אמון צרכני ארה"ב רושם ירידה מפתיעה בינואר

לרמה של 95.8 מרמה של 97.1 בדצמבר. בשווקים ציפו לעליה של 0.5, לעומת דצמבר, זאת בשל נתוני תעסוקה חיוביים, כמו גם, ירידת מחיר הדלק. מנגד, הירידות בבורסה עשו את שלהם ככל הנראה
אמיר כהן |

מדד אמון צרכני ארה"ב, כפי שנערך על ידי אוניברסיטת מישיגן, פורסם היום (ו), לאחר פתיחת המסחר. אמון צרכני ארה"ב ירד לרמה של 95.8 מרמה של 97.1 בדצמבר. כלכלנים מייחסים את הירידה לגל המימושים שפוקד את שווקי ההון, בתקופה האחרונה. מימושים אלו, לפי הטענה הרווחת, גרמו לצרכני ארה"ב לאבד מעט מאמונם בשווקי ההון.

נציין, כי בשווקים ציפו לעלייה, זאת בשל נתוני התעסוקה המרשימים של 2004. נזכיר, כי לאחרונה פורסם כי היקף גיוסי כוח האדם, על ידי חברות אמריקאיות ב-2004, היה הגבוה מזה 5 שנים. כמו כן, הירידה שחלה במחרי הנפט, תרמה את שלה ל"זוללי הנפט" האמריקאים על מכוניות ה-SUV שלהם.

הסקר מבוסס על תיחקור כ-500 צרכנים, כל חודש. הצרכנים משיבים על שאלות בשתי קטגוריות עיקריות, מצבם הנוכחי ומצבם בעתיד. הפירסום הנוכחי, הינו ראשוני. בכל חודש, ביום שיש השני שלו, מפרסמת האוניברסיטה את המדד ושובעיים לאחר מכן, מציגה את שיעורו הסופי, לאחר תיקונים.

נזכיר, כי לפני שנה עמד המדד על רמה הגבוהה מ-103 נקודות, אחת הרמות הגבוהות מאז ייסוד המדד ב-1966. כמו כן, כי עד אוקטובר 2004, היו פני המדד דרומה, ובחודש האמור, שינו כיוון. בינואר, כך מתברר, שוב משנה המדד את כיוונו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה