טאואר מאשררת: תגיע ל-EBITDA חיובי במחצית ה-2 05'

אודי הילמן, מנכ"ל בפועל בטאואר: "תכנית העבודה שאושרה ע"י הדירקטוריון מתווה הדרך להשגת התייעלות בתפעול תוך פרק זמן קצר, יחד עם הגדלת התפוקה בייצור, שנועדה לענות על הגידול הצפוי בביקושים במחצית השניה של השנה"
שרון שפורר |

טאואר סמיקונדקטור, יצרנית עצמאית של מעגלים משולבים, הודיעה היום (שלישי), כי דירקטוריון החברה אישר את התכנית העסקית לשנת 2005, הצופה שיפור בהכנסות במחצית השניה של שנת 2005. תכנית זו, ציינה החברה, מאשררת את תחזיתיה להגיע ל-EBITDA חיובי במחצית השניה של 2005, באמצעות התייעלות בתפעול ומהלכים נוספים שיביאו לחיסכון בעלויות.

הדירקטוריון ציין, כי הינו מעודד מתחזיות החברה למחצית השניה של 2005, וכי הוא תומך באופן מלא בתכנית ההנהלה.

כחלק מהתכנית העסקית לשנת 2005 סיימה החברה את תהליך צמצום מצבת כח האדם, במסגרתו יסיימו את עבודתם כ-70 עובדים נוספים. צמצום כח האדם הינו חלק מתהליך בו התאימה החברה את מספר העובדים להיקף העבודה הנדרש תוך איחוד מחלקות מסוימות בשני מפעלי הייצור. בנוסף, נוקטת החברה בצעדים שוטפים להתייעלות וחסכון, ביניהם שיפור תהליכי הייצור והתייעלות בצריכת חומרי גלם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מונית
צילום: ביזפורטל

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה


ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית אובר

שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.

השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.

בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.

ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.

היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.


שביתה חלקית של נהגי המוניות