מכתשים אגן מדווחת על תוצאות חזקות: הרווח עלה ב-30%
מכתשים אגן, החברה הגנרית המובילה בעולם בתחום המוצרים להגנת הצומח והחברה המדורגת 7 בעולם בשוק האגרוכימיה, מדווחת היום על תוצאותיה לרבעון השני של 2007.
מכירות החברה ברבעון השני של שנת 2007 צמחו ב 20% והגיעו לשיא ברבעון שני של 549.9 מיליון דולר לעומת 458.3 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מכירות החברה במחצית הראשונה של השנה צמחו ב 16.5% והסתכמו ב-1.092. מיליארד דולר לעומת 952.1 מיליון דולר אשתקד.
הרווח התפעולי של החברה צמח ב- 33.5% והסתכם ב- 88.4 מיליון דולר לעומת 66.2 מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי במחצית הראשונה של השנה, צמח ב- 25.8% והסכם ב-188.4 מיליון דולר לעומת 149.8 מיליון דולר אשתקד.
כמו כן דיווחה החברה על תוצאת שיא לרבעון שני בשורת הרווח הנקי שצמח ב-30% והסתכם ב 52.3 מיליון דולר לעומת 40.2 מיליון דולר אשתקד. במחצית הראשונה של השנה, צמח הרווח הנקי ב- 21.3% והסתכם ב- 118.8 מיליון דולר.
מהחברה נמסר, כי המגמות החיוביות שאפיינו את ענף החקלאות הגלובלי ברבעון הראשון של השנה, נמשכו ואף התחזקו ברבעון השני, והתבטאו בביקוש רב לכל סוגי המוצרים בכל אזורי פעילות החברה. הגורמים העיקריים לצמיחה היו עלייה מחירי תפוקות חקלאיות טובים (כדוגמת תירס וסויה) ותנאי מזג אויר נוחים במרבית אזורי פעילות החברה.
אברהם ביגר, יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל מכתשים אגן, אמר כי "מכתשים אגן ממשיכה להציג יכולות צמיחה מרשימות בכל מגזרי פעילותה ונהנית משיפור בביקושים בשוק להגנת הצומח. תיק המוצרים הרחב והאיכותי של החברה מאשפר לנו להאיץ את קצב צמיחת החברה ולייצר גידול בשיעור העולה על זה של מתחרותיה ברבעון. "
ביגר הוסיף כי תכנית השינוי הארגוני וההתייעלות שהשיקה החברה בחודש מרץ מתקדמת במהירות רבה מהמתוכנן ומתחילים להצטבר חסכונות הן בתחום הרכש והן בתחום התקורות. מבנה הנהלת הקבוצה החדש הושלם כמעט במלואו ופעולות האיחוד התפעולי של מכתשים ואגן הושלמו לפני מספר שבועות, מוקדם יותר מהמתוכנן. בהתבסס על הישגי התכנית עד כה ומסירות העובדים אני מאמין שביכולתנו לעמוד ביעדי התכנית ביתר שאת ואף מוקדם מהמתוכנן. כל זאת בשילוב מיקוד מאמצינו בהרחבת אפשרויות הצמיחה של החברה ברחבי העולם.
פיזור גיאוגרפי
באירופה, צמחו המכירות ברבעון השני ב 21.3% והסתכמו ב- 221.1 מיליון דולר בהשוואה ל- 180.4 מיליון דולר אשתקד. במחצית הראשונה של השנה, צמחו המכירות ב- 19.6% והסתכמו ב - 490.6 מיליון דולר בהשוואה ל 410.3 מיליון דולר אשתקד. בצפון אמריקה, צמחו המכירות ברבעון השני ב 24.1% והסתכמו ב-131.4 מיליון דולר בהשוואה ל- 105.8 מיליון דולר אשתקד. במחצית הראשונה של השנה, צמחו המכירות ב- 13.4% והסתכמו ב -233.7 מיליון דולר בהשוואה ל 206.0 מיליון דולר אשתקד. בדרום אמריקה, צמחו המכירות ברבעון השני ב 26.4% והסתכמו ב- 100.4 מיליון דולר בהשוואה ל- 79.7 מיליון דולר אשתקד. עיקר הצמיחה בדרום אמריקה נובעת מברזיל. במחצית הראשונה של השנה, צמחו המכירות ב- 26.2% והסתכמו ב- 205.5 מיליון דולר בהשוואה ל 163.9 מיליון דולר אשתקד.