טמפו עברה להפסד של 7.4 מיליון שקל ב-2004

לעומת רווח של 6.2 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי הסתכם ההפסד ב-8.1 מליון שקל לעומת הפסד בסך 3.1 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
דרור איטח |

יצרנית המשקאות טמפו פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2004 כולה. מדוחות החברה עולה כי, טמפו הגדילה ב-2004 את מכירותיה ל-576.5 מליון שקל, לעומת 551.9 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-4.5%. המכירות ברבעון הרביעי של השנה, המאופיין במכירות נמוכות, הסתכמו ב-121.3 מליון שקל, לעומת 119.5 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

המכירות של תחום המשקאות האלכוהוליים הסתכמו ב-240.4 מליון שקל לעומת 232.2 מליון שקל בשנה שעברה. המכירות של תחום המשקאות הקלים הסתכמו ב-336 מליון שקל לעומת 319.7 מליון שקל בשנה שעברה.

בשורה התחתונה עברה החברה להפסד נקי שהסתכם ב-7.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 6.2 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי הסתכם ההפסד ב-8.1 מליון שקל לעומת הפסד בסך 3.1 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

התוצאות הכספיות של החברה לשנת 2004 הושפעו מהחולשה הנמשכת בביקושים בשוק המקומי, ומהמשך התחרות החריפה בשוק המשקאות. התייקרות חומרי הגלם בשילוב של התחרות החריפה בשוק המשקאות, שחקו את הריווחיות בחלק ממוצרי החברה במרבית תקופת השנה.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-218.4 מליון שקל לעומת 213.7 מליון שקל בשנת 2003. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות בשנה השוטפת, היה 37.9% לעומת 38.7% בשנה הקודמת. בחברה מסבירים, כי הירידה בשיעורו של הרווח הגולמי נבעה בעיקרה מהתייקרות חומרי הגלם וחומרי האריזה, בעיקר כתוצאה מעלייה במחירי הנפט המשמש כחומר גלם לבקבוקי הפלסטיק, מעלית שער היורו כנגד השקל ומגידול בעלויות ההובלה הימית.

ברבעון הרביעי הסתכם הרווח הגולמי ב-41.9 מליון שקל, שמהווים כ-34.6% מהמכירות, לעומת 45 מליון שקל שמהווים 37.6% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד. ההשפעות המהותיות

שהביאו לגידול בעלויות המכר של החברה, שצוינו קודם, באו לידי ביטוי בעיקר ברבעון זה.

השנה עמד ההפסד התפעולי על 5.2 מליון שקל, לעומת רווח תפעולי בסך 6.4 מליון שקל בשנה הקודמת. ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם ב-8.3 מליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 3 מליון שקל בתקופה המקבילה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.