7 השנים הטובות של סנפרוסט: הרווח צמח ב-17% ל-25 מ'

עוד בשנה החולפת: גידול של 11% במכירות ל-268.8 מ' ש' - זו השנה השביעית שהחברה מציגה שיפור ברווחיות ובהיקפי המכירות. וברבעון ה-4: גידול של 2% ברווח ומכירות יציבות
שרון שפורר |

קבוצת סנפרוסט דיווחה אמש (שני) על שנה שביעית במספר של שיפור מתמשך ברווחיות כמו גם בהיקפי המכירות. הרווח הנקי של הקבוצה צמח ב-2004 ב-17% ל-25 מיליון שקל, לעומת 21.4 מיליון שקל בלבד ב-2003. מכירות החברה בשנה החולפת הסתכמו ב-268.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-243.1 מיליון שקל בשנת 2003 - גידול של 11%. הגידול, הסבירה החברה, נבע הן מגידול במכירות סנפרוסט והם מגידול במכירות חברת הבת (100%), מעדנות. ועל אף הגידול במירות כמו גם השיפור ברווח הנקי, סנפרוסט הציגה ירידה ברווחיות הגולמית מ-33.6% ב-2003 ל-32.4% ב-2004. את הקיטון הסבירה החברה בעיקר בעליה במרכיבי חומרי הגלם במגזר המאפים הקפואים. הרווחיות התפעולית של סנפרוסט דווקא השתפרה ומ-8.7% ב-2003 ל-9.2% ב-2004. באשר לרבעון הרביעי של השנה, דיווחה סנפרוסט על גידול של קרוב ל-2% במכירות שהסתכמו ב-5.5 מיליון שקל, לעומת 5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, שנה קודם לכן. מכירות הרבעון נותרו כמעט ללא שינוי מהותי מהרבעון הרביעי של 2003 והסתכמו ב-65 מיליון שקל. גם בתקופה זו של שלושת החודשים החותמים את השנה, ירדה הרווחיות הגולמית של סנפרוסט, ומאותה הסיבה בדיוק, שהיא ירדה במהלך השנה. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות הגיע לשיעור של 31.1% ברבעון החולף, לעומת 31.8% ברבעון המקביל לו, 2003. הרווחיות התפעולית, נוסיף, עלתה קלות מ-7.9% ברבעון החותם את 2003 ל-8% ברבעון החותם את השנה העוקבת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה