מבזקי צרכנות ושיווק

חדש בעלית קפה-נמס מגורען בטעמים. אסם בקמפיין "ספר שני במתנה". תבליני פרג במילויים חדשים לאוזני המן. יד מרדכי בקמפיין לשמן זית. שעוני עדי משיקים שעוני יודאיקה מעוצבים
שירות Bizportal |

* חברת הקפה של עלית מציגה: ארומה - קפה נמס מגורען בטעמים. קפה נמס ארומה בטעם טירמיסו וקפה נמס ארומה בטעם אייריש קרים.

* אסם-נסטלה מעלה מחר (ב'), קמפיין לרגל יציאתה במבצע "ספר שני במתנה" שיערך בשיתוף עם רשת חנויות צומת ספרים: קונים אחד ממוצרי NESCAFE ומקבלים ספר שני במתנה בחנויות הרשת. הקמפיין בהשקעה כוללת של 2 מיליון שקל.

* תבליני פרג משיקים לקראת חג הפורים מילויים חדשים לאוזני המן. תבליני פרג מציעים לשדרג אוזני המן עם סדרה חדשה במהדורה מוגבלת של מילויים מוכנים לאוזני המן.

* חדש לשומרים על הגיזרה. חברת עלית - אנרג'י מציגה:

ENERGY GRANOLIGHT ? גרנולה פירות ואגוזים ללא תוספת סוכר, עם פירות ואגוזים.

* חברת גידרון מציגה אזני המן במגוון טעמים. מנהל שיווק וסחר בחברת גידרון, מישל ז'נו, אמר היום כי החברה צפויה לשווק בחג הפורים מעל ל-160 טון אזני המן מתוכם 90% לשופרסל ו-10% ללקוחות חיצוניים בהיקף כספי של כ-2.9 מליון שקל.

* יד מרדכי מציגים קמפיין חדש לשמן זית המדגיש את היתרונות של סוגי שמן הזית בהתאמה לשימושים השונים של הצרכנים: תיבול וטיגון, תחת הקונספט "כשהטבע מחזיר אהבה". הקמפיין בהשקעה כוללת של כ-1.5 מיליון שקל, יכלול סרטון טלוויזיה שישודר בערוץ 2 ובערוץ 10 ויימשך כשבועיים.

* חדש מ"שעוני עדי", סדרה של שעוני יודאיקה מעוצבים.

סדרת שעוני היודאיקה כוללת 5 דגמים שונים עם איורים ואלמנטים שונים הקשורים לארץ ישראל, מדינת ישראל, דמויות תנ"כיות וכאמור, כל השעונים כוללים אותיות עבריות במקום ספרות. השעונים עוצבו כשעוני ספורט-אלגנט עם מנגנון קוורץ נגד מים ומשווקים עם רצועות עור או רצועות מתכת מפלדה.

* ישפאר הום-טק, מציעה מבצע מיוחד על מצלמות הסטילס הדיגיטליות של סוני לכבוד חג פורים: קונים מצלמת סטילס דיגיטלית של סוני ומקבלים במתנה כרטיס זיכרון

של 128 מגה.

* בעקבות התחזיות לשיפור משמעותי בתנועת התיירים לישראל, יזמה רשת אקור כלל תכנית ייחודית לתיירות הנכנסת בשם "אקור קומפלימנטרי". התכנית מבוססת על אירוח של 7 לילות באחד מהמלונות- נובוטל ירושלים, נובוטל ים המלח ומרקיור סוויטות בת ים, כאשר ההסעה משדה התעופה למלון וחזרה תנתן בחינם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)
מסים

"אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?"

הגירעון ב-2025 יהיה נמוך ממה שמעריכים, גביית מסים גדולה בדצמבר בעיקר בזכות חוק הרווחים הכלואים - חברות יחלקו דיבידנדים ענקיים; מנהל רשות המסים מעריך גבייה שנתית של 100 מיליארד שקל מעל היעד בתחילת השנה - האם גביית המסים הזו מעידה על שיפור במשק, ועל המלחמה בהון השחור

רן קידר |

מסים הם החלק הכי מרכזי בהכנסות המדינה. זה רוב רובו של המקור התקציבי. מסים אמורים לבטא את מצב הכלכלה. כשהכלכלה חזקה, הרווחים של הפירמות בעלייה, השכר עולה והמסים עולים, וההיפך. בשנה האחרונה יש עלייה חריגה מאוד במסים. אבל אל תטעו, למרות שהיא חשובה, והיא עוזרת לנתונים להיראות טובים מאוד, היא לא בהכרח מבטאת את מצב הכלכלה, היא מזכירה "הכנסות חד פעמיות" בדוחות של חברות - האם להתייחס להכנסות האלו או לא?

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים מדבר על גבייה שעולה על 100 מיליארד שקל מהיעד המקורי. ב-11 חודשים נקבו 466 מיליארד שקל, וכנראה שבדצמבר תהיה גביית שיא שתביא את הגבייה הכוללת למעל 530 מיליארד שקל מיליארד שקל. הגבייה הזו, וכן הגבייה בסוף שנת 2024 מיוחסת לשני מהלכים של רשות המסים. 

הראשון הוא מיסוי רווחים כלואים. זה עובד כך. רואה החשבון מתקשר לבעלים של חברה קטנה ואומר לו - "תראה, יש חוק חדש, לא כל כך ברור היישום שלו, אבל המשמעות שלו שצריך לשלם מס על רווחים היסטוריים".

אתה רציני?

"כן צריך לשלם מס-קנס של 2% או לחלק אותם. אפשר לחלק בהדרגה 5% בשנה ומשנה הבאה 6% מהיקף הרווחים. המדינה לא רוצה שיחזיקו רווחים אלא שיחלקו כדי לקבל את המס על הדיבידנד". 

כמה מס?

"זה 30%, ויש גם מס יסף של 3% ועל רווחים מסוימים עוד 2%".

המון. אין משהו לעשות?

 "חילקנו בסוף 2024 כדי להימנע מעליית מס יסף, זוכר. פעלנו נכון, אבל עדיין יש רווחים לצרכי מס לפי המבחן של החוק שמחויבים במס. אני לא חושב שכדאי לשלם קנס של 2%, צריך לחלק דיבידנד של 5% מהרווחים".


אמא ותינוק
צילום: Photo by Pixabay

לבד במערכה: כך הפכו אימהות יחידניות לקורבנות המרכזיים של יוקר המחיה

אלפי נשים בישראל שמגדלות ילדים לבדן נמצאות במלחמת הישרדות מתמדת: הן נאלצות לתמרן כדי לגשר על הפער בין ההוצאות שמזנקות מיום ליום להכנסות שמדשדשות במקום, וחרדות מפני העתיד. הורות עצמאית 2025 קווים לדמותה

ענת גלעד |
נושאים בכתבה משפחה יוקר המחיה

הן נשים חזקות שהגיעו להורות כשהן בשלות ויודעות דבר או שניים על החיים. הן רכשו השכלה גבוהה, התקדמו בקריירה, קנו דירה וחשבו שהעתיד בטוח. עבור הילדים שלהן, הן כל העולם.

אבל אחרי חמש שנים של משברים כלכליים רצופים, מיתון עמוק ומדינה שמיום ליום יותר קשה לחיות בה, אימהות יחידניות רבות לא מצליחות להירדם בלילה מהמחשבה מה יהיה מחר. תחושת הביטחון הכלכלי שקרסה הפכה את חלום ההורות היחידנית למלחמת הישרדות יומיומית.

במדינה שבה יוקר המחיה כבר אינו רק מונח סטטיסטי אלא מציאות חיים יומיומית, משפחות רבות נדרשות לעשות ויתורים כואבים. אבל את אחד המחירים הכבדים ביותר משלמות אימהות יחידניות - נשים שבחרו בהורות ללא בן זוג.

עבור נשים אלו, להחלטה להביא צאצא לעולם קדמה כבר מהתחלה מחשבה עמוקה על היכולת לפרנס אותו או אותה בכבוד ולספק את כל צרכי המשפחה. הן ניגשו לתהליך מתוך תכנון כלכלי קפדני ושיקול דעת, הכינו כסף ליום שחור. אך אף אישה שחלמה להיות אם יחידנית לא יכלה לחזות את רצף המשברים הכלכליים ואת גלי ההתייקרויות שפקדו את ישראל בשנים האחרונות.

גם אלו שפעלו בצורה השקולה ביותר, והקימו תא משפחתי יחידני מתוך בחירה ומודעות כלכלית, לא יכלו להיות חסינות מגל ההתייקרויות הגורף שהגיע לשיאו בשנת 2025, שבו הוצאות משק הבית עלו באלפי שקלים בשנה. התייקרות מוצרי מזון, חשמל, מים וארנונה, שלא לדבר על תחבורה, גנים וצהרונים, יחד עם קיצוצים נוספים ומשכורת שלא מתעדכנת בהתאמה, הפכו את שמיכת התקציב לקצרה עוד יותר עבור מי שמפרנסת לבדה. בתנאי אי-ודאות קיצוניים שכאלה, שבהם גם משפחות עם שני מפרנסים מתקשות לגמור את החודש.