במיקרוסופט מחפשים מוחות וסטארט-אפים משלנו
מיקרוסופט ישראל הכריזה כבר לפני כשנה על הרחבת פעילותה בארץ, ובשבוע שעבר השיקה את המרכז החדש שלה בהרצליה.
הפעילות של המרכז החדש אמורה להרחיב באופן משמעותי את השירותים מבוססי רשתות אינטרנט, שירותים מבוססים IP. בנוסף, חזון החברה הוא לשלב בפעילותה ולהרחיב את מגוון מוצריה ושירותיה שהנם מבוססיSOFTWARE PER SERVICE (תוכנה לפי שימוש).
בדומה למתחרתה אוראקל, שהחלה לרכוש באחרונה סטארט-אפים ישראליים, גם מיקרוסופט מאמצת מדיניות דומה. השנה רכשה מיקרוסופט את חברת גטקו, (Gteko), יצרנית של פתרונות לתמיכה ורישות קלים להפעלה במגזר הבית, על פי ההערכות תמורת כ-110 מיליון דולר. בנוסף, רכשה בשנה האחרונה את וויל קומיוניקיישנס, שגם היא תשולב לתוך מרכז הפיתוח האסטרטגי החדש בהרצליה. כמו כן, בחברה הודיעו השבוע כי השיקו השנה 3 סטארט-אפים פנימיים (אינקובציות).
בראיון מצולם ל-Bizportal, שנערך לרגל השקת המרכז החדש, מביע לראשונה נשיא מרכז המחקר והפיתוח במיקרוסופט ישראל, משה ליכטמן, נכונות לרכוש חברות סטארט-אפ ישראליות נוספות. ליכטמן שנחשב לבכיר ביותר אי פעם מישראל בחברת מיקרוסופט העולמית - מצהיר בגאווה: מדי שנה נעשה "רוד שואו" של לפחות 2-3 סטארט-אפים ישראלים למיקרוסופט העולמית", ומדגישים: ביל גייטס ומנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר מאוד מתלהבים מהסטארט-אפים הישראלים ה"קולים" שהוצגו בפניהם עד כה, ומחכים לכשרונות הנוספים".