אינטרנט זהב השלימה את רכישת השליטה ב-012-קווי זהב תמורת 56 מיליון דולרים נוספים

אינטרנט זהב הגדילה את אחזקותיה במניות 012-קווי זהב מ-60% לכ-100% ● לאחר קבלת האישורים של הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת, תמזג אינטרנט זהב את 012 קווי זהב עם פעילות התקשורת הנוכחית של הקבוצה ● סטלה הנדלר, מנכ"ל 012-קווי זהב כיום, תכהן כמנכ"ל חברת התקשורת הממוזגת

אינטרנט זהב הודיעה אתמול (א') כי הגיעה לסיכום עקרוני להגדלת אחזקותיה במניות 012-קווי זהב מ-60% לכ-100%, תמורת 56 מיליון דולרים. הרכישה משלימה את העסקה הקודמת שנחתמה בחודש יולי 2006 ובכך עוברת הבעלות המלאה על חברת 012-קווי זהב לידיה של קבוצת אינטרנט זהב. הרכישה כפופה, בין היתר, לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת. כזכור, ביולי הודיעה אינטרנט זהב, כי רכשה 60% ממניות 012-קווי זהב מידי איש העסקים אליעזר פישמן תמורת כ-84 מיליון דולרים.

אולם כעת, שהבעלות המלאה על שתי החברות תמצא במסגרת הקבוצה, מאמינה החברה שהאישורים הנדרשים יוצאו בתוך זמן קצר. לאחר קבלת אישורים אלו, אמורה אינטרנט זהב להחזיק במלוא מניות 012-קווי זהב ולמזגה בחודשים הקרובים עם פעילות התקשורת הנוכחית של הקבוצה. סטלה הנדלר, מנכ"ל 012-קווי זהב כיום, תכהן כמנכ"ל חברת התקשורת הממוזגת.

שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת אינטרנט זהב, שמיועד לכהן כיו"ר החברה הממוזגת, אמר כי "לאחר חתימת העסקה הקודמת, למדנו היטב את האיכויות המיוחדות של 012 קווי זהב, את הניהול המקצועי של הגב' הנדלר ואת הסינרגיה המצוינת שביכולתנו להשיג על ידי מיזוגה עם פעילות התקשורת הקיימת שלנו ולכן שאפנו להרחיב את העסקה ולרכוש את הבעלות המלאה ב-012, רכישה אשר גם תקל ותזרז את מתן האישורים הרגולטורים הנדרשים. אני סמוך ובטוח שעסקה זו תהווה בסיס לצמיחתה של קבוצת אינטרנט זהב ומיצובה בצמרת חברות התקשורת בישראל".

אלי הולצמן, מנכ"ל אינטרנט זהב, שמיועד לכהן כסגן יו"ר החברה הממוזגת, אמר כי "העובדה שאינטרנט זהב תחזיק בבעלות מלאה בשתי החברות טרם מיזוגן, תקל ותייעל את תהליכי המיזוג. אנו מצפים להוציא אל הפועל את תוכניות המיזוג באופן מהיר ואפקטיבי כדי לאפשר לקבוצה ליהנות בהקדם האפשרי מהסינרגיה הצפויה גם בחסכון בהוצאות, כמו גם ביצירת מקורות הכנסה נוספים".

עוד אמר הולצמן, כי "מהיכרותי את מטרות החברה הממוזגת בפרט, והקבוצה שלנו בכלל, אני מסתכל באופטימיות אל עבר השנה הבאה כשנת מפנה שבה הכנסותיה של קבוצת אינטרנט זהב צפויות לעבור באופן משמעותי את רף מיליארד השקלים, תוך הצגת רווחיות משופרת. אני צופה שהתוצאות יתרמו לשיפור השרות ללקוחותינו, לרווחת צוות העובדים וליצירת ערך לבעלי המניות שלנו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".