רבעון 1 של ישראכרט: מחזור הקניות גדל בלמעלה מ-6%
"בהמשך לעלייה של 6% במחזור הקניות בחודש ינואר, ועלייה של 6.5% בחודש פברואר, הסתיים הרבעון הראשון של 2005 עם גידול ריאלי של מעל 6% לעומת מארס 2004 (7% נומינלי). זאת למרות שבשבועיים האחרונים של מארס אשתקד החלו הקניות לחג הפסח, בעוד שהשנה הקניות לחג ישתקפו בנתוני חודש אפריל".
אומדן ישראכרט לשיעור הגידול (בניכוי הקניות לחג הפסח) של הרבעון הראשון השנה נע בין 7% ל-8%. בישראכרט מעריכים כי שיעור הגידול הכולל של השלישון הראשון (כולל הקניות לפסח) יהיה 8%-9% במונחים ריאליים (9%-10% במונחים נומינלים).
עוד הוסיף קרופסקי, כי "במהלך הרבעון הראשון לשנת 2005 נרשם שיעור גידול גבוה במיוחד בענפי ההנעלה, מכוני יופי וקוסמטיקה, צעצועים, מסעדות ובתי קפה, משרדי ממשלה ומחשבים. ענפים אלה יחדיו רשמו גידול של 13% והם מהווים כ-11% ממחזור התשלובת".
פורים שמח - בעיקר בפריפריה. נתוני ישראכרט מצביעים על שיעורי גידול גבוהים במיוחד במהלך החג בהוצאות על צעצועים במצפה רמון (169%) ובהוצאות על בידור ואמנות בבית שאן (203%). בתל אביב שתו בחודש החולף "עד לא ידע" - גידול של 204% בהוצאות בפאבים.
והירושלמים - הם משקיעים פחות בטיפוח - עלייה של 16% בהוצאות ברבעון על מכוני היופי והקוסמטיקה בבירה, לעומת עלייה של 19% בממוצע הכלל ארצי.