ERN חתמה הסכמים עם רשתות לשירות אבטחת פרעון צ'קים
חברת אי.אר.אן ישראל (ERN), ספקית שירותי אבטחת פירעון צ'קים, חתמה לאחרונה על שורה של הסכמים עם רשתות מובילות, במסגרתם יכבדו צ'קים באמצעות שירות אבטחת פירעון הצ'קים של החברה. בין הרשתות ניתן לציין את רשתות המשביר החדש לצרכן, ביתילי, אי.די דיזיין, שטיחי כרמל, רמי לוי שיווק השקמה ורשת ויקטורי. השירות שמעניקה אי.אר.אן מבוצע באמצעות קורא צ'קים, שבאמצעותו מעביר בית העסק את פרטי הצ'ק למוקד החברה ומקבל תשובה תוך מספר שניות. במידה שהצ'ק מאושר (מעל מ- 90% מהצ'קים מאושרים) מבטיחה אי.אר.אן את כיסוי הצ'ק. המשמעות לבעל העסק היא 0% צ'קים חוזרים. רשת ביתילי כבר מקבלת צ'קים בכל 15 סניפי הרשת. רשת אי. די דיזיין מקבלת צ'קים ב-6 סניפי הרשת בדומה לסניפי רשת שטיחי כרמל. רשת המשביר החדש לצרכן החלה בפיילוט בשלושה סניפים וצפויה להרחיב את פעילותה לכלל הרשת בחודשים הקרובים. גם רשת רב בריח, החלה בפיילוט בשלושה סניפים, שיכבדו צ'קים. כל הרשתות הללו החלו לכבד צ'קים לאחר שלא היו מוכנות לקבל צ'קים עד כה. מנכ"ל אי.אר.אן עופר ארז, מסר כי בתי עסק, אשר מכריזים במוצהר כי הם מכבדים צ'קים, מכפילים תוך שלושה חודשים, מאז נרשמו לשירות, את מחזור הצ'קים המתקבלים בבית העסק. צרכן שמשלם בצ'קים נהנה מאשראי חוץ-בנקאי המתקבל ישירות מבית העסק. בחלק מענפי המסחר, כמו מוצרי חשמל, ריהוט ומוסכים, בהם מדובר בעסקאות בהיקפים גדולים שלעתים חורגים ממסגרת האשראי שמקצות חברות כרטיסי האשראי. בתי-עסק שאינם מכבדים צ'קים עלולים להחמיץ עסקאות". עוד אמר ארז כי "באמצעות הצ'ק ניתן לחלק את התשלום בצורה הנוחה לצדדים. יש לקוחות שמעדיפים צ'קים מסיבות אישיות, שנוגעות בעיקר לשליטה בהוצאות. הרשתות הגדולות מבינות את היתרון של הצ'ק עבור קהל הצרכנים. יחד עם זאת קיים עדיין החשש מצ'קים חוזרים ולכן הן פונות לשירותי אי.אר.אן."