפור הפיננסי האחרון שהציגה החברה, אנחנו בוחרים בו כאיש החודש.