ישראכרט: גידול של 6.5% במחזורי הקניות בפברואר
מגמת הגידול במחזורי הקניות בכרטיסי האשראי נמשכה גם בחודש פברואר. במהלך החודש חל גידול ריאלי של 6.5% במחזורי הקניות בהשוואה לפברואר 2004 (נומינלי 7.5), גידול דומה נרשם מתחילת השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך מוסר מנכ"ל תשלובת ישראכרט, חיים קרופסקי.
קרופסקי הוסיף, כי ענפי מוצרים ברי קיימא המהווים אינדיקציה לשיפור בפעילות הכלכלית ולצמיחה, עלו בחודשיים הראשונים של השנה ב-7%. בהנחה שתימשך הרגיעה במצב הביטחוני, מעריך קרופסקי, כי שיעור הגידול מנוכה עונתיות (בניכוי הקניות לחג הפסח שהחלו במרץ אשתקד) ינוע ברבעון הראשון בין 6% ל-7%.
מישראכרט נמסר כי יום המשפחה ניצח את חג האהבה ? 40% יותר עסקאות בענף המשתלות ביום משפחה לעומת חג האהבה. עוד נרשם בפברואר גידול של 24% בהוצאות על הנעלה לצד גידול של 20% בהוצאות על מכוני יופי וקוסמטיקה בחודשים ינואר פברואר. בישראכרט מציינים כי בראשון לציון משקיעים במחשבים ? עלייה של 38% בהוצאות בענף המחשבים בחודשים ינואר פברואר, לעומת 9% בממוצע הארצי.