מינויים חדשים במשק: גיא ידלין - סמנכ"ל שיווק במירס
מנכ"ל חברת מירס, אברשה בורשטין, הודיע אתמול (ג') על מינויו של גיא ידלין, לתפקיד סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה. ידלין אשר שימש עד לאחרונה כיועץ חיצוני, בנושא שיווק ומכירות לחברת בזק ומילא תפקידים רבים בתחומי השיווק והמכירות בחברת סלקום, יחליף בתפקידו את משה בר צבי שמונה לאחרונה למנכ"ל ג'רוזלם פוסט.
ידלין (37), בוגר תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת ת"א ומוסמך (MBA) מאוניברסיטת מנצ'סטר בשלוחת ישראל. מאז 1996, כיהן גיא במספר תפקידים בכירים בחברת סלקום בהם: הקמת המחלקה העסקית ובניית האסטרטגיה השיווקית לחדירה לשוק העסקי, ניהול שירות ומכירות ארצי למגזר זה. ידלין הוביל, לדברי החברה, את התארגנות סלקום לתחרות בשוק התקשורת הפנים-ארצית ובנוסף, משנת 2001 שימש כמנהל רשת החנויות ומרכזי השירות בחברה. לאחרונה שימש ידלין כפרוייקטור מיוחד בנושא B-Digital והקמת מערך ה-Retail של בזק.
מינויים חדשים גם באסם. החברה הודיעה על שני מינויים חדשים, המתבצעים, לדבריה, כחלק מהשינוי במבנה הארגוני עליו הודיעה לאחרונה, שבמסגרתו תעבור למבנה חטיבתי שיאפשר מיקוד ניהולי בכל אחד מתחומי פעילותה. עוד נמסר מאסם, כי ההערכות החדשה נועדה להתאים את מבנה האירגון לתהליך ההתפתחות המואץ שהובילה קבוצת אסם בשנים האחרונות באמצעות מיזוגים ורכישות של החברות: טבעול, סלטי צבר, הבית, בית השיטה, נגה גלידות ואחרות, ועל ידי כניסה לתחומים חדשים, דוגמת: תחום הקפה, דגני הבוקר, שוקולד ומזון לחיות מחמד.
הרצל עוזר ימונה למנכ"ל חטיבת הקולינארי באסם. במסגרת תפקידו ינהל עוזר את התחום הקולינארי באסם, הכולל, בין השאר, את קטגוריות המרקים, התבשילים, הפסטות והרטבים.
עוזר שימש בעבר כמנכ"ל עוף טוב, מנכ"ל מפעלי מלט ישראלים בע"מ, מנכ"ל GO NEXT - חברת האינטרנט הסלולארי של פלאפון, סמנכ"ל לשיווק ומכירות בבזק מנכ"ל שקם ומנכ"ל קרליין. לעוזר תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.
נילי צור מונתה למנכ"ל חטיבת החטיפים ודגני הבוקר. במסגרת תפקידה תנהל נילי צור את תחום החטיפים ודגני הבוקר, הכולל בין השאר את מותגי: במבה, ביסלי, אפרופו וקומיקס של אסם ואת מותגי דגני הבוקר של נסטלה. צור שימשה בעבר כסמנכ"ל השיווק של YES, כסמנכ"ל שיווק ומכירות בסלטי צבר וכסמנכ"ל בכיר בגיתם/BBDO. לצור תואר שני בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.
וגם הבינ"ל מרענן. הבנק הודיע היום (ד') על מינויו של איתמר שימרת למנהל מחלקת תכנון ואסטרטגיה בדרג של סמנכ"ל וחבר הנהלה. המינוי ייכנס לתוקף בתחילת מרץ. לדברי הבנק, מדובר בהרחבה משמעותית של מחלקת התכנון הקיימת בבינלאומי.
בין היתר, תפקח המחלקה על תכניות העבודה ארוכות הטווח של הבנק תוך שמירה על יעדי רווחיות ותשואה רב שנתיים, ותעסוק בנושאים אסטרטגיים כמו למשל: חיזוק היתרונות התחרותיים של הבנק, ובחינת התפתחות לתחומי פעילות חדשים תוך בניית יכולות אסטרטגיות מתאימות. המחלקה תהיה אחראית גם על בדיקת הזדמנויות עיסקיות שוטפות, ומיזמים חדשים, ותעסוק בנושאים נוספים כמו תקנון (מעקב אחר מדדי פעולה והקצאת כוח אדם בהתאם) ותאום בין האגפים השונים בכל הנוגע לממשק בנושאים האסטרטגיים על מנת להכין את הבנק בצורה מיטבית להתמודדות בזירה התחרותית העתידית.
שימרת, 45, נשוי פלוס 1, מוסמך במינהל עסקים (MBA) בתחום אסטרטגיה וניהול מאוניברסיטת Ivey Business School University of Western Ontario ,Canada. הוא עבד בחברות הייעוץ המובילות בתחומן בעולם: בשנים 2004-2001 עבד בחברת הייעוץ הבינלאומית מקינזי והיה אחראי בין היתר על הובלת שינויים אירגוניים ואסטרטגיים בכמה מהגופים המובילים בארץ בתחומי הבנקאות, תקשורת ותחבורה, וליווה תהליכים אסטרטגיים בבנקים בבריטניה ואוסטרליה.
בין השנים 2001-1998 עבד כשותף בחברת הייעוץ מיטצ'ל מדיסון גרופ ובין השאר ליווה חברות מובילות מתחומי הפיננסים בארה"ב; לפני כן כיהן בחברת הייעוץ ביין קומפני.
ולבסוף. IFN מערכות הודיעה אתמול (ג') על מינויה של יעל אגסי-בלנדר, למנכ"ל החברה. המינוי יכנס לתוקף ב-1 בחודש מרץ, 2005. איציק רכלבסקי, מי שכיהן כמנכ"ל החברה עד כה, מונה ליו"ר פעיל של IFN מערכות.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.