מבזקי צרכנות ושיווק

פלאפון תאפשר צפייה במשחק ישראל צרפת. לאומי קארד צופה לגידול של 10% בקניות בפסח. קמפיינים לג'יפ SORENTO, ומולטיפלה החדשה. סלקום משיקה את "סלקום ווליום"
שרות Bizportal |

* חברת טבע נאות חתמה בימים אלה עסקה לייצוא נעליים לרשת FOOT HEALTH COMFORT SPECIALIST בהונג קונג ולחברת AUSBRASS בסינגפור. שווי היצוא מוערך בכ-5.5 מליון שקל.

* חברת מולטילוק חתמה לאחרונה הסכמים לייצא מכונות להרכבת צילינדרים לחברת "רוקו" בדנמרק, חברת "איקון" בגרמניה, חברת "אסא" בשבדיה וחברת "אבלוי" בפינלנד בשווי כולל של כ-11 מיליון שקל.

* יוצאת פלאפון במבצע חד פעמי במסגרתו תאפשר צפייה חינם בשידור החי והמלא של משחק ישראל צרפת. בחברה החליטו בחברה לצרף לחגיגה את כל התכנים של הדור השלישי ולהציעם בחינם ביום רביעי ה- 30.3.05 בפורטל הדור השלישי של פלאפון ZoomTV.

* לאומי קארד מדווחת על גידול של 8.5% בהיקף העסקאות באמצעות כרטיסי אשראי ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה אשתקד. להערכת החברה, היקף ההוצאות לקראת פסח צפוי לגדול ב-10% לעומת אשתקד. בנוסף מדווחת החברה על

גידול של 86% בתשלומים בהוראות הקבע לשירותי עירייה וממשלה. להערכת החברה, לקראת החג צפויה עליה של 12% במספר העסקות אשר ייפרסו לתשלומים

* חברת "תיירות נצרת" רכשה מחברת "מרכבים" 11 אוטובוסים כולל אוטובוס "אפולו" לקו התיירות ת"א-רבת עמון. שווי העסקה כ-11.5 מיליון שקל.

* חדש על המדף - ספר משפטי בנושא חופש הביטוי בתקשורת חוק איסור לשון הרע – פסיקה ופרשנות. הספר נכתב על ידי עו"ד סיגלית דיל, ועו"ד אורלי נתנזון. הספר בהוצאת המכון למחקרי משפט וכלכלה ומכיל 736 עמודים.

* חברת ק.מ.י, יבואנית קאיה לישראל, יצאה בקמפיין לקידום מכירות ג'יפ 4X4 מדגם SORENTO. במסגרת המבצע, אחד מבין 50 רוכשי ג'יפ SORENTO עד יום העצמאות הקרוב, יקבל את כל כספו בחזרה. בנוסף, יקבל מערכת איתורן חינם ומימון על סך 30 אלף שקל ל-30 חודשים ללא ריבית וללא הצמדה.

* קמפיין חדש לפיאט מולטיפלה החדשה שהגיעה לישראל. חברת סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל החלה בקמפיין לשווק מכונית המולטיפלה בצורתה החדשה, תחת הכותרת: תמיד יש מקום לעוד..... מולטיפלה החדשה. קטנה מבחוץ, ענקית מבפנים עם 6 מושבים מפנקים.

* שירותי בריאות כללית החלה ביישום ניסיוני של פרוייקט IT חלוצי בתחום הרפואה המונעת, והוא ייכנס ליישום מלא עד תחילת שנת 2006. הפרוייקט מבוסס על כריית מידע (Data Mining) ומאפשר לחזות התדרדרות אישית-רפואית. בדומה לבנקים וחברות אשראי אשר בונות פרופיל לקוחות שירותי בריאות כללית תוכל לצפות את ההחמרה העתידית של המטופל, על פי אירועים שהוא עבר, וכן על סמך נתונים סטטיסטיים מורכבים.

* רשת GNC הודיעה כי תוזיל מחירים למגוון מוצרים נבחרים – החל מה-1 באפריל. ההוזלות יתקיימו בכל חנויות רשת GNC ברחבי הארץ, ובנקודות המכירה של החברה ברשת ניו-פארם, ובבתי המרקחת הנבחרים.

* חברת אסם מציגה גידול משמעותי בהיקף המכירות לחו"ל של מוצרי מזון כשרים לפסח. ייצוא המוצרים נמצא בעלייה של 15% לעומת שנת 2004. להערכת "אסם" הייצוא הכשר לפסח יסתכם השנה בלמעלה מ-8 מליון שקל. מגוון מוצרי הפסח שאסם תייצא (למעלה מ-100 מוצרים) יופצו ל-30 מדינות ברחבי העולם.

* חברת "טלפארם" מקבוצת פישמן רשתות נכנסת לרשתות עשה זאת בעצמך – חתמה בימים אלה הסכם עם רשת "הום סנטר" למכירת תרופות ללא מרשם בסניפי הרשת.

* חברת המדיה החדשה Infomotion, מפעילת מסכי LCD טלווזיונים המשדרים בתוך כלי תחבורה ציבורית, תחל לשדר רצועת ספורט אתגרי החל מאמצע חודש אפריל. את השידורים תפיק קבוצת "אדרנלין" העוסקת בסיקור ותיעוד הספורט האתגרי הישראלי. החברה, המייעצת בין השאר לנציגי ערוץ "אקסטרים" הבינלאומי, תייבא לישראל ותשדר באמצעות המסכים תוכניות ואירועי ספורט אתגרי מכל רחבי העולם

* הבצפר פותח בימים אלה מסלול לימודים חדש לפרסום ושיווק. הקורס יקנה ידע וכלים מעשיים לכל מי שאוהב את התחום, עוסק בו או מעוניין להשתלב בו בעתיד. הוא מבוסס על שיטות לימוד ותכנים שפותחו ב"בצפר".

* מבשלות בירה ישראל קיבלה את הזיכיון לשיווק והפצת הבירות הבלגיות לף והוגרדן ומרחיבה את הפעילות השיווקית בתחום בירות הפרימיום בישראל. בכוונת החברה להשקיע במהלך השנה הקרובה כ-2 מיליון שקל בפעילות שיווקית ובתמיכה במותגים לף והוגרדן.

* סלקום הודיעה היום על "סלקום ווליום", פרוייקט מוסיקה סלולרי, במסגרתו ניתן יהיה להוריד למכשירי הדור השלישי מוצרים מוסיקלים יחודיים למכשיר הסלולר. בין המוצרים: מגוון גדול של מוסיקה ישראלית, השקת ציוד קצה עם נגני MP3 ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.