בעקבות ההודעה על שת"פ: אבוג'ן אפ' 1 מזנקת 162%, המנייה עולה 17% במחזור 40 מ' ש'

החברה חתמה על הסכם עם אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום התעופה ויצור מטוסים לבדיקת ההיתכנות והפוטנציאל של צמחי הקיקיון המפותחים על-ידה

אתמול פרצו שתי מניות מובילות בבורסה, אלביט מערכות ובזק, לשיאים חדשים. היום מתברר שיש מניה נוספת, אמנם של חברת קטנה הרבה יותר, המתקרבת לשיא שלה. מדובר במניה של אבוג'ן, שמזנקת כעת ב-17% למחיר של 11.8 שקל, ורחוקה בפחות מ-5% מהשיא שסימנה בספטמבר אשתקד. נציין, כי המנייה מרכזת את המחזור ה-9 בבורסה - סך של 40.5 מיליון שקל

ניירות הערך של אבוג'ן מגיבות היום להודעתה כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום התעופה וייצור מטוסים המובילות והגדולות בעולם לפיתוח משותף של ביוג'ט, תחליף לדלק מטוסים (Jet-A), המיוצר משמן שמקורו בצמחים. במסגרת ההסכם תבדוקנה החברות את ההיתכנות והפוטנציאל של צמחי הקיקיון המפותחים על ידי אבוג'ן, להוות חומר גלם לייצור ביוג'ט.

לאבוג'ן יש 2 אופציות הרשומות למסחר. הראשונה (אבוג'ן אפ 1) תפקע עוד כ-10 ימים (ב-31 במאי) עם מחיר מימוש של 912.22 אג'. האופציה נסחרה הבוקר עם מנוף של 10 (כלומר על כל שינוי של 1% במנייה היא אמורה לעלות ב-10). השנייה (אבוג'ן אפ 2) תפקע בעוד כשנתיים (ב-31 במאי 2011) עם מחיר מימוש של 1192.9 אג'.

החברה מבהירה

תעשיית התעופה צורכת כיום למעלה מ-300 מיליארד ליטרים של דלק בשנה, כאשר שיעור השימוש בתעופה גדל בקצב של כ-5% בשנה. למרות הגידול הצפוי, התעשייה הצהירה על מחויבותה להפחית את שיעור פליטת גזי החממה, ונראה כי בעתיד הנראה לעין ביוג'ט צפוי להיות אחד הפתרונות הנפוצים ביותר לתעשייה, שכן הוא יכול לשמש כתוספת או כתחליף ל-jet-A, מבלי להידרש לשינויים במנוע או במטוס.

תעשיית התעופה מחפשת אחר גידולים, אשר עשויים לשמש כחומר גלם בר-קיימא, תחרותי כלכלית ואשר לא יוביל לפגיעה בשמורות וביערות גשם, במטרה להפחית את פליטת גזי החממה. במהלך השנה האחרונה ערכו יצרניות מטוסים מובילות, בשיתוף עם חברות תעופה שונות, ניסויי טיסה תוך שימוש בביוג'ט שמקורו בגידולים שונים.

כפי שדיווחה בעבר, אבוג'ן מפתחת זנים משופרים של צמח הקיקיון כחומר גלם לייצור דלקים אלטרנטיביים, בעלי יבול שמן גבוה, אשר ניתן יהיה לגדלם באופן מסחרי באדמות שוליות (לא חקלאיות), ובכך תוזל עלות חומר הגלם ביחס לגידולים אחרים המשמשים לייצור ביודיזל.

החברה ביקשה להבהיר בהודעה לבורסה כי "מדובר בבדיקות היתכנות ראשוניות בלבד, ואין כל וודאות, כי השמן שמקורו בצמחי הקיקיון המפותחים על ידי החברה אכן יתאים לשמש כחומר גלם לייצור ביוג'ט, או כי ההתקשרות המתוארת לעיל שהינה לצרכי ביצוע בדיקות היתכנות ראשוניות, אכן תוביל להתקשרות מסחרית עם החברה האמורה לרכישת שמן קיקיון שייוצר על ידי החברה".

לפיכך, מבהירה החברה כי נכון למועד דוח זה אין שינוי בתחומי הפעילות שלה וביעדיה כפי שהם מוצגים בדוחות של 2008.

שלשום דיווחה החברה כי הכנסותיה בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בסך של כ-2.4 מיליון דולר בהשוואה לסך של כ- 114 אלפי דולר ברבעון המקביל אשתקד . העלייה בהכנסות החברה נובעת בעיקר מהכרה בהכנסה בגין הסכם שיתוף הפעולה שנחתם בספטמבר 2008 עם חברת מונסנטו.

בשורה התחתונה, אבוג'ן רשמה הפסד בסך של 1.376 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת הפסד של 1.12 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, רווחי החברה מפעולות רגילות הסתכמו בסך של כ- 624 אלפי דולר בהשוואה להפסד בסך של כ- 1.2 מיליון דולר בשלושת החודשים שנסתיימו ביום 31 במרס 2008. הגידול ברווחי החברה נובע מההכנסות בגין הסכם שיתוף הפעולה עם חברת מונסנטו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)
מסים

"אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?"

הגירעון ב-2025 יהיה נמוך ממה שמעריכים, גביית מסים גדולה בדצמבר בעיקר בזכות חוק הרווחים הכלואים - חברות יחלקו דיבידנדים ענקיים; מנהל רשות המסים מעריך גבייה שנתית של 100 מיליארד שקל מעל היעד בתחילת השנה - האם גביית המסים הזו מעידה על שיפור במשק, ועל המלחמה בהון השחור

רן קידר |

מסים הם החלק הכי מרכזי בהכנסות המדינה. זה רוב רובו של המקור התקציבי. מסים אמורים לבטא את מצב הכלכלה. כשהכלכלה חזקה, הרווחים של הפירמות בעלייה, השכר עולה והמסים עולים, וההיפך. בשנה האחרונה יש עלייה חריגה מאוד במסים. אבל אל תטעו, למרות שהיא חשובה, והיא עוזרת לנתונים להיראות טובים מאוד, היא לא בהכרח מבטאת את מצב הכלכלה, היא מזכירה "הכנסות חד פעמיות" בדוחות של חברות - האם להתייחס להכנסות האלו או לא?

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים מדבר על גבייה שעולה על 100 מיליארד שקל מהיעד המקורי. ב-11 חודשים נקבו 466 מיליארד שקל, וכנראה שבדצמבר תהיה גביית שיא שתביא את הגבייה הכוללת למעל 530 מיליארד שקל מיליארד שקל. הגבייה הזו, וכן הגבייה בסוף שנת 2024 מיוחסת לשני מהלכים של רשות המסים. 

הראשון הוא מיסוי רווחים כלואים. זה עובד כך. רואה החשבון מתקשר לבעלים של חברה קטנה ואומר לו - "תראה, יש חוק חדש, לא כל כך ברור היישום שלו, אבל המשמעות שלו שצריך לשלם מס על רווחים היסטוריים".

אתה רציני?

"כן צריך לשלם מס-קנס של 2% או לחלק אותם. אפשר לחלק בהדרגה 5% בשנה ומשנה הבאה 6% מהיקף הרווחים. המדינה לא רוצה שיחזיקו רווחים אלא שיחלקו כדי לקבל את המס על הדיבידנד". 

כמה מס?

"זה 30%, ויש גם מס יסף של 3% ועל רווחים מסוימים עוד 2%".

המון. אין משהו לעשות?

 "חילקנו בסוף 2024 כדי להימנע מעליית מס יסף, זוכר. פעלנו נכון, אבל עדיין יש רווחים לצרכי מס לפי המבחן של החוק שמחויבים במס. אני לא חושב שכדאי לשלם קנס של 2%, צריך לחלק דיבידנד של 5% מהרווחים".


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.