טמפו עברה להפסד של 7.4 מיליון שקל ב-2004

לעומת רווח של 6.2 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי הסתכם ההפסד ב-8.1 מליון שקל לעומת הפסד בסך 3.1 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
דרור איטח |

יצרנית המשקאות טמפו פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2004 כולה. מדוחות החברה עולה כי, טמפו הגדילה ב-2004 את מכירותיה ל-576.5 מליון שקל, לעומת 551.9 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-4.5%. המכירות ברבעון הרביעי של השנה, המאופיין במכירות נמוכות, הסתכמו ב-121.3 מליון שקל, לעומת 119.5 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות של תחום המשקאות האלכוהוליים הסתכמו ב-240.4 מליון שקל לעומת 232.2 מליון שקל בשנה שעברה. המכירות של תחום המשקאות הקלים הסתכמו ב-336 מליון שקל לעומת 319.7 מליון שקל בשנה שעברה. בשורה התחתונה עברה החברה להפסד נקי שהסתכם ב-7.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 6.2 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי הסתכם ההפסד ב-8.1 מליון שקל לעומת הפסד בסך 3.1 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. התוצאות הכספיות של החברה לשנת 2004 הושפעו מהחולשה הנמשכת בביקושים בשוק המקומי, ומהמשך התחרות החריפה בשוק המשקאות. התייקרות חומרי הגלם בשילוב של התחרות החריפה בשוק המשקאות, שחקו את הריווחיות בחלק ממוצרי החברה במרבית תקופת השנה. הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-218.4 מליון שקל לעומת 213.7 מליון שקל בשנת 2003. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות בשנה השוטפת, היה 37.9% לעומת 38.7% בשנה הקודמת. בחברה מסבירים, כי הירידה בשיעורו של הרווח הגולמי נבעה בעיקרה מהתייקרות חומרי הגלם וחומרי האריזה, בעיקר כתוצאה מעלייה במחירי הנפט המשמש כחומר גלם לבקבוקי הפלסטיק, מעלית שער היורו כנגד השקל ומגידול בעלויות ההובלה הימית. ברבעון הרביעי הסתכם הרווח הגולמי ב-41.9 מליון שקל, שמהווים כ-34.6% מהמכירות, לעומת 45 מליון שקל שמהווים 37.6% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד. ההשפעות המהותיות שהביאו לגידול בעלויות המכר של החברה, שצוינו קודם, באו לידי ביטוי בעיקר ברבעון זה. השנה עמד ההפסד התפעולי על 5.2 מליון שקל, לעומת רווח תפעולי בסך 6.4 מליון שקל בשנה הקודמת. ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם ב-8.3 מליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 3 מליון שקל בתקופה המקבילה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה