אוהד מראני - יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים

מחליף בתפקידו את רימון בן שאול ויהיה מתוקף כך חבר נשיאות ההתאחדות. וגם: מסקר ההתאחדות על תעשיות הריהוט עולה, כי ב-2004 הוציא בית עסק בישראל על ריהוט כ-18,550 שקל בממוצע
שרון שפורר |

אוהד מראני, יו"ר בתי הזיקוק לנפט ומנכ"ל האוצר לשעבר, מונה על ידי שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים שנכנס לפני כשבועיים לתפקידו, ליו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים. בתוקף כך, יהיה מראני חבר נשיאות התאחדות התעשיינים.

המינוי אושר על ידי נשיאות התאחדות התעשיינים. מראני מחליף בתפקידו את רימון בן שאול, מנכ"ל קונרס טכנולוגיות.

במקביל למינוי החדש מפרסמת הבוקר התאחדות התעשיינים סקר חדש על תעשיות הריהוט. מהסקר עולה, כי בשנת 2004 הוציא בית עסק בישראל על ריהוט כ-18,550 שקל בממוצע. שני שלישים מהעסקים שרכשו רהיטים אשתקד, רכשו ריהוט שיוצר בישראל לעומת 16% בלבד שרכשו ריהוט מיובא.

מנהל איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים, וסמנכ"ל ההתאחדות, מאיר בר-אל ציין, כי כסא ושולחן משרדי הם הרהיטים הפופולאריים ביותר במגזר העסקי בשנת 2004. 53% מבתי העסק קנו כסא בקנייה האחרונה ו-46% קנו שולחן משרדי. מוצרים בולטים נוספים הם כסאות מנהלים (25%), ארונות, (23%) ומדפים (16%) שולחנות מחשב (15%). בסה"כ קונה המגזר העסקי כ-2 פריטים שונים בממוצע. כאשר עסק גדול יותר מ-30 עובדים, קונה בממוצע 2.4 פריטים בממוצע.

בר-אל מציין עוד, כי מהסקר עולה ש-28% מבתי העסק נוהגים לערוך את קניות הריהוט בחנויות הקטנות הפרטיות, 21% קונים אצל נגר פרטי. 23% קונים ברשתות גדולות או בירידים.

מהסקר מסתמן, כי העסקים אינם מרבים בסקרי שוק לפני קניות הריהוט ובסה"כ מחפשים ב-1.2 חנויות בממוצע. עסקים גדולים יותר נוטים להיכנס ל-1.4 חנויות בממוצע לפני הרכישה. עוד עולה מהסקר, כי 29% מבתי העסק נוהגים לחפש רהיטים באינטרנט וכי 82% מהמגזר העסקי תופס את הריהוט הישראלי כמתאים לצרכיו.

בר-אל מדגיש, כי 57% מבתי העסק קונים רהיטים בישוב בו פועל העסק, לעומת 35% שקונים מחוץ לישוב. כמחצית מבתי העסק קונים רהיטים באזורי תעשייה. עסקים גדולים יותר נוטים לקנות רהיטים בחנויות הנמצאות מחוץ ליישוב, מאשר בתוכו. בדומה למשקי הבית, גם החלטת הקנייה של העסקים מושפעת בעיקר מהמחיר - 42% מושפעים מגורם זה בבואם לבחור את החנות בה יקנו.

מנהל איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים מוסיף, כי בסקר עלו גורמים נוספים המשפיעים על הבחירה של בתי העסקים.

כך, למשל, 25% קונים בחנות בה הם רגילים 18% מושפעים מאיכות המוצר, 8% מושפעים מהקרבה לבית או למקום העבודה, 7% מושפעים מטיב השירות, 6% - המלצה, 6% קונים בקנייה מזדמנת, 5% מושפעים מהמקצועיות, 4% מבתי העסקים מושפעים מההובלה למשרד, ואחוז דומה מושפע מהמגוון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה